Alkmaar , zet gelegenheid op perron 1

Waarom is er op Perron 1 in Alkmaar geen zitgelegenheid? Als je lang moet wachten, bv in de avond. dan wil je wel zitten. Nu ga ik dan naar een ander perron, wat omlopen is, om te gaan zitten en net voordat mijn trein komt ga ik dan weer naar perron 1. Een paar bankjes of zit blokken zou fijn zijn.

6 reacties

Reputatie 3
Ik meen dat dit perron vrij smal is. Dat zal dan ook de reden zijn van het ontbreken van bankjes: zit belemmert de doorgang teveel.
Welkom bij onze NS Community, Daniel123456 🙂

Begrijpelijk dat je graag wil zitten op het perron waar jouw trein vertrekt. Het zou er inderdaad mee te maken kunnen hebben dat ProRail geen bank geplaatst heeft omdat het perron smal is. Ik geef je wens in ieder geval door!
Reputatie 1
In een ander topic werd aangegeven dat de verwachting is dat deze wel geplaatst zouden gaan worden: https://community.ns.nl/op-het-station-17/spoor-1-in-alkmaar-27005

is hier een update over te geven? Ben ook wel benieuwd!
@Rogier de Wit Dit is eigenlijk iets voor ProRail, maar ik ga even informeren of de stationsmanager hier meer over weet. Mocht dat niet het geval zijn dan raad ik je aan om even contact op te nemen met ProRail. Ik laat het je even weten.
Reputatie 3
Om het overzichtelijk te houden hierbij het antwoord dat 2 jaar geleden is gegeven:

Ik heb eindelijk antwoord voor je [i][casparwijnen/i]. Het was eigenlijk de bedoeling om perron 1 van station Alkmaar alleen te gebruiken als uitstalperron. Echter door werkzaamheden elders op het station wordt spoor 1 intensief gebruikt en dit blijft tot zeker eind 2017 het geval. Uiteraard snappen wij dat het niet prettig is als dat perron zo lang zonder meubilair zou zijn en daarom zijn we momenteel in overleg met ProRail over het plaatsen van bankjes. De verwachting is dat deze dit jaar nog geplaatst worden. Het duurde even, excuses daarvoor, maar dan heb je ook wat 🙂

Conclusie: We zijn inmiddels 2 jaar verder en nog steeds geen bankjes.

Beetje jammer maar niet onverwacht.
Ik heb een reminder verzonden. Zodra ik meer weet zal ik dit laten weten.

Reageer