beantwoord

Bakfiets in bewaakte fietsenstalling in Haarlem

• 13 juni 2019
  • 3 reacties
  • 320 Bekeken

Ik maak ongeveer een jaar gebruik van de bewaakte fietsenstalling in Haarlem om 1 of 2 keer per week mijn bakfiets te stallen. Deze week begreep ik van de opzichter dat bakfietsen vanaf volgende week niet meer welkom zijn.
Welk bewaakt alternatief heb ik?
icon

Beste antwoord door Erryt NS 13 juni 2019, 17:43

Hallo Nikola en welkom bij de NS Community,

Zeer spijtig dat dit vanaf heden niet meer mogelijk zal zijn. Ik kan je helaas geen alternatief bieden vanuit onze organisatie. Er zijn meerdere fietsenstallingen in de buurt van het station. Wellicht kan je daar nog je bakfiets stallen.
Bekijk origineel

3 reacties

Hallo Nikola en welkom bij de NS Community,

Zeer spijtig dat dit vanaf heden niet meer mogelijk zal zijn. Ik kan je helaas geen alternatief bieden vanuit onze organisatie. Er zijn meerdere fietsenstallingen in de buurt van het station. Wellicht kan je daar nog je bakfiets stallen.
Beste Erryt, bedankt voor de link, ik ben gelukkig zelf ook bekend met de diensten van google.
Wat me verbaast is het gebrek aan dienstverlening. Haarlem is een stad met een hoog percentage bakfietsen, wat de NS waarschijnlijk ook merkt. Dat de enige plek waar ik mijn bakfiets bewaakt kon stallen nu verdwijnt zonder werkbaar alternatief vind ik zeer teleurstellend.
Badge +3
De capaciteit van een fietsenstalling is eindig. Bakfietsen nemen veel ruimte in. Wanneer er dan gekozen moet worden tussen het kunnen stallen van twee of drie gewone fietsen of één bakfiets dan is de keuze snel gemaakt.

Het lijkt erop dat in een aantal plaatsen in Nederland, waarvan Haarlem er één is, er capaciteitsgebrek is op het moment dat een nieuwe fietsenstalling geopend wordt. Prognoses over het fietsgebruik zijn pessimistisch geweest waardoor sommige fietsenstallingen te klein zijn uitgevoerd.

Volgens de website https://www.spaarnelanden.nl/inwoners/parkeren/fietsenstallingen is er wel een stalling voor bakfietsen bij de Jansweg. Helaas is die niet bewaakt.

Reageer