beantwoord

Amsterdam Sloterdijk: nieuwe poortjes en lijntjes

  • 31 oktober 2017
  • 33 reacties
  • 1075 Bekeken

Reputatie 6
  • Reisleider***
  • 889 reacties
Goedenavond,

Eerder vandaag heeft ProRail in een ronkend eprsbericht de totale toegankelijkheid uitgeroepen voor de dappere blinde en slechtziende reiziger op het station. Als zeer regelmatige treinreiziger weet ik dat de spoorwegen op diverse terreinen qua toegankelijkheid hun best doen. Maar alle stations helemaal toegankelijk voor slechtzienden en blinden vandaag? Nope.

Zo maak ik regelmatig gebruik van station Amsterdam Sloterdijk als overstapstation. Tot grote vreugde van diverse mede-forumleden zijn daar poortjes geïnstalleerd in de centrale hal. De geleidelijnen zijn ook aangepast. Voordeel is dat zij nu beter contrasteren met de ondergrond. Nadeel? Hoe moet ik nu in vredesnaam lopen?

Volgens de geleidelijnrichtlijnen moeten routes zo recht toe, recht aan worden genomen. Maar zigzagroutes met de geleidelijn zijn nu helemaal hot en hip en Sloterdijk. Voor een overstap van spoor 8 naar 4 mag ik, als ik het nu goed inschat, een stuk of negen keer van richting veranderen. Voorheen was dat er maar twee.

Dan zoek je je heil maar op ns.nl/geleidelijnen, de TomTom van NS op geleidelijngebied. He tlijkt mij dan logisch dat er een waarschuwing staat dat het station in verbouwing is, of dat het zelfs al is aangepast. Nope. De beschrijvingen stammen nog uit de tijd vóór de Hemboog en verplaatsing van het busstation.

En ik ben niet de enige slechtziende reiziger die daar nog zoekende is. En nee, servicemedewerkers zijn nergens te bekennen.

Weet iemand bij NS wat de logica is van de geleidelijnen, en wanneer er iemand die verantwoordelijk is voor ns.nl/geleidelijnen wakker wordt?
icon

Beste antwoord door Erryt NS 27 november 2017, 08:30

De werkzaamheden aan de poortjes en geleidelijnen op station helemaal Amsterdam Sloterdijk, brengen zeker nog diverse veranderingen met zich mee. ProRail geeft aan dat de teksten en geluidsbestanden worden bijgewerkt nadat de werkzaamheden helemaal zijn afgerond. Tussentijds wordt er gewoon teveel gewijzigd en dat is bijna niet bij te houden. Als alles dus afgerond is, dan pas worden de juiste bestanden op de site gezet.

We zullen in de tussentijd een tekst plaatsen waarop wij onze reizigers attenderen dat de geleidelijnen niet kloppen. Ook staat er een bericht over de werkzaamheden en is de betreffende looproute van de site gehaald zodat deze niet meer wordt getoond.
Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 6
Ik denk dat het maken van een goede plattegrond wel wat ingewikkelder is dan je denkt. :)

Overigens is de technologie natuurlijk al wat verder, aangezien je met een smartphone, een app en een station met beacons ook goed op pad kan. 😉
Ik lag al even in bed, echter de 'blinden' zijn lichten die zichtbaar zien waar slechtzienden licht geven aan de anderen die duisternis negeren?. Dus zet het door Erryrt en zorg voor een bevredigend antwoord vanuit de NS. ?
Badge +3
Ik lag al even in bed, echter de 'blinden' zijn lichten die zichtbaar zien waar slechtzienden licht geven aan de anderen die duisternis negeren?. Dus zet het door Erryrt en zorg voor een bevredigend antwoord vanuit de NS. ?
Helder, dat dus! (en nu oogjes dicht en snaveltje ook... Zzz, het is gewoon té simpel)!

Luister goed naar de tekst in dit nummer, heeft NS weinig aan al die geheimen, maar goed... https://www.youtube.com/watch?v=PIksbyVq5jA
Ik lag al even in bed, echter de 'blinden' zijn lichten die zichtbaar zien waar slechtzienden licht geven aan de anderen die duisternis negeren?. Dus zet het door Erryrt en zorg voor een bevredigend antwoord vanuit de NS. ?
Helder, dat dus! (en nu oogjes dicht en snaveltje ook... Zzz, het is gewoon té simpel)!

Luister goed naar de tekst in dit nummer, heeft NS weinig aan al die geheimen, maar goed... https://www.youtube.com/watch?v=PIksbyVq5jA


Wat is te simpel? ?
Reputatie 6
@Lubbers: gelet op je vorige post, vraag je het hier nog even over een maand na hoe het zit met de geleidelijnen op Sloterdijk? 🙂 Kijken of de huidige puinzooi die NS en ProRail ervan hebben gemaakt al is opgelost.
Op Amstel was er vandaag iemand bezig om deze geleidelijnen wit te verven. ;-)

(Plaats morgen wel een foto. )
Reputatie 6
Als het contrasteert, is dat alleen maar een goede zaak. 🙂
Reputatie 6
Ik durf je nu al te vertellen dat dat niet nodig is, hlubbers.

Twee maanden later... *grijns*

Reageer