Bedankt NS!!! Heek logisch als er een stroomstoring bij Amsterdam is kunnen natuurlijk...

• 17 januari 2017
  • 68 reacties
  • 2151 Bekeken

• Intercity
  • 45 reacties
De treinen niet naar Utrecht rijden!
Wat een klote bedrijf!!!!!!

68 reacties

Reputatie 3
Hopelijk kan u begrijpen dat er bij een stroomstoring sprake is van overmacht. Het kan eens een keer gebeuren, en dan is het erg vervelend dat u overlast ervan hebt. NS kan er namelijk zelf weinig aan doen, de storing is namelijk extern. Bij overmacht kan NS dus ook niet wat anders doen.
nos.nl/artikel/2153383-grote-stroomstoring-regio-amsterdam-geen-treinen.html

De NS kan hier niet veel aan doen rue.
Nee precies net zo als galde sporen, bladeren, aangevaren viaducten (wat niet waar is) en en en en oh ja niet te verbeten:afgelopen jaar hebben ze iets heel nieuws bedacht om treinen niet te laten rijden rijp op de bovenleiding - nog nooit eerder vertoont maar de NS verzint wel wat. En het mooiste alle treinen die niet rijden zijn op tijd voor de statistiek. Zo komen niet te laat aan op de plaats van bestemming
Reputatie 4
Wel erg misleidend dat de NS app en ovtijden.com aangeven dat er WEL treinen vanaf Amsterdam CS rijden: de NS verspreidt foute informatie.
Ook geen pendeltreinen naar Schiphol of daar in de buurt, erg creatief is de NS niet (meer). Ook is niet via de app te achterhalen of er bussen worden ingezet.
Reputatie 3
En geen IC's Arnhem - Utrecht en 's-Hertogenbosch - Utrecht, want die treinen kunnen niet verder naar Amsterdam/Schiphol. Immers, Prorail en Ministerie leek het een goed idee om al die vele wissels in Utrecht eens weg te halen. En die IC's richting Amsterdam kunnen nu niet meer omkeren in Utrecht. Hier waarschuwden reizigersorganisaties al voor. Te veel wissels weghalen in Utrecht maakt het onmogelijk de dienstregeling goed bij te sturen bij calamiteiten.....
Reputatie 4
Ik zie inderdaad dat de IC tussen Arnhem–Nijmegen niet kan rijden. Een stroomstoring in Amsterdam en de trein kan nergens meer rijden.

Dienstregeling vanuit Arnhem:

Ze kunnen bij Utrecht dus niet meer keren...
Reputatie 7
Badge +3
@Bob
Dat is een hier vaker verkondigd fabeltje, dat kan wel.
De NS directie maakt blijkbaar altijd gretig gebruik van elk situatie om geen treinen te laten rijden. Abonnementsgeld van de reiziger is al binnen en elke trein die niet rijd maak geen kosten. En dan blijft natuurlijk weer "geld over" voor bonussen en daar draait allen maar alles om!
En niet te vergeten wat het kost voor alle bedrijven, waar de werknemer uren niet kunnen werken, omdat door de vertragingen/uitval bij de NS die mensen te laat op hun werk zijn.
Iemand enig idee of er bussen worden ingezet?
Goedemorgen Rue.

Deze situatie is absoluut erg vervelend, voor onze reizigers maar ook voor ons. Ongeveer 360.000 huishoudens in Amsterdam zijn vanmorgen getroffen door een grote stroomstoring. Ook ons treinverkeer is verhinderd door de storing, Het treinverkeer rond Amsterdam Centraal is uitgevallen. Vanwege de grote van zo'n probleem is het helaas onmogelijk om direct inzicht te hebben en daardoor loopt reisinformatie ook achter. Erg vervelend, ook voor het personeel op het station en in de trein, want zij kunnen reizigers nu niet helpen.

Ook als de stroom terug is, duurt het nog even voordat alles weer volledig op gang komt. Ik hoop dat het alsnog snel weer gaat lopen, en reizigers hun reis kunnen vervolgen.

Ik hoop dat je begrijpt dat een stroomstoring niet iets is waar NS op zit te wachten, of waar wij gretig gebruik van maken. Dit soort dingen kosten ons ook geld, en bovendien vinden wij het erg vervelend voor al onze reizigers.
Reputatie 6
Badge
Ik wil wel eens weten wat er zou gebeuren als de stroom op Rotterdam Centraal zou uitvallen.
Ik liever niet, Landrsthrn....
Reputatie 3
Gelukkig was iemand zijn tas vergeten op Utrecht Centraal en kon de boel daar ook nog een uurtje stil gelegd worden, chaos compleet! 🙂 Maar goed, natuurlijk is het overmacht dat de NS hun diensten niet zo aan kan passen dat de verspreiding van een verstoring beperkt blijft. Tijd voor het rijden in vaste corridors?
Reputatie 1
Probleem is de ns app waar ns nasr verwijst. Daar staat op dat treinen rijden en als je dan op station komt geen trein waardeloze app als het niet actueel is.
Reputatie 7
Badge +3
Gelukkig was iemand zijn tas vergeten op Utrecht Centraal en kon de boel daar ook nog een uurtje stil gelegd worden, chaos compleet! 🙂 Maar goed, natuurlijk is het overmacht dat de NS hun diensten niet zo aan kan passen dat de verspreiding van een verstoring beperkt blijft. Tijd voor het rijden in vaste corridors?
Dat is al twintig keer voorgesteld maar onze fijne linkse vakbonden willen dat niet en hun wil is wet bij NS.
Reputatie 6
Badge
Doen ze bij Arriva ook aan vakbonden die de macht hebben?
Reputatie 7
Badge +3
De vakbonden proberen bij Arriva ook aan de macht te komen maar tot nu toe zonder enig resultaat. Een recente poging van de vakbonden bij de nieuwe concessie in Limburg mislukte jammerlijk.
Reputatie 6
Badge
Jammer dat Arriva niet nog verder concurreert met NS. Ze mogen van mij zo de hele randstad overnemen.
Ben bijna op mijn bestemming. :8 Was wel koud vanochtend.
Reputatie 7
Badge +3
De NS directie maakt blijkbaar altijd gretig gebruik van elk situatie om geen treinen te laten rijden. Abonnementsgeld van de reiziger is al binnen en elke trein die niet rijd maak geen kosten. En dan blijft natuurlijk weer "geld over" voor bonussen en daar draait allen maar alles om!
En niet te vergeten wat het kost voor alle bedrijven, waar de werknemer uren niet kunnen werken, omdat door de vertragingen/uitval bij de NS die mensen te laat op hun werk zijn.

Ik maak me een beetje zorgen over dit soort reacties. Hier is iemand aan het woord die serieus denkt dat er een vooropgezet plan is om reizigers geld uit de zak te kloppen en dat er een bewust plan is bij NS om iedere aanleiding aan te grijpen om maar geen treinen te hoeven rijden. Er gaan natuurlijk dingen mis bij NS maar een complot van de directie om zaken bewust in de soep te laten lopen is de grootst mogelijke kolder.
Reputatie 7
Badge +3
Het probleem is dat de NS-directie weigert op te treden tegen vakbonden en personeel die willen vasthouden aan een productiemodel uit 1950. En dat maakt de directie wel medeverantwoordelijk aan deze chaos.
Als ze wel optreden is de chaos nog groter.

De NS heeft geen wapen tegen de stakingen behalve naar de rechter gaan en dat is dan ook gebeurd.
Reputatie 7
Er spelen 2 belangrijke dingen. 1 Transparantie en 2 Communicatie. Ik denk dat het van belang is dat de directie en dergelijke ook transparant is naar de treinmedewerkers over intenties of over een plan. Als je weet waarom iets doorgevoerd wordt, of welk idee erachter zit, heb je er vaker sneller vrede mee. Maar ook de communicatie is belangrijk. Neem het voorbeeld groepsretour. Al het treinpersoneel weet dat hier op grote schaal mee gefraudeerd wordt, dat dit misbruikt wordt en vraagt al een tijd om afschaffing. Uiteraard horen ze dit wel, maar ze luisteren niet. Of ze hebben een goede reden om het in stand te houden, maar laten het ons niet weten (kom je weer bij punt 1)

Ik denk dat heel veel dingen op orde zijn, maar dat er inderdaad ook genoeg verbeterpunten zijn (zoals in elke organisatie). Je moet niet bang zijn voor verandering, maar het is wel van belang dat je geïnformeerd wordt.

Reageer