beantwoord

Bemande fietsenstalling: nu nog een jaarabonnement aangaan?

• 24 maart 2014
  • 9 reacties
  • 1664 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
De NS wil als het goed is de bemande fietsenstallingen bij de stations zelf gaan beheren en het stallen van fietsen daar gratis maken. Ik heb een jaarabonnement dat eind deze maand afloopt. Is het zinnig om het verlengen met een nieuw jaarabonnement? Wat gaat NS doen met de fietsenstalling in Nijmegen? En als er iets gaat wijzigen, over welke termijn zouden we het dan hebben?
icon

Beste antwoord door Bart NS 27 maart 2014, 18:56

Hoi Rob, welkom op het NS Forum. Het klopt dat er een en ander gaat veranderen met betrekking tot de fietsenstallingen. Op dit moment zijn we met verschillende partijen in gesprek om het tot een optimale situatie te laten komen. Ik raad je daarom aan om gewoon je abonnement te verlengen, mocht er iets aan de fietsenstalling veranderen waardoor je abonnement minder voordelig wordt, kom je uiteraard in aanmerking voor een passende oplossing.
Groet, Bart
Bekijk origineel

9 reacties

Hoi Rob, welkom op het NS Forum. Het klopt dat er een en ander gaat veranderen met betrekking tot de fietsenstallingen. Op dit moment zijn we met verschillende partijen in gesprek om het tot een optimale situatie te laten komen. Ik raad je daarom aan om gewoon je abonnement te verlengen, mocht er iets aan de fietsenstalling veranderen waardoor je abonnement minder voordelig wordt, kom je uiteraard in aanmerking voor een passende oplossing.
Groet, Bart
[quote=Bart NS]Hoi Rob, welkom op het NS Forum. Het klopt dat er een en ander gaat veranderen met betrekking tot de fietsenstallingen. Op dit moment zijn we met verschillende partijen in gesprek om het tot een optimale situatie te laten komen. Ik raad je daarom aan om gewoon je abonnement te verlengen, mocht er iets aan de fietsenstalling veranderen waardoor je abonnement minder voordelig wordt, kom je Groet, Bart[/quote in aanmerking voor een passende oplossing.

goedemiddag,
Ik heb hier nog een vraag over. In de stalling Schiedam Centrum was er vorig jaar nog een beheerder. Ik had een abonnement en daarvoor betaalde ik een borg van 20 euro. Nu wil ik dat abonnement verlengen. Krijg ik die "oude" borgsom terug? of hoef ik die 20 euro bij het nieuwe abonnement niet te betalen? Ik heb daarnet een aanvraag gedaan via internet voor zo'n stallingsabonnement, maar ik zag niets staan over verlengingen en borgsom. Gr. willy]
Dit was het bericht wat ik ontving via mijn email. Geen enkele melding wat betreft verlenging. En ik moet dus dat bedrag van de borg nogmaals betalen? Graag uw informatie hierover:

Onderstaand het bericht wat ik ontving.
Wij hebben uw internetaanvraag voor de huur van een stallingplaats
op station Schiedam Centrum met locatie Collectieve stalling goed ontvangen.
We danken u hartelijk voor uw keuze voor een stallingplaats en heten u van harte welkom als nieuwe klant.
De jaarhuur voor een stallingplaats bedraagt € 103,00 (incl. 21% BTW)
plus een eenmalige borg van € 20,00.Wij verzoeken u het totaalbedrag van € 123,00 over te maken
naar rekeningnummer NL68 RABO 0192 3328 56 (Rabobank) ten name van NS Fiets B.V. te Utrecht
onder vermelding van kenmerk 81782-553-113-NSF.
Door uw betaling accepteert u de ‘Algemene voorwaarden voor het huren van een stallingplaats’
zoals vermeld bij de internetaanvraag op onze site www.nsfiets.nl.
Zodra wij uw betaling ontvangen hebben, zenden wij u de pas van
stallingplaatsnummer 113 en gaat de huurperiode in.
De stallingplaats wordt voor u tot 12-5-2014 gereserveerd.
Mocht uw betaling niet vóór deze datum binnen zijn dan vervalt de reservering.
U dient het stallingplaatsnummer in deze brief goed te bewaren.
Vanuit veiligheidsoverwegingen zal bij het versturen van de pas
geen stallingplaatsnummer worden vermeld.
We wensen u veel plezier met de stallingplaats.
Heeft u nog vragen dan kunt u via telefoonnummer 0900-3438755 (€ 0,20 per minuut ) of
via onze site www.nsfiets.nl contact met ons opnemen.
Met vriendelijke groet,
Remco Wieland
Directeur NS Fiets
Fietskluisadministratie
Hoi wspronse,

Echt thuis ben ik niet met dit product, maar heb denk ik wel de algemene voorwaarden gevonden en daar staat van alles in. Dat als je voor 4 weken voor de termijn van eindigen van je abonnement verlengd je geen nieuwe borgsom hoeft te betalen en zeker bent van je plaats en als je later bent, zal als ik het goed lees eerst na beeindiging de waarborgsom worden terugbetaald als alles in orde is en moet je weer een nieuwe betalen. Je bent die € 20,- dus niet kwijt.

Op deze site staat onderaan de voorwaarden die je kan downloaden. Ik kan ze helaas niet als link zetten. Ik hoop dat je hier toch meer mee uit de voeten kan, want ik heb echt totaal geen ervaring hiermee.
Volgens mij is de fietsenstalling bij Schiedam Centrum sinds 1 januari 2014 niet meer bemand omdat de vorige exploitant er toen mee gestopt is.
In de plaatselijke pers is daar indertijd uitgebreid aandacht aan besteed.
Naar ik meen zijn er toen fietskluizen geplaatst en uit de bevestiging die je hebt gekregen en het bedrag dat je moet betalen valt af te leiden dat het hier inderdaad om een fietskluis gaat, mede ook omdat je er een speciaal pasje voor krijgt.

Dag wspronse, ik heb aan de hand van de gegevens uit je reactie dit even bij de afdeling nagevraagd. Ik kom hier z.s.m. op terug! Groet Ramon
Wspronse, ik heb inmiddels een reactie van afdeling NS Fiets. Je dient de abonnementsprijs + de borg voor het nieuwe abonnement te betalen. Het pasje van het huidige abonnement kan retour naar NS Fiets opgestuurd worden. In de begeleidende brief graag je NAW gegevens, om welke stalling het gaat en het rekeningnummer. Het bedrag voor de borg zal dan zo spoedig mogelijk overgemaakt worden. Het advies van de afdeling was het pasje aangetekend op te sturen. Je kan het pasje opsturen naar:

NS Fiets BV
Postbus 2534
3500 GM Utrecht

Groet,
Ramon
[b] Dank voor dit advies! Ik heb inmiddels ook van Ramon (Deskundig) een advies gehad en dat komt overeen met uw advies + wat ik las in de voorwaarden. Ik ga mijn oude pas opsturen naar NS fiets en dan krijg ik mijn borg terug. En ik ga een nieuw abonnement aanschaffen, waarvoor ik ook weer borg betaal. Ik ga nog wel even vragen aan Ramon of dat elk jaar zo moet.
vr. groet,
Willy van Spronsen [b\]

Hoi wspronse,

Echt thuis ben ik niet met dit product, maar heb denk ik wel de algemene voorwaarden gevonden en daar staat van alles in. Dat als je voor 4 weken voor de termijn van eindigen van je abonnement verlengd je geen nieuwe borgsom hoeft te betalen en zeker bent van je plaats en als je later bent, zal als ik het goed lees eerst na beeindiging de waarborgsom worden terugbetaald als alles in orde is en moet je weer een nieuwe betalen. Je bent die € 20,- dus niet kwijt.
Dank voor dit advies. Het is duidelijk. Ik ga m'n oude pasje opsturen en een heel nieuw abonnement aanvragen, want mijn oude abonnement loopt af op 30 april en het is nu al de 23e. Ik heb nog een extra vraag en dat is of dit nu ieder jaar zo gaat: dus opzeggen, kaart opsturen, borg terug ontvangen en nieuw abonnement kopen.
vr. gr.
Willy van Spronsen

Wspronse, ik heb inmiddels een reactie van afdeling NS Fiets. Je dient de abonnementsprijs + de borg voor het nieuwe abonnement te betalen. Het pasje van het huidige abonnement kan retour naar NS Fiets opgestuurd worden. In de begeleidende brief graag je NAW gegevens, om welke stalling het gaat en het rekeningnummer. Het bedrag voor de borg zal dan zo spoedig mogelijk overgemaakt worden. Het advies van de afdeling was het pasje aangetekend op te sturen. Je kan het pasje opsturen naar:

NS Fiets BV
Postbus 2534
3500 GM Utrecht

Groet,
Ramon

Reageer