Beste Klantenbetrokkenheid en service ooit!

• 3 september 2019
  • 2 reacties
  • 164 Bekeken

Afgelopen zaterdag was ik met mijn dochter op weg naar Schiphol, om een vlucht te nemen om 10.15 uur smorgens. Bij eindpunt trein (Schiphol) liepen we vrolijk de trein uit. Na uitchecken nog even naar AH om wat voor onderweg te kopen. Bij de kassa merkten we dat we wel erg licht reisden. Ofwel: “aaah, ... we hadden toch een rolkoffertje bij ons?! Die hebben we tussen de banken in de trein laten staan!”. Ik op een holletje terug naar het perron waar we uitgestapt waren. Een vrijwel leeg perron, lege rails en de aankondiging van een trein naar Utrecht. “Bummer!”. Weer naar boven, dochter bellen, elkaar vinden, op zoek naar NS hulp. Bij Info een vriendelijke NS medewerker die ons aanhoort, een formulier pakt en me aanbiedt om in te vullen en een collega belt om te checken wat er met die trein gebeurd is en wat de kansen zijn op terugvinden koffertje.
Op mijn knieen op de grond vulde ik alles zo goed mogelijk in. Ondertussen denkend aan de opties A koffertje komt nog binnen 20 minuten terug, B koffertje komt na 20 minuten terug maar wel bij mij na terugkeer C voor altijd verloren. Ik neem al afscheid.
De NS man vraagt me telefonisch een aantal gegevens aan de collega door te geven. Ook weer een superaardige en geduldige dame. Ze vertelt dat trein naar Hoofddorp is, maar onzeker is of juist die trein wordt ingezet als volgende richting Utrecht. Beste scenario is dat. Zou om 9.18 op perron 3 stoppen. Ze belooft me sowieso te bellen als ze het weet. De NS man zegt me mee te gaan naar het perron om kwart over negen. Hij zal de conducteur bellen dat ik de trein in ga rn hij niet mag vertrekken voor ik er weer uit ben.
De trein van 9.18 rolt langzaam binnen. Bij het treinstel waar eerste klas beneden en tweede klas oven is ga ik er in en naar boven. En ja, daar staat de kleine zwarte koffer, rustig op mente wachten. Ik ren er blij mee terug de trein uit. Een paar onthutste buitenlanders voorbijsnellend. Op het perron omhels ik de NS man en bedank ik hem voor zoveel goede hulp. Nog even een selfie om het te vereeuwigen.
Ik geloof niet dat ik ooit eerder in de buurt geweest ben van dit niveau klantenservice
Nu zou ik deze twee medewerkers ook graag nog bedanken en ook hen leidinggevenden laten weten hoe geweldig ze voor me geweest zijn. Maar hoe doe ik dat?

2 reacties

Reputatie 7
Badge
Wat een supergoed bericht @HappyOpHetSpoor
Echt geluk dat de trein snel terugkwam en de koffer er nog stond.
Een NS forummoderator zal wel on-line komen en hopelijk dit bericht doorzetten naar de medewerkers op Schiphol. Fijne reis nog.
Hallo HappyOpHetSpoor, welkom op de NS Community.

Heel fijn dat jullie de vlucht met bagage hebben kunnen maken. Attent van je dat je de moeite neemt om dit mooie verhaal met ons te delen. Ik zal het inderdaad doorzetten en hoop van harte dat je bericht de betrokken medewerkers bereikt en ook hun dag een beetje mooier maakt.

Reageer