Bedelaars op Amsterdam Sloterdijk zijn weer terug

• 15 augustus 2017
  • 38 reacties
  • 820 Bekeken

Toon eerste bericht

38 reacties

Reputatie 7

vindt stations als muiderpoort of diemenzuid toch een stuk enger!

Ja, dat is het ook inderdaad. Daar moet je in de avond al helemaal niet zijn. Wist je trouwens dat daar ook een soort gekkengesticht is in die omgeving. Maar dan wel voor echt gevaarlijk type´s dacht ik.
Zulke plekken in de avond alsjeblieft vermijden aub.
Reputatie 7
Nu weer ontopic
Ik had trouwens laatst weer een bedelaar gezien in de trein. Die man deed alsof hij voor een stichting was voor zwervers en vroeg om eten, drinken, en/of wat geld.
Reputatie 7
Badge
GabrielleNS schrijft dat je meteen via sociale media melding moet doen, maar is er dan geen echt NS meldnummer? Iets als 11NS?
Met 5 tussenschakels ben je al beroofd of aangerand voor NS het heeft ''doorgezet".

En ik ben benieuwd waar die NS'ers van Veiligheid & Service dan zijn op het station Sloterdijk, of Bijlmer, of...

Of is het een mobiel team dat eerst van werkoverleg op Watersgraafmeer per auto naar een station moet komen? Dan heeft melden niet veel zin. Ligt 112 meer voor de hand.
Reputatie 7
Een melding ervan doen heeft nu geen zin meer. En ik maak dit zelf niet vaak mee verder. Maar gebeurd dus nog wel eens..af en toe.
De melding blijft wel zin hebben om een overzicht te krijgen waar de overlast is. Treinpersoneel wordt ook opgeroepen alle meldingen van reizigers door te geven, zodat er gericht gewerkt kan worden.
Reputatie 7
Ja maar ik weet niet waar ik zo´n melding kan doen. En ik ben helaas vergeten welke dag en welke trein het ook alweer was.
Reputatie 6
Badge
@Klant_jac "Aangerand"? Laten we nou niet overdrijven aub.
Het Social Media-team staat in direct contact met de veiligheidcentrale. We schakelen zo snel als mogelijk is.
Reputatie 7
Het Social Media-team staat in direct contact met de veiligheidcentrale. We schakelen zo snel als mogelijk is.

Dat is wel fijn gelukkig.
Reputatie 7
Badge
@Klant_jac "Aangerand"? Laten we nou niet overdrijven aub.

Op station Bijlmer egen de benen van de vriendin van Robert B aanduwen is het begin van aanranden.
Het zal niet de eerste keer zijn dat men een stap verder gaat. Daar doe je niks tegen als je moet wachten tot het autootje van NS V&S na 20 minuten is gearriveerd.

Ik zou 112 bellen, en in het midden laten of het vóór of in het station is. Dan is de hulp er sneller.
Badge +3
Haha, ouwe koeien. Ze vond het ongewenst maar ik was er bij dus V&S was niet echt nodig. Ben verder niet stoer of sterk (nou ja, verbaal wel misschien) maar wel daadkrachtiger en niet te beroerd om me in zulke situaties te mengen 😉

Was maar om het signaal door te geven dat er lui met vreemd gedrag rondhingen daar, dus wellicht bij herhaling vaker wegjagen als ze er verder niets te zoeken hebben.
Reputatie 7
Badge +4
Het betreft een maatschappelijk probleem, het speelt niet uitsluitend bij NS maar heeft er zeker een weerslag. Ik kan me goed voorstellen dat mensen in de avonduren sommige stations gaan mijden. Het speelt nadrukkelijk in Amsterdam, waar je vraagtekens kunt zetten bij het gemeentelijk beleid, maar Holland Spoor is ook geen sfeervol feest in de avonduren.
Reputatie 6
Badge
Gewoon dat briefje en zakdoekje van ze weggooien, worden ze laaiend van.

Reageer