Bereikbaarheid Utrecht Centraal met auto om oma weg te brengen tot trein

• 3 augustus 2014
  • 9 reacties
  • 6956 Bekeken

Reputatie 4
Badge
Vanmiddag breng ik mijn oma die slecht ter been is met bagage naar de trein in Utrecht Centraal. Daarvoor moet ik de auto even een kwartiertje kwijt kunnen. Maar de laatste keer was het een ramp om bij het station te komen.Afgezette wegen. Geen parkeermogelijkheid, geen lift die het deed en een kapotte roltrap. Weet iemand hoe ik op dit moment het best bij het station kom? Ik kom vanuit Breukelen via de A2.

Bedankt!

9 reacties

Het levert waarschijnlijk minder lopen op voor oma als u haar per trein naar Utrecht begeleidt, bijvoorbeeld vanaf station Breukelen.
Reputatie 4
Badge
Dank voor de suggestie, maar die is voor mij geen optie, aangezien ik helemaal niet terug naar Breukelen moet.
Utrecht Overvecht? Dat is toch wel te bereiken?
Dan zou ik eerder zeggen Utrecht Zuilen, of Utrecht Leidsche Rijn, maar daar stoppen minder treinen.

Een andere mogelijkheid is P+R Muziektheater (Vredenburg Leidsche Rijn) en dan met de bus. Volgens deze plattegrond (pdf) stoppen die bussen (39 en 28) dicht bij de ingang van het station.
Reputatie 4
Badge
Beste mensen,

dank voor het meedenken, sympathiek, maar dit is me allemaal veel te gecompliceerd. Voor ons geen ontdekkingstocht van de Utrechtse buitenwijken met trein en bus. Ik moet gewoon mijn oude oma naar de ICE naar Frankfurt brengen. En die trein vertrekt van Utrecht Centraal. Ik had gehoopt dat er hier iemand is, die de actuele situatie rond Utrecht Centraal kent. De NS website biedt namelijk geen uitkomst waar je kunt kort parkeren.Vroeger was er kort parkeren bij de taxistandplaatsen op het platform boven het busstation aan de centrumzijde, maar dat platform is gesloopt. Ook het kort parkeren aan de Jaarbeurszijde bleek laatst verdwenen.
Minder validen moeten toch ook met de auto bij het station kunnen komen?
Een van de eerste hits die google geeft bij zoeken op "utrecht centraal kort parkeren" is de Jaarbeurs. Dat lijkt me geen verkeerde optie. Even de straat oversteken en met de roltrap de stationshal in.
Dan zou ik zeggen P1 van de jaarbeurs of P1, P2, P3 of P4 van Hoogcatarijne.
Ook het kort parkeren aan de Jaarbeurszijde bleek laatst verdwenen.
Minder validen moeten toch ook met de auto bij het station kunnen komen?

Hoi John, dat kan nog steeds. Aan de jaarbeurszijde van Utrecht Centraal bevindt zich tegenover de fietsenstalling een zogeheten 'Kiss and Ride' strook. Deze is bedoeld om mensen af te zetten en op te halen. Het is geen probleem dat je daar de auto even neerzet. Wellicht heb je hem al gevonden inmiddels.
Reputatie 4
Badge
Dank voor de reacties.

The Kiss and Ride zone heb ik inderdaad gezien, maar is max. 2 minuten parkeren. Dat is helaas veel te weinig om oma naar het spoor te brengen en op de ICE te zetten.
Maar ik heb gebruik gemaakt van P1 van de Jaarbeurs. Die ligt vrij handig.

Jammer dat niets hierover op de NS-site staat.

Reageer