beantwoord

Bakfiets stallen op Delft Zuid

• 6 november 2017
  • 6 reacties
  • 235 Bekeken

Goedemorgen, ik heb voor het vervoer van mijn kinderen een bakfiets aangeschaft. Nadat ik ze weg heb gebracht ga ik met de trein naar mijn werk. Waar kan ik/mag ik mijn bakfiets stallen op station Delft Zuid?
Als ik niet aan het juiste adres ben met mijn vraag, kunt u mij dan vertellen waar ik deze wel kan stellen?
Alvast vriendelijk bedankt, Jessica Leich
icon

Beste antwoord door klant_Jac 6 november 2017, 08:34

Goedemorgen jessie.leich, welkom op dit forum.

Stations zijn momenteel nauwelijks ingericht voor stalling van bakfietsen, scootmobielen, aanhangkarretjes, en dergelijke. Soms is de gemeente of een particuliere exploitant te porren voor het stallen, maar gezien de lengte en breedte en gewicht van een bakfiets o.i.d. zult u weinig enthousiasme ontmoeten voor uw idee. Op station Delft-Zuid zijn fietskluizen, maar daar past uw bakfiets niet in. Dus resteert alleen het ergens opzij zetten, met groot risico van beschadiging of diefstal.

Voor u is het risico van stelen minder als u de bakfiets in de fietsenstalling van de school zet, en van daaruit met een gewone fiets naar het station. Na werktijd weer terug met de fiets naar school, en daar fiets in het rek, en bakfiets mee naar huis.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Hoi Jessica, zelf wil ik ook graag een bakfiets aanschaffen. Helaas geeft NS aan dat stallen bij onbemande stations (zoals Delft Zuid) eigenlijk niet mogelijk is.
Ik heb dezelfde vraag gesteld voor station Veenendaal Centrum. Vervolgens zegt NS dat de gemeente de beheerder is, en de gemeente is niet bereid plaats te maken voor iets anders dan reguliere fietsen...

Je kunt denk ik wel goed terecht bij het hoofdstation van Delft. Daar moet bij de bouw van de nieuwe stalling vast rekening zijn gehouden met grotere fietsen.
Reputatie 7
Badge
Goedemorgen jessie.leich, welkom op dit forum.

Stations zijn momenteel nauwelijks ingericht voor stalling van bakfietsen, scootmobielen, aanhangkarretjes, en dergelijke. Soms is de gemeente of een particuliere exploitant te porren voor het stallen, maar gezien de lengte en breedte en gewicht van een bakfiets o.i.d. zult u weinig enthousiasme ontmoeten voor uw idee. Op station Delft-Zuid zijn fietskluizen, maar daar past uw bakfiets niet in. Dus resteert alleen het ergens opzij zetten, met groot risico van beschadiging of diefstal.

Voor u is het risico van stelen minder als u de bakfiets in de fietsenstalling van de school zet, en van daaruit met een gewone fiets naar het station. Na werktijd weer terug met de fiets naar school, en daar fiets in het rek, en bakfiets mee naar huis.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb zelf een tijdlang mijn fiets gestald op Delft Zuid (aan de Oostzijde) en daar heb ik geen speciale plaatsen aangemerkt voor bakfietsen gezien. Of dat aan de Westzijde anders is zou ik niet durven zeggen.
Mogelijk zou je hem aan de Oostzijde kunnen stallen aan het eind van de fietsenrekken richting Edisonplein. Of anders vooraan bij de 2e rij gezien van het perron. Daar is een gedeelte waar geen fietsenrekken zijn aangebracht. Eventueel misschien voor de al jaren kapotte Bikedispenser. Op deze plekken zal die niet in de weg staan. Het mooiste zou zijn wanneer die kaotte Bikedispenser een keer wordt wegehaald en de vrijgekomen ruimte gebruikt kan worden voor dit soort fietsen.
Bedankt voor het meedenken. Naar station Delft fietsen of de bakfiets bij school stallen zijn voor mij helaas geen goede oplossingen, dus ik zal denk ik maar gewoon een heel goed slot aanschaffen en hem toch ergens enigszins veilig proberen te stallen.
Reputatie 7
Badge
Elk slot kost de dief 5 minuten, met een betonschaar of accu slijptol. Dus tel het aantal sloten dat je nodig hebt...
Reputatie 7
Badge +3
Ik zou zeker investeren in een goed slot (of meerdere).
De Fietsersbond heeft al een tijdje geleden een test gedaan. Op basis van deze test heb ik zelf voor mijn gewone de ABUS IVY 9100/85 gekocht. Dit ART 3-sterren kettingslot is in diverse lengtes te koop (85/110/140/170 cm)
https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/onderdelen/sloten/slotentest/

Kijk ook eens op https://www.stichtingart.nl/ voor meer sloten, bv met 4 of 5 sterren.

Daarnaast wil ik ook zeggen dat ik me wel eens hebt afgevraagd of Delft Zuid nou wel zo'n veilig station was voor mijn fiets, niet alleen qua diefstal maar ook qua vandalisme. Ik heb daar meerdere keren gezien dat er fietsen totaal aan gort lagen, het leek wel of ze vanaf de Kruithuisbrug zo naar beneden waren gegooid waarna de vandalen er ook nog op hebben gedanst. Wielen totaal krom, onderdelen die eraf waren. Nu gebeurde dat naar mijn mening wel vooral 's avonds of in het weekend, of tijdens kerst/nieuwjaarsperiode.

Reageer