In mijn andere topic kreeg ik keer op keer te horen dat ik de naam/contactgegevens van "mijn" stationsmanager niet zou mogen krijgen, en de argumentatie liep uiteen van "privacy" tot aan "anders wordt die beste man/vrouw bedolven onder de emails". Dat laat ik even voor wat het is. Maar laten we aannemen dat dat een probleem zou kunnen zijn voor die mensen.
Waarom dan niet de volgende oplossing:
Per station wordt een email-adres gecreëerd. Dus heb je een vraag of opmerking ten aanzien van station Helmond, dan kan je die richten aan het email-adres Helmond@ns.nl, bijvoorbeeld. Gaat het over station Tilburg, dan wordt het email-adres Tilburg@ns.nl.
De emails worden opgevangen door medewerkers van de stationsmanager en die bekijken wat direct beantwoord kan worden, of wat wél moet worden doorgespeeld aan die (arme overwerkte) stationsmanager. En dat laten ze de klant dan netjes weten.
Voordeel voor de klant is dat hij zijn vragen en opmerkingen niet via een algemeen callcenter of forum hoeft te poneren, waarna het uiteindelijk over tig schijven heel misschien bij de juiste persoon uitkomt, en voor de organisatie dat meteen helder is waar een vraag of opmerking moet zijn.
Kan zelfs een management-meetinstrument worden: over welke stations zijn de meeste vragen/opmerkingen/klachten en hoe worden die afgehandeld.
Win-win lijkt mij. Idee?
Beste antwoord door Slidestops
Een stationsmanager is geen eerste aanspreekpunt voor een reiziger. Dat is en blijft de klantenservice. Een stationsmanager is niet wat een stationschef was. Een stationsmanager heeft meerdere stations in de regio in zijn beheer (dat kunnen er wel 20 zijn). Deze komt er regelmatig - maar is niet alleen verantwoordelijk voor elk stoeptegeltje wat verkeerd ligt. Contact met aannemers, tussenpersonen, management NS, medewerkers NS. Eventuele huurders. Aanwezig bij overleg, ook met ketenpartners. Planning etc.
Meldingen op en om het station zullen ook niet altijd via een stationsmanager hoeven. Als wij een melding maken van een defect, gaat deze rechtstreeks naar Service stations. Uiteraard krijgen ze hier ook wel de informatie van.
Er wordt door de klantenservice al een boel gefilterd kwa vragen. Een groot deel kan ook al direct beantwoord worden.
Een stationsmanager is dus géén eerste aanspreekpunt en gaat dat ook niet worden.
Bekijk origineel
Meldingen op en om het station zullen ook niet altijd via een stationsmanager hoeven. Als wij een melding maken van een defect, gaat deze rechtstreeks naar Service stations. Uiteraard krijgen ze hier ook wel de informatie van.
Er wordt door de klantenservice al een boel gefilterd kwa vragen. Een groot deel kan ook al direct beantwoord worden.
Een stationsmanager is dus géén eerste aanspreekpunt en gaat dat ook niet worden.