Uiteindelijk bleek even de tunnel door naar het andere perron wel een oplossing, die automaat werkte, maar echt handig is die situatie natuurlijk niet. Gelukkig duurde het nog wel even voor de trein zou komen.
Omdat ik deze situatie eigenlijk nog nooit gehad heb vraag ik me wel af wat nou eigenlijk de beste handelwijze in zo'n geval is. Ik besloot nu, na de uiteindelijk succesvolle poging op het andere perron, even de nummers van de defecte automaten via Twitter naar @NS_Online door te spelen.
Maar wat is nu de beste handelwijze: de conducteur informeren? (Die zich zelfs in een overzichtelijk treintype als een SLT nog wist te verstoppen overigens) Of bellen naar het nummer dat op de automaten staat? Nog wat anders? Of was dat tweetje al een hele goede?
Beste antwoord door Loes
Hoi Daniel,
Die tweede oplossing is in principe de beste. Dat telefoonnummer dat erop staat, uit mijn hoofd 0800-0540 is het nummer om defecte automaten te melden. Op de kaartautomaat staat het nummer dat je hebt genoteerd en zij kunnen dan zorgen dat de automaat een reset krijgt. Vaak duurt dat een aantal minuten en werkt ie weer naar behoren.
Als je zelf daar geen tijd voor hebt, is die melding bekend en kan je je het beste bij de conducteur melden. Vervelend om te lezen dat die verstoppertje speelde, maar loop anders naar de machinist toe en vraag naar de conducteur, die zal hem voor je via zijn portofoon oppiepen.
Dan heb je je netjes van te voren gemeld en je hebt ervoor gezorgd dat er een melding was van de defecte kaartautomaat, dan wordt er wel een Uitstel van Betaling geschreven met de wettelijke verhoging (wij mogen die er nu eenmaal niet afhalen), maar dan zal klantenservice zien dat je geen mogelijkheid had om een kaartje te kopen door de defecte kaartautomaten en zal de wettelijke verhoging geschrapt worden.
Doorspelen naar Twitter en NS_online zijn ook goede opties. De conducteur had het trouwens ook kunnen doorbellen, nu je de nummers had van de machines.
Denk dat je al erg warm zat met alle bedachte oplossingen 😳.
Altijd vervelend om te lezen als ze niet goed functioneren overigens.
Bekijk origineel
Die tweede oplossing is in principe de beste. Dat telefoonnummer dat erop staat, uit mijn hoofd 0800-0540 is het nummer om defecte automaten te melden. Op de kaartautomaat staat het nummer dat je hebt genoteerd en zij kunnen dan zorgen dat de automaat een reset krijgt. Vaak duurt dat een aantal minuten en werkt ie weer naar behoren.
Als je zelf daar geen tijd voor hebt, is die melding bekend en kan je je het beste bij de conducteur melden. Vervelend om te lezen dat die verstoppertje speelde, maar loop anders naar de machinist toe en vraag naar de conducteur, die zal hem voor je via zijn portofoon oppiepen.
Dan heb je je netjes van te voren gemeld en je hebt ervoor gezorgd dat er een melding was van de defecte kaartautomaat, dan wordt er wel een Uitstel van Betaling geschreven met de wettelijke verhoging (wij mogen die er nu eenmaal niet afhalen), maar dan zal klantenservice zien dat je geen mogelijkheid had om een kaartje te kopen door de defecte kaartautomaten en zal de wettelijke verhoging geschrapt worden.
Doorspelen naar Twitter en NS_online zijn ook goede opties. De conducteur had het trouwens ook kunnen doorbellen, nu je de nummers had van de machines.
Denk dat je al erg warm zat met alle bedachte oplossingen 😳.
Altijd vervelend om te lezen als ze niet goed functioneren overigens.