Aso-behandeling door 'reiziger' van conducteur.

• 6 maart 2015
  • 7 reacties
  • 323 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 19840 reacties
http://www.nrc.nl/nieuws/2015/03/06/conductrice-zwaar-mishandeld-ns-wil-extra-maatregelen-vanuit-overheid/?utm_source=email&utm_campaign=nieuwsbrief-20150306&utm_content=Binnenland&utm_term=hoofdartikel

Het is niet te geloven aan welke idioten mensen, die gewoon hun werk doen, zich moeten blootstellen. NS reageerde:

http://www.ns.nl/over-ns/nieuwscentrum/nieuwsberichten

De hoofdconductrice was gisteravond bezig aan haar laatste ronde op het traject tussen Schiphol en Hoofddorp toen zij in de eerste klas een lastige reiziger tegenkwam. Even later zag zij de man op het perron waarna de vrouw zich niets meer kan herinneren. De machinist vond haar later rond 00.40 uur op de grond op het perron.

Bron: NRC, 6 maart 2015

7 reacties

vergeet niet te vertellen dat veel geweld door ns zelf wordt gebruikt en of wordt uitgelokt.
En wat wil de NS van de overheid ? De OV chipkaart moest dit soort incidenten toch voorkomen ?

NS moet een conducteur niet alleen laten werken, zeker niet zo laat.

En het is allemaal vreselijk maar ik vind het net zo erg als er reizigers worden mishandeld.
Reputatie 7
Badge +4
Dit is tenminste duidelijk. Handen thuis of blijf thuis, er is geen excuus voor geweld, ook niet voor de verbale variant.
Zal het publiek er wat van merken dat er nu minder treinen door dit incident ipv andere storingen ?

Ik vind niet dat je andere klanten het slachtoffer moet laten worden hiervan. NS zelf moet meer veiligheidsmaatregelen nemen door bv conducteurs samen te laten lopen.
@ macca728

Ik ben het met je mening eens. Het punt is alleen dat deze maatregelen door het management in utrectht genomen moet worden. En deze kantoor mensjes weten niet eens hoe een trein eruit ziet en hoeven ook de klappen niet op te vangen, alleen maar hun zakken te vullen.
Ondertussen loopt het personeel op de trein nog steeds alleen en krijgt alle kritiek en frustratie-uitingen van de reizigers over zich heen.
hierdoor wordt het personeel ook weer gefrustreerder wat ook niet ten goede komt voor de sfeer in de trein.
de fout ligt bij de grote bazen en politiek den haag. Die vinden dit alleen maar een kans om hun politieke spelletje te kunnen uitbuiten. En maken er hun eigen pr stunt van. "Kijk eens wat wij er van vinden... stem op mij".... Dat is wat ns top en den haag boeit, en helaas kan het welzijn van hun personeel en indirect ook de reiziger, hun niets schelen
Het is niet alleen bij de NS, landelijk gaan heel veel politiebureaus sluiten.
Steeds minder "blauw" op straat en dus ook in het openbaar vervoer.

Om te beginnen geen conducteurs/conductrises alleen hun diensten laten draaien (en die dan ook doen) al helemaal in de avond en later.
Meer personeel is ook veiliger voor de reiziger (niet iedereen is agresief naar NS personeel).
Reputatie 1
Badge
en vind jij dan maar eens al dat personeel dat er nu al te weinig is, waardoor af en toe treinen niet kunnen rijden. Het is altijd heel makkelijk voor een ander te bedenken wat die moet doen, vooral als je de rekening daarvoor ook niet hoeft te betalen.
trend in het buitenland bij lokale stoptreinen is overduidelijk: helemaal geen conducteur. Wat NS destijds natuurlijk ook wel in het hoofd had bij introductie van die sjipkaart.
Overigens ben ik zelf opgegroeid in een sfeer dat dat zogenaamde blauw op straat mij eerder een gevoel van ONveiligheid geeft als van wel-dan zal er vast wel wat naars aan de hand zijn. Of als ze niks kunnen vinden, dan zoeken ze wel wat. En verder heb ik veel, liever echte veiligheid en geen leuk gevoel dat voor de meeste mensen enkel op onbestemde emosies is gebaseerd.

Reageer