beantwoord

beheerder oss

• 18 maart 2020
  • 8 reacties
  • 292 Bekeken

Mijn dochter haar fiets is nu voor de tweede keer wég uit de NS stalling in Oss CS. Hoe kan dit? Lag aan n dikke ketting zelfs! 

Stond er wel al vanaf 18februari. Kunt u contact opnemen om de fiets op te sporen wellicht of moet ik wéér aangifte doen van diefstal? Deze keer waren de poortjes niet kapot. Eerste keer wél. Daar kon ik ook al niet voor bij NS of ProRail terecht.

Met vriendelijke groeten,

Mariëlle Beaart

icon

Beste antwoord door MoDe 18 maart 2020, 19:01

In de meeste stallingen mogen fietsen 14 dagen of 4 weken achtereen gestald worden. Fietsen die langer gestald staan, worden na afloop van de gestelde periode verwijderd. De fiets van uw dochter stond er langer dan 4 weken. U kunt het beste contact opnemen met de stallingshouder. Mogelijk is de fiets verplaatst naar een depot.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

In de meeste stallingen mogen fietsen 14 dagen of 4 weken achtereen gestald worden. Fietsen die langer gestald staan, worden na afloop van de gestelde periode verwijderd. De fiets van uw dochter stond er langer dan 4 weken. U kunt het beste contact opnemen met de stallingshouder. Mogelijk is de fiets verplaatst naar een depot.

En hoe kom ik aan dat nummer? Ik woon nietvin de buurt van Oss. Vandaar dat er ook n fiets stond voor haar....

Bovendien is 4 weken niet voorbij…

Toch raar?!

Reputatie 7
Badge +3

Het is vandaag 18 maart, u geeft aan dat de fiets er sinds 18 februari stond.

NS stallingen zijn niet telefonisch bereikbaar. Mogelijk kan NS klantenservice navraag voor u doen. Deze kunt u het beste via Twitter of Facebook bereiken.

Reputatie 7
Badge +3

Gezien enkele  nieuwsberichten o.a. deze  https://www.bd.nl/oss/oss-haalt-oude-fietsen-weg-van-stations~afeb5d21/  haalt de gemeente Oss fietsen weg na 3 maanden, of deed dat in ieder geval in 2018 en 2017 zo.  Misschien dat dat intussen is aangepast, ik zie in ieder geval op NS stationsinformatie pagina van Oss geen maximale stallingsduur staan.

Er wordt daarin aangegeven dat  fietsen die weggehaald zijn nog 3 maanden worden bewaard op de Ir. Diddewerf aan de Singel 1940-1945. Of een fiets daar staat is te controleren via de website verlorenofgevonden.nl of op de Diddewerf. Op de genoemde website zie ik 5 damesfietsen staan die op 18 maart “gevonden” zijn maar ik die geven niet als locatie gevonden Centraal Station aan (wel bij eerder gevonden fietsen). 

Reputatie 7
Badge +3

Zie ook https://community.ns.nl/op-het-station-17/diefstal-bewaakte-fietsenstalling-oss-64342  waarin aangegeven wordt dat er dieven zijn actief in de bewaakte fietsenstalling op station Oss.

Heb vandaag contact gehad met de Gemeente Oss en er zijn geen ruimingen geweest. Sowieso ruimen ze niet vanuit de afgesloten stallingen gaven ze aan. Dus ik ga weer uit n diefstal. Tweede fiets in 4 maanden!

Dank voor jullie reacties. 

Zeer spijtig. Heb je al contact opgenomen met onze klantenservice hierover?

Reageer