beantwoord

Bakfiets parkeren in stalling station Eindhoven zuid

  • 22 February 2023
  • 5 reacties
  • 261 Bekeken

Kan ik mijn bakfiets stallen in de bewaakte fietsenstalling “fietsenstalling station zuid zijde” op station Eindhoven? 

icon

Beste antwoord door Lorena NS 22 February 2023, 11:08

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Ellen Adolfs en welkom bij de NS Community! 
Deze stalling heeft helaas geen parkeerplekken voor bakfietsen.

Badge +3

Een bakfiets in die stalling krijgen is al een hele kunst (via de trap met fietsgoot), dus nee inderdaad.

Je kunt wel terecht in de (gratis) stalling van de gemeente onder het 18 Septemberplein (Piazza/Bijenkorf) https://www.eindhoven.nl/stad-en-wonen/verkeer/bereikbaarheid/fietsenstallingen dat is enkele minuten lopen naar het station.

Dankjewel voor de reacties! Zijn er wel plekken op station Eindhoven om de bakfiets te stallen? Ik heb hem gisteren op de scooterparkeerplaats gezet, maar ik wil natuurlijk ook geen boete riskeren. 

Voor zover ik kan vinden hebben geen van de bewaakte stallingen bij station Eindhoven plaatsen voor buitenmodel fietsen. Over de onbewaakte openbare fietsenstallingen gaan wij verder niet (deze worden beheerd door de gemeente), dus ik durf je ook niet aan te geven of daar speciale plekken zijn voor bakfietsen.

Dat gezegd hebbende lijkt mij dat de scooterplaatsen prima zijn, gezien jouw bakfiets ook niet in de reguliere fietsenrekken past.

Reputatie 7
Badge +3

Voor zover ik kan vinden hebben geen van de bewaakte stallingen bij station Eindhoven plaatsen voor buitenmodel fietsen. Over de onbewaakte openbare fietsenstallingen gaan wij verder niet (deze worden beheerd door de gemeente), dus ik durf je ook niet aan te geven of daar speciale plekken zijn voor bakfietsen.

Dat gezegd hebbende lijkt mij dat de scooterplaatsen prima zijn, gezien jouw bakfiets ook niet in de reguliere fietsenrekken past.

Scooterplaatsen zijn bedoeld voor scooters en geen bakfietsplaatsen. @Ellen Adolfs zal bij de gemeente moeten vragen om speciale bakfietsplaatsen in/bij stallingen rondom het station. 

Reageer