beide WC's station Delft onbeschikbaar

• 6 September 2021
  • 5 reacties
  • 81 Bekeken

Afgelopen zaterdagmiddag 4 september 2021 was ik met mijn treinreispartner op station Delft om naar Amsterdam te reizen.
Toen hij met spoed naar het toilet moest waren beide toiletten bezet. We hebben 20 minuten gewacht, maar ze bleven bezet. Hij is toen in arren moede naar huis gegaan en ik heb mijn reis alleen voortgezet.

Op de toiletten staat dat je er niet langer dan een kwartier gebruik van kunt maken. Bovendien was er een mevrouw die al langer ijsberend stond te wachten. Waarschijnlijk zat er dus niemand op, maar waren de toiletten onbeschikbaar/defect.

NS, zorg er alsjeblieft voor dat er in ieder geval één werkend toilet beschikbaar is op het station. 

5 reacties

Hopelijk wordt het gauw opgelost.

Tip: De intercity tussen Leiden en Amsterdam heeft een toilet in de trein. Is het voor hem mogelijk om daar gebruik van te maken?

Welkom op onze NS Community, Giuseppino. Wat ontzettend naar dat je partner zo lang moest wachten! Ik meld dit direct, zodat het z.s.m. opgepakt kan worden.

Hoe laat vertrokken jullie? Want zoals Jan Haverkamp al tipte; In Intercity's zitten ook toiletten. Wellicht had dat nog een optie geweest.

Bedankt voor de reactie.

Het speelde zaterdag rond 16:00. Inderdaad heb ik ook gedacht aan de wc in de trein toen we op het perron stonden, Maar als bij iemand de nood hoog is kiest ‘ie liever de snelste optie: de toiletten in de stationshal.

Reputatie 7
Badge +3

Wat is er dan nu weer met die toiletten in Delft?

Begin 2019 zijn die toiletten vernieuwd (die overigens nog maar 5 jaar oud waren aangezien het nieuwe station in 2014 is opgeleverd). Bij die vernieuwing kwam er ook een systeem waarbij je contactloos kunt betalen. Dat gaf al snel een probleem met de dataverbinding voor het contactloos betalen waarna er een extra antenne geplaatst om het 4G bereik te verbeteren. Een paar maanden later was er een fout in de betaalsoftware, waardoor de toiletten niet toegankelijk waren, wat ook weer verholpen werd.

Iets anders wat blijkbaar wel eens gebeurde was dat “een medewerker en of schoonmaak hun pas niet opnieuw aanbieden aan de scanner en daardoor de toiletten als het ware in schoonmaak modus blijven staan.”

Ik zie 20 augustus een melding over deze toiletten dat er geen mogelijkheid was tot betalen en daardoor niet open wilde. Dit speelde misschien nog steeds. Veel te lang! Ik heb het opnieuw uitgezet met prioriteit.

Reageer