beantwoord

Al anderhalve maand een defecte lift op station Winsum

• 22 april 2021
  • 4 reacties
  • 106 Bekeken

Reputatie 1

Een kennis van me is gekluisterd aan haar rolstoel. Af en toe reist zij naar station Winsum, waar zij uiteraard van de lift gebruik moet maken. Nou blijkt die lift al anderhalve maand kapot te zijn. Gelukkig zijn er behulpzame dorpsgenoten die haar met rolstoel en al de trap op en af helpen, maar da’s natuurlijk geen ideale situatie.

Is er iemand met connecties bij NS of ProRail die kan achterhalen wat er hier aan de hand is, en die misschien de procedure een zetje kan geven?

O ja, vergat ik bijna te vermelden: Winsum is klein, en heeft dus ook maar 1 lift op het station….

icon

Beste antwoord door Stijn NS 23 april 2021, 12:45

Goedemiddag awj_hefting. Ik heb er even achteraan gebeld en dit defect is al bekend. Schijnbaar gaat het om aanzienlijke schade, waardoor de reparatie helaas ook veel tijd nodig heeft. Excuses voor het ongemak.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wat wel eens vaker aan de hand is in dit soort situaties is dat er een specifiek onderdeel nodig is om het defect te herstellen en dat dit onderdeel niet op voorraad is en besteld moet worden. Voor sommige onderdelen geldt een langere levertijd. Even heel algemeen, geen idee of dit met deze lift ook zo is.

U kunt desgewenst zelf contact opnemen met ProRail. Op https://www.prorail.nl/contact staan onderaan telefoonummers die u kunt bellen of een contactformulier wat u kunt invullen. Ook kunt u de vraag stellen via Twitter als u daarop actief bent. Zelf heb ik in het verleden 2 keer een vraag gesteld aan ProRail en en ontving snel antwoord.

Reputatie 5

Ik reis niet zo vaak met de trein maar kom regelmatig op verschillende stations. Het komt inderdaad regelmatig voor dat liften het niet doen. Vaak duurt reparatie langer dan 24 uur. Met meer dan 400 stations praat je al snel over tenminste 1000 liften. Je zou toch zeggen dat er dan tenminste 10 komplete liften in onderdelen in een magazijn zouden liggen en nog flink wat meer van de meest gebruikte onderdelen. Of wordt er gebruik gemaakt van allerlei verschillende merken waardoor dit probleem speelt? 
Op luchthavens heb ik maar zelden meegemaakt dat er liften langer dan een paar uur in storing staan. Daar maken nog veel meer mensen gebruik van de lift. Of is het probleem dat er maar heel weinig mensen gebruik van de liften op de stations maken? Er hebben op een dag meer mensen last van een uitgevallen of vertraagde trein dan dat er mensen zijn die van een lift gebruik maken, is dat de gedachte misschien?

Goedemiddag awj_hefting. Ik heb er even achteraan gebeld en dit defect is al bekend. Schijnbaar gaat het om aanzienlijke schade, waardoor de reparatie helaas ook veel tijd nodig heeft. Excuses voor het ongemak.

Reputatie 1

Ik ben al een tijdje niet op station Winsum geweest, maar ik zag wat foto's, en zo te zien hebben vandalen daar inderdaad flink huisgehouden. Ontzettend balen, zeker als je in een rolstoel zit. Dank voor de info in ieder geval, en laten we hopen dat de lift het snel weer doet.

Reageer