Asociaal gedrag van NS medewerkers

• 28 augustus 2014
  • 8 reacties
  • 949 Bekeken

Vandaag liep ik langs de hoofdingang van Amsterdam Centraal en zag daar iets opmerkelijks gebeuren. Een medewerker van Service en Veiligheid van de NS gooit een sigaret weg tegen de gevel van het historische gebouw van Amsterdam Centraal. Deze meneer heeft naast een controllerende functie ook een voorbeeldfunctie. Hoe kan de reiziger hem en de NS op deze manier serieus nemen? Zijn collega's keken er ook niet van op. Ik vraag me af hoe dit kan gebeuren? :?

8 reacties

Hallo Nina,

Welkom op het NS serviceforum. Ons personeel heeft natuurlijk een voorbeeldfunctie op het station en in de treinen, maar het zijn ook mensen. Het kan een voorkomen dat zoiets gebeurd. Je kunt dan ook gerust bij hem aangeven dat het niet hoort wat hij doet, hij zou dan vast aangeven dat je helemaal gelijk hebt. Er zijn heel veel medewerkers werkzaam bij NS, het handelen van een persoon zegt dus niet iets over de hele organisatie.

Ps. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'op het station'.
Bedankt voor je reactie. Tuurlijk zijn het ook maar mensen, gelukkig maar! De volgende keer geef ik het direct aan bij de desbetreffende medewerker, ik ben heel benieuwd wat zijn reactie zal zijn.
Hallo Nina,

Welkom op het NS serviceforum. Ons personeel heeft natuurlijk een voorbeeldfunctie op het station en in de treinen, maar het zijn ook mensen. Het kan een voorkomen dat zoiets gebeurd. Je kunt dan ook gerust bij hem aangeven dat het niet hoort wat hij doet, hij zou dan vast aangeven dat je helemaal gelijk hebt. Er zijn heel veel medewerkers werkzaam bij NS, het handelen van een persoon zegt dus niet iets over de hele organisatie.

Ps. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'op het station'.

waarom zoeken jullie dit niet gewoon uit, het is een medewerker die aangenomen is om voor Service en Veiligheid te zorgen, dan hoor je meer dan andere NSers een goed voorbeeld te geven. spreek hun er op aan, dat is niet de taak van de reiziger.
Ik denk lastig uit te zoeken Bob, ik heb ook geen idee wat het regelement hiervoor is. Maar inderdaad je hebt gelijk, dit is niet de taak van de reiziger, Alhoewel ik ze er wel naar ga vragen de volgende keer 🙂
@Bob We kunnen een klacht aanmaken tegen een medewerker als een klant dat wil, maar ik weet niet of dat nu nodig is. Mocht Nina dat willen dan ga ik dat doen, alleen moeten we het ook niet erger maken dan het is. Het was fout van deze medewerker en ik hoop dat dit niet weer zal gebeuren.
Je moet geen klacht aanmaken, maar het gewoon bij die ploeg "Service en Veiligheid" in de groep gooien. Duidelijk maken dat dit niet kan. Dus inderdaad niet erger maken dan het is, maar ze moeten wel weten dat dit niet hoort. Niet meer en niet minder.
Jouw opmerking dat je als klant er maar wat van moet zeggen vond ik niet kunnen.
Als er geklaagd zou worden over 1 van onze medewerkers, verbinden wij die klant ook niet door om er wat van te zeggen, dan doen we er wat mee, bijvoorbeeld bij een vergadering/groepsoverleg "hoe verbeteren wij ons product"
Nu wordt er dus niets mee gedaan....

Gewoon wat Bob zegt, doorgeven aan de leiding van Service en Veiligheid. Als de klant er wat van zegt, zal er echt niets mee gebeuren.
Goed idee Bob, werkt vaak beter dan een 'klacht', is mijn ervaring.

Reageer