Ik stel de vraag voor 21-jarige vluchteling uit Colombia verblijvend in een COA. Bij aankomst koffer in kluis Amsterdam gedaan. Niet bekend met regels. Na plaatsing in COA terug voor bagage (we spreken over weken) . Kluis leeg. Kreeg formulier mee om bagage te claimen. Hij heeft ticket met kluisnummer nog. Een van de instructies op het formulier is dat kaartje en bewijs van betaling op te sturen afd kluisvoorwerpen. Nergens staat hoe of waar je kunt betalen. Klantenservice gebeld. Wist het, na 15min overleg met collega, ook niet. Zij kunnen intern blijkbaar ook niet bellen met die afd. Heel vreemd. Online melding gedaan van vermissing met bovenstaande toelichting. Maar bericht ontvangen dat er niets is gevonden. Nu denk ik dat afd vermissing een andere is dan afd kluisvoorwerpen in Utrecht.
Vragen: kan ik in contact komen met afd kluisvoorwerpen? Standaard bedrag wat je moet betalen is €70. Hoe moet een jongen van 21 dat betalen die €30 krijgt voor eetgeld? Zijn er in dat geval coulanceregels?