beantwoord

Alleen voorste gedeelte van de trein vertrekt

• 7 januari 2019
  • 5 reacties
  • 232 Bekeken

Op Utrecht Centraal vertrekt alleen het eerste rijtuig van de trein van 05:54 richting Nijmegen. Het tweede rijtuig bleef gewoon staan. Op de informatieborden op het perron was dit niet aangegeven.
icon

Beste antwoord door Jouke NS 7 januari 2019, 09:30

Hallo Renemet, en welkom bij de NS Community.

Wat spijtig dat het niet duidelijk was aangegeven dat slechts 1 treinstel vertrok naar Nijmegen en geen 2, zoals aangegeven in de reisplanner. Ik ga hier melding van maken. Mijn excuses voor het ongemak.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Goedemorgen. Zo nu en dan worden er treindelen afgekoppeld. Over het algemeen volgt er wel een omroepbericht.
Hallo Renemet, en welkom bij de NS Community.

Wat spijtig dat het niet duidelijk was aangegeven dat slechts 1 treinstel vertrok naar Nijmegen en geen 2, zoals aangegeven in de reisplanner. Ik ga hier melding van maken. Mijn excuses voor het ongemak.
Reputatie 6
Badge +2
201901 7 9:43 alleenvoorstedeel
Dat heb ik ook een paar keer in de vroege morgen meegemaakt op Ut. Dan sta je met zijn allen te wachten tot de trein opengaat, maar in plaats daarvan vertrekt er tot verbijstering van de wachtenden ineens een (niet eerder opgevallen) trein ervóór, vanaf een verre uithoek van het perron. De informatieborden op het perron zouden dat beslist moeten aangeven, en anders moet de conducteur langs de wachtenden lopen en ze erop wijzen.
Reputatie 7
Badge
Van die eerste treinen worden er meestal meerdere achter elkaar klaar gezet langs het perron, maar dan hoort men wel om te roepen via de stationsomroep dat de eerste ( in dit geval die van 5:54) vóóraan vertrekt.
Reputatie 6
Badge +2
Van die eerste treinen worden er meestal meerdere achter elkaar klaar gezet langs het perron, maar dan hoort men wel om te roepen via de stationsomroep dat de eerste ( in dit geval die van 5:54) vóóraan vertrekt.
201901 7 12:14
Volgens mij werd het niet omgeroepen, en dan nog vind ik het verwarrend dat ''Vooraan instappen'' in deze gevallen soms wel en soms niet op het informatiescherm boven het perron staat.

Reageer