beantwoord

Automaat reageerde niet op mijn pinpas

• 2 juni 2015
  • 3 reacties
  • 183 Bekeken

Vandaag wilde ik een kaartje kopen op Station Krommenie alles ging goed totdat ik moest betalen, op het schermpje van de automaat kwam een foutmelding en hij pakte mijn pinpas steeds niet, waarna ik besloot om een fototje te maken van het scherm want de trein kwam eraan. ik moest naar een intakegesprek voor mijn opleiding in Amsterdam waardoor ik geen andere keuze had dan instappen. Eenmaal in de trein kwam de conducteur langs ik legde mijn verhaal uit, en liet de foto zien waarna hij mij een een proces verbaal gaf en mij vertelde dat ik contact moest opnemen met NS en dat als ik de foto zou tonen aan jullie (heb geen idee hoe ik dat dan moet doen) de boete dan zou komen te vervallen.

Graag word ik zsm gecontacteerd.

Alvast bedankt voor uw hulp
icon

Beste antwoord door Leny NS 2 juni 2015, 15:55

Vandaag wilde ik een kaartje kopen op Station Krommenie alles ging goed totdat ik moest betalen, op het schermpje van de automaat kwam een foutmelding en hij pakte mijn pinpas steeds niet, waarna ik besloot om een fototje te maken van het scherm want de trein kwam eraan. ik moest naar een intakegesprek voor mijn opleiding in Amsterdam waardoor ik geen andere keuze had dan instappen. Eenmaal in de trein kwam de conducteur langs ik legde mijn verhaal uit, en liet de foto zien waarna hij mij een een proces verbaal gaf en mij vertelde dat ik contact moest opnemen met NS en dat als ik de foto zou tonen aan jullie (heb geen idee hoe ik dat dan moet doen) de boete dan zou komen te vervallen.

Roger, welkom op het forum. Wellicht kan ik je helpen. Zodra de acceptgiro binnen is mag je mij wel een privébericht sturen met je NAW-gegevens en het kenmerknummer van de boete. Zodra ik de boete ik kan zien, kan ik de verklaring van de conducteur ook lezen. Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Roger, Het zal sneller gaan als je zelf de klantenservice belt. Mogelijk kunnen ze de boete voor je kwijtschelden. Uiteindelijk heb je natuurlijk wel gereisd zonder geldig vervoersbewijs, al dan niet met een geldige reden.

Je kan ook wachten op een moderator, echter weet ik niet of zij hiertoe bevoegd zijn.
De NS biedt in principe drie opties voor uw situatie:
1. Vraag coulance aan bij de klantenservice. Voor coulance maakt het in principe niet uit wat voor excuus u opvoert, zolang de conducteur geen negatieve opmerking heeft geplaatst over uw gedrag komt u hiervoor in aanmerking. Het nadeel hiervan is dat u, als u wel over een geldig excuus beschikt, u hiermee toch voor de rest van uw leven geen gebruik meer zult kunnen maken van de mogelijkheid tot coulance zoals uit deze vergelijkbare casus blijkt.

2. Betaal de boete en schrijf vervolgens een brief naar NS Boetebeleid waarin u ze verzoekt de boete ongedaan te maken. Dit heeft als nadeel dat u eerst moet betalen voor een in uw ogen onterechte boete.

3. Betaal de boete niet, maar vecht deze aan. Dit heeft echter als nadeel dat het u vermoedelijk veel tijd gaat kosten en dat het als u de zaak toch verliest extra kosten met zich meebrengt.

Het lijkt dus een keuze uit drie kwaden.
Badge

Roger, welkom op het forum. Wellicht kan ik je helpen. Zodra de acceptgiro binnen is mag je mij wel een privébericht sturen met je NAW-gegevens en het kenmerknummer van de boete. Zodra ik de boete ik kan zien, kan ik de verklaring van de conducteur ook lezen. Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.

Reageer