Alweer problemen problemen bij Tilburg Reeshof

  • 16 September 2022
  • 12 reacties
  • 438 Bekeken

Ik heb deze week al een andere topic gemaakt en vandaag was het alweer raak bij Tilburg Reeshof.

2 problemen vandaag:

  1. Storing bij de in/uit check paaltjes, alle paaltjes en de kaart automaat waren allemaal buiten gebruik. Kortom ik kon niet uitchecken en ik zag veel mensen die dus niet konden inchecken en ook geen kaartje konden kopen want niks deed het. Sommigen die dachten van nou dan rijd ik wel zwart maar anderen die waren druk aan het bellen van ja en nu?!
  2.  Op de terugweg van Station Reeshof naar Tilburg deden de poortjes het weer dus werd ik uitgecheckt en kon ik bij dat paaltje niet ook weer inchecken. Bij een ander paaltje kon ik inchecken en stond er “overstap”. Gelukkig want anders had ik waarschijnlijk ook zwart moeten reizen om thuis te komen en dat heb ik liever niet.

Maar nu staat er dus weer dat ik niet uitgecheckt ben net zoals bij mijn vorige topic in de app!

En ik vraag me af of je een boete krijgt als de poorten en de automaten niet werken? Ik heb met een reden geen internet bankieren op mijn telefoon dus kan via de app waarschijnlijk ook geen kaartje kopen.


 


12 reacties

Dat zijn me inderdaad net even wat teveel meldingen.
Ik ga hier achteraan. Zodra ik meer weet laat ik het je uiteraard weten.

Reputatie 7
Badge +1

Volgens de burokratisch regels van NS-vermoedelijk om zo veel mogelijk mensen aan het werk te houden en de telefoonmijen inkomsten te genereren: @2: ja, in het zeldzame geval van controle wordt je als potentiele zwartreiziger aangeslagen en mag jij dat dan achteraf weer proberen recht te zetten. Alweer zo´n punt waar niemand ooit aan heeft gedacht toen dat systeem als zodanig destijds werd ingevoerd.

Overigens-waarom je dan aan het einde van de retourrit niet gewoon kon uitsjekken, ontgaat me wel. Tenzij je de terugrit pas >6 uur later deed-dan slaan weer andere anti-fraude regels toe.

Dat zijn me inderdaad net even wat teveel meldingen.
Ik ga hier achteraan. Zodra ik meer weet laat ik het je uiteraard weten.

Dank je want ik wil straks geen problemen met declareren van mijn reiskosten bij mijn werkgever en straks een rekening van hier tot Tokyo omdat het grapje zo 20 euro per dag kost. 

Reputatie 7
Badge +3

Uit jouw foto's blijkt overduidelijk dat de paaltjes en de automaat nu buiten werking zijn. Misschien is dat juist wel bewust gedaan naar aanleiding van de eerdere meldingen dat de paaltjes niet goed werken. Als de paaltjes niet goed werken heeft natuurlijk ook geen zijn om ze wel aan te laten omdat reizigers dan in de veronderstelling zijn dat ze gewoon werken. Dat ze nu buiten werking zijn betekent hopelijk ook dat NS bezig is om het probleem te verhelpen. Het had misschien alleen wel handig geweest als er iets was opgehangen waarin uitgelegd was dat en waarom ze buiten werking zijn en dat reizigers voor correcties contact op kunnen nemen met de klantenservice. 

Reputatie 7
Badge +1

Ik lees de laatste tijd wel heeeel veel berichten over defecte palen, poortjes die openstaan enz. enz. Leiden Presikhaaf en nu dus weer Reeshof.

 

De reizigers moeten weer langs de klantenservice en daar is het de laatste tijd ook geen doorkomen aan. Wanneer komt er nu eens een plan om wat dingen definitief op te lossen. Het gaat zo van kwaad tot erger.

Ik heb tot nu toe van ma tm do melding gemaakt bij de klantenservice dat de poortjes op station Reeshof geen in en uitcheck registreerde. Ben dagen v t kastje naar de muur gestuurd. Gisterenavond echt pissed geworden! Vandaag tegen mn dochter gezegd check maar nie in of uit ben t gezeik beu! Stond 4 dagen 20 euro betalen! Die overigens nu opeens (de ma en di) vanzelf gecorrigeerd zijn en op 0 zijn gezet?! Als ik dit zo lees dan hoop ik en lijkt t erop dat ze eindelijk na 4 dagen elke dag bellen en mn verhaal tig x opnieuw doen omdat steeds de beloofde notitie niet gemaakt werd! De klacht serieus hebben genomen en de poortjes zijn gaan checken zoals @Momo opperd! Laten we t hopen…

@Aurora NS kan je duidelijkheid scheppen?? Zijn de poortjes bij Reeshof gecheckt en kan er weer in en uitgecheckt worden en dat t ook geregistreerd wordt?! In en uitchecken ging wel maar werd niet geregisteerd! Eerder mag mijn dochter niet meer in en uit checken. Elke dag van ma tm vrij 20 euro moeten corrigeren wordt ik niet vrolijk van!!

Ik lees de laatste tijd wel heeeel veel berichten over defecte palen, poortjes die openstaan enz. enz. Leiden Presikhaaf en nu dus weer Reeshof.

 

De reizigers moeten weer langs de klantenservice en daar is het de laatste tijd ook geen doorkomen aan. Wanneer komt er nu eens een plan om wat dingen definitief op te lossen. Het gaat zo van kwaad tot erger.

Het OV-chipkaartsysteem heeft hier altijd prima mee overweg gekund, zolang er na x tijd maar een internetverbinding kwam omdat het geheugen van de apparatuur vol liep. Onderbrekingen van uren waren geen enkel probleem, belangrijke informatie stond op de kaart en prijzen konden daardoor correct worden berekend. 
 

Tot men verzon om het systeem compleet afhankelijk te maken van een immer functionele dataverbinding. Een korte onderbreking zorgt er al voor dat de Flex-backoffice data mist en allerlei correctietarieven gaat uitspugen. Als inchecken met bankpas straks een ding moet worden, wordt het helemaal een bende.

 

Gelukkig word ik altijd voor gek verklaard als ik Flex een ingehacked systeem noem :)

Reputatie 7
Badge

Ik heb een paar keer gereisd met de bankpas en al twee opmerkelijke zaken opgevallen. 

En reactie van NS blijft wederom uit?!

Aurora heeft aangegeven hier achteraan te gaan. Daar kan enkele dagen overheen gaan, gezien Moderators niet elke dag actief zijn en een reactie op de navraag ook enige tijd kan duren.

Reputatie 7
Badge +1

En @Aurora NS Hoe staat het hiermee?

Aurora heeft helaas nog geen update betreffende dit onderwerp. Indien ze dat wel heeft zal ze dit hier gelijk melden.

Reageer