alle wc's defect | NS Community
beantwoord

alle wc's defect


Reputatie 2

Hoe is het mogelijk dat in treinstel 9518 alle wc's defect zijn? In de trein van Dordrecht naar Vlissingen van 15:07 waren echt alle wc's kapot.

Waarom is er gekozen voor zulke ingewikkelde wc's met allemaal dure elektrische knoppen en niet gewoon een wc die met het simpel draaien van een slot op slot kan zetten.

icon

Beste antwoord door Anonymous 2 March 2022, 15:49

Bekijk origineel

16 reacties

De electronica van de knoppen zal niet de oorzaak zijn van een defect toilet, meestal heeft dat bij een Virm te maken dat het systeem voor het afvalwater een storing heeft of mogelijk te vol zit.

Maar ja, het is mogelijk dat alle WC's van een trein defect zijn al komt het naar mijn idee niet vaak voor, zo'n trein moet dan uit de dienst gehaald worden voor reparatie en de keuze war de NS dan voor staat is de trein direct uit de dienst halen en mensen duperen of de trein door laten rijden naar een eindpunt en kijken of vervanging daar mogelijk is.

Een stel met een enkele WC defect kan soms nog een aantal dagen doorrijden omdat deze dan wacht op zijn beurt voor onderhoud of zo ingepland wordt dat deze een paar dagen later op een onderhouds locatie is waar het toilet nagekeken kan worden als dit niet simpel te verhelpen is door een monteur op een opstelterrein. Zo kan het gebeuren dat als een ander toilet ook defect raakt er geen toilet meer in de trein beschikbaar is.

 

In dit geval zijn beide toiletten verstopt geraakt. Meestal komt dat doordat mensen er dingen doorheen proberen te spoelen die daar niet thuis horen.
De trein is al ingepland door de storingsorganisatie om de toiletten weer ontstopt te krijgen.

Reputatie 2

Nu weer een wc defect in de sprinter tussen Goed en Vlissingen van 16:20. Zulke dure kaartjes en dan maar 1 wc en die is weer kapot. Ik ga waarschijnlijk een rijbewijs halen. Dit is zo waardeloos.

 

Het gaat om treinstel 3001

Reputatie 4

Nu weer een wc defect in de sprinter tussen Goed en Vlissingen van 16:20. Zulke dure kaartjes en dan maar 1 wc en die is weer kapot. Ik ga waarschijnlijk een rijbewijs halen. Dit is zo waardeloos.

 

Het gaat om treinstel 3001

 

U kunt ook op het station naar het toilet gaan, mocht u vooraf al weten dat u “waarschijnlijk" onderweg moet. Of onderweg uitstappen, mochten de toiletten niet beschikbaar zijn. 

Reputatie 2

Ja en dan mag ik 50 cent betalen voor gore toiletten.

Badge +3

Ja en dan mag ik 50 cent betalen voor gore toiletten.

70 cent al vaak, maar als de (net zo gore) toiletten in de trein gratis zijn is het prima?

Nu weer een wc defect in de sprinter tussen Goed en Vlissingen van 16:20. Zulke dure kaartjes en dan maar 1 wc en die is weer kapot. Ik ga waarschijnlijk een rijbewijs halen. Dit is zo waardeloos.

 

Het gaat om treinstel 3001

Met de huidige brandstof prijzen zou ik maar vast gaan sparen voor de maandelijkse brandstofkosten, dan lijkt mij 50 of 70 cent voor het toilet een stuk goedkoper. Of je gaat voordat je naar de trein toe gaat nog even naar het toilet, bespaart je weer 50 of 70 cent.

Reputatie 2

Ja en dan mag ik 50 cent betalen voor gore toiletten.

70 cent al vaak, maar als de (net zo gore) toiletten in de trein gratis zijn is het prima?

Ja gratis is minder erg

Reputatie 7

Nu weer een wc defect in de sprinter tussen Goed en Vlissingen van 16:20. Zulke dure kaartjes en dan maar 1 wc en die is weer kapot. Ik ga waarschijnlijk een rijbewijs halen. Dit is zo waardeloos.

 

Auto met wc is een curiosum. Mogelijk dat een camper dan een beter alternatief zou kunnen zijn. Succes !

wc lijken defect of niet in gebruik.

ik heb nu verscheidende keren meegemaakt  dat de wc aangeeft dat ie bezet is of defect of buitengebruik.

Ik ben er achter gekomen dat hert vaak NIET DE WAARHEID IS.

De redenen waarom het personeel zo doet begrijp ik niet.

ik moet toegeven dat ik vaak heel direct mensen aanspreek, sommige zijn daar niet van gediend, ze zeggen dat het met respect te maken heeft, dat kan ik enigszins voorstellen.

Als ik op een normale manier vraag waarom de wc dicht zit, krijg je verschillende antwoorden,

Ik ben er achter gekomen dat het iook getreiter is van sommige conducteurs, waar i dont know.

heeft een van u ook zulke ervaringen, misschien niet de wc maar op een andere manier.

Vandaag zat ik in de trein van Amsterdam cs naar Leiden vs en wou op een gegeven moment naar het toilet, die gaf aan dat de buitenwerking of was, heb gewacht en ja hoor we rijden cs Leiden binnen en het toilet gaat open op groen.

Dus ik loop naar de conductrice en leg haar uit wat er loos is

Ze geeft onduidelijke antwoorden en ik voelde voor de zoveelste keer genaaid door de NS.

Het trein stel was nr treinstel3033 en heb ook een foto van de conductrice.

Uit respect voor haar zal ik deze niet delen, maar haar gezicht vergeet ik niet.

 

Zijn er mensen die ook zulke nare en negatieve ervaringenringen hebben als vaste en trouwe klant mag je toch verwachten dat je je behoefte gewoon kan doen.

Het an ook zijn dat ze de toiletten schoon willen houden, dan hebben de schoonmakers minder werk en kunnen ze eerder naar huis of om andere reden.

dat zou ook heel goed kunnen.

 

Net vriendelijke groet PietHeinWillem

 

Off-topic delen verwijderd door Moderator

Goedemiddag PietHeinWillem en welkom bij de NS Community.

Ik vind het jammer om te lezen dat je vaak defecte WC's tegenkomt, maar ik snap niet zo goed waaruit je concludeert dat dit vaak niet waar is. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom een WC is gesloten, ik vind het niet juist om ononderbouwd aan te geven dat dit ‘getreiter’ zou zijn van treinpersoneel.

Wat betreft jouw ervaringen met deze specifieke conductrice, wil ik je graag attenderen op onze huisregels en specifiek het volgende:

Plaats geen berichten die:
• Niets met het onderwerp te maken hebben of respectloos richting anderen zijn.

Het is natuurlijk geen enkel probleem als je jouw ervaring hier wilt delen en ik denk ook dat dat je intentie is, maar de manier waarop je het nu hebt geschreven komt meer over alsof je deze medewerker enkel wilt zwart maken en dat is niet gepast op deze Community. Als je echt met deze ervaring zit, kun je het beste een klacht indienen via onze Klantenservice.

Laten we even duidelijk maken dat treinpersoneel het toilet alleen zou kunnen afsluiten bij het toilet zelf en ook het ontgrendelen alleen bij het toilet zelf kan.  Het treinpersoneel kan het toilet helemaal niet van afstand vergrendelen of ontgrendelen, als dat wel gebeurt dan is dat iets wat uit het systeem zelf komt en wellicht een probleem kan zijn met een sensor van het toiletsysteem.

Verder is het bericht totaal ongepast en worden er dingen bijgehaald die niet met de trein em het toilet te maken hebben maar meer zegt over de mentale gezondheid van de persoon in kwestie.

Reputatie 7
Badge +3

Geheel met @Jeroen eens. Ik zou het zeer op prijs stellen dat @Stijn NS nog een keer naar het bericht van @PietHeinWillem kijkt en dusdanig modereert dat alleen het on-topicgedeelte bijft staan. We zijn hier niet bij GeenStijl.

Ik vond het zelf een grensgeval, vandaar mijn bericht en geen aanpassing, maar blijkbaar heb ik het dan toch minder zwaar opgevat als dat anderen het inzien. Ik heb een aantal dingen verwijderd, die wat mij betreft off-topic zijn gerelateerd aan defecte WC's. Wat er nu nog staat is mijns inziens wel gerelateerd daaraan.

23 September ben ik van Harlingen naar Utrecht gereisd. In de Arriva trein naar Leeuwarden was de enige WC defect. Van Leeuwarden naar Zwolle waren alle WC's defect ( het materieel was ingezet wat niet ingezet had mogen worden) Ik heb toen van ellende in mijn broek geplast. Mensonwaardig. Pas in Zwolle was er weer een toilet. Ik heb me nog nooit zo ellendig en vies gevoeld als die dag en dan moet ik dat ook nog tegen een jonge student bij de klantenservice vertellen omdat je niet meer per email een klacht kan indienen. Ik durf als ouder iemand geen lange treinreizen meer te nemen. Bedankt NS! (NOT)

Reputatie 7
Badge

Dat is echt verschrikkelijk om mee te maken. Helaas kan je er niet meer rekenen om in de trein een functionetende wc te vinden.

Reageer