Asociaal gedraag dames toiletten Den Haag Centraal

• 14 december 2014
  • 9 reacties
  • 701 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Ik wil graag een klacht indienen over de 2 vrouwelijke medewerkers van de toiletten op Den Haag Centraal. Op zondag 14/12/14 om 16:48 ongeveer wilden zowel ik als een vriend van mij naar het toilet gaan. Aangezien we slechts 1 muntje hadden voor toegang zijn we naar de balie gelopen waar je mogelijk geld zou kunnen wisselen. De openingstijden waren tot middernacht (00:00), maar er was geen dame achter de balie te bekennen. Om deze reden zijn we met z'n 2'en door het poortje gelopen. Nog voor we konden plassen stormde een blonde dame op leeftijd op ons af en begon ons direct uit te foeteren. Beide hebben we getracht rustig uit te leggen dat er niemand achter de balie aanwezig was om te wisselen, maar dit was aan dovemansoren gericht. We werden uitgemaakt voor rotte vis en andere termen die je zeer grof en onbeschoft kan noemen. We konden wisselen en pinnen, maar het mocht niet baten. 1 van ons heeft geplast, de ander van ons heeft de toiletten verlaten. Nog voor het verlaten kwam een wat vollere donkere dame, blijkbaar ook werkzaam op de toiletten en begon zonder pardon ook te schelden. Ook weer was de uitleg aan dovemansoren gericht. Samenvattend is de manier waarop we zijn aangesproken zeer onbeschoft, eigenlijk asociaal en beledigend. Om deze reden wil ik graag een klacht indienen en een excuses van de dames in kwestie. Waar kunnen we deze klacht indienen?

9 reacties

Ze zijn inderdaad niet altijd even vriendelijk...:S
Dat laatste lijkt me ook. Nu moet je maar geloven dat de klacht wordt doorgegeven....

Het antwoord van de NS is magertjes, maar ik ga er vooralsnog vanuit dat Marjan van de NS de klacht heeft geregistreerd en dat ze heeft gedaan wat in haar macht ligt. Echter ben ik zo vrij geweest om zowel de directeur Services, de heer Kuenen als de directeur Retail en Services, mevrouw Bügel, beide van NS Stations een e-mail sturen en ook daar vandaag mijn beklag te doen. Binnen 4 uur reactie en het wordt opgepakt.
De manager die namens de heer Kuenen de e-mail in behandeling heeft genomen heeft de exploitant al gesproken en ik word verder bericht. Het verhaal krijgt dus nog wel een staartje. Een mooi weekend allemaal.
Dat laatste lijkt me ook. Nu moet je maar geloven dat de klacht wordt doorgegeven....
Hallo MedyF, Bedankt voor de aanvullende informatie. De klacht is bij deze in behandeling genomen. Uit privacyoverwegingen koppelen wij hier verder niets over terug. Bedankt voor het doorgeven van het signaal, dit helpt ons om de dienstverlening te verbeteren. Groet, Marjan
Mwah, Marjan NS, ik ervaar het als positief dat je de mensen bedankt voor het nemen van de moeite om de klacht door te geven. En dat jullie een klacht gebruiken om de dienstverlening te verbeteren is een goede zaak. Maar ik denk dat ik, als ik een klacht heb, en die hier zou ventileren, graag ook hier zou horen dat de betreffende dames van de retirade op hun gedrag zijn aangesproken én wat er aan gedaan wordt om toekomstige klachten te voorkomen. Want dan werkt het twee kanten uit, ontstaat wederzijds begrip en dat neemt een heleboel irritatie weg. Dus mijn advies is om dit na terugkoppeling en evaluatie gewoon hier, zonder namen en bijbehorende privacygevoelige info, te plaatsen in de trant van 'de dames zijn gehoord, op hun gedrag aangesproken en er is met hen een cursus 'omgaan met klanten' afgesproken'.
Hallo MedyF, Bedankt voor de aanvullende informatie. De klacht is bij deze in behandeling genomen. Uit privacyoverwegingen koppelen wij hier verder niets over terug. Bedankt voor het doorgeven van het signaal, dit helpt ons om de dienstverlening te verbeteren. Groet, Marjan
Hallo MedyF, Wat een vervelende ervaring, mijn excuses hiervoor. Wat was de exacte locatie van dit toilet? Dan zorg ik ervoor dat de klacht bij de betrokken leidinggevende terecht komt. Groet, Marjan

Beste Marjan NS, Dank voor de reactie en de excuses. Het is, zoals macca728 al aangeeft, de locatie onder de grond, onder de trap in de centrale stationshal. Graag verneem ik van u wat de vervolgprocedure is nu u aangeeft de klacht bij de betrokken leidinggevende neer te leggen. Word ik hierover nog geïnformeerd, zo ja op welke termijn kan ik een reactie verwachten, zo nee dan verneem ik graag van u welke organisatie de toiletten (op Den Haag Centraal) exploiteert zodat ik rechtstreeks mijn klacht kenbaar kan maken. Ik verneem graag van u.

Bij voorbaat dank.
Er is toch maar 1 locatie daar ? Onder de grond.
Hallo MedyF, Wat een vervelende ervaring, mijn excuses hiervoor. Wat was de exacte locatie van dit toilet? Dan zorg ik ervoor dat de klacht bij de betrokken leidinggevende terecht komt. Groet, Marjan
Dat heb ik ook weleens meegemaakt op Den Haag CS, niet zo erg, mijn vriendin ging naar de wc en ik wachtte buiten, wat ik allemaal zag aan onbeschoft gedrag van die dames, echt vriendelijk kan je ze niet noemen.

Toen was er ook niemand aanwezig bij de balie, want die dame zat te bellen op een andere plek, was overigens gewoon overdag.

Reageer