beantwoord

Betalen met een creditcard/mastercard/visacard

• 7 augustus 2014
  • 5 reacties
  • 1447 Bekeken

Ik ben binnenkort op familiebezoek in Nederland en wil van Schiphol met de trein naar Rotterdam. Kan ik een eenmalige papieren chipkaart kopen met een Ierse Visa Debit Card? Of moet ik nu al beginnen met sparen zodat ik over 2 weken 25 euro in kleingeld beschikbaar heb?
icon

Beste antwoord door Susan NS 7 augustus 2014, 19:18

Beste LTjemmes, Welkom op het NS Serviceforum. Ik wil dit topic graag aanvullen met de volgende informatie.

Vanaf 12/8 is het in het hele land mogelijk om creditcardbetalingen te doen aan de balies en in verkoopautomaten. De vraag naar creditcardbetaling is groot en ons proces is nu zo ingericht dat we deze mogelijkheid landelijk kunnen aanbieden. In de week van 12 augustus worden in ieder geval alle balies overgezet op creditcardbetaling. Daarnaast wordt op 12 augustus in het grootste deel van de verkoopautomaten de mogelijkheid tot creditcardbetaling live gezet. Er zijn in het land echter nog 120 automaten waarvan de pinterminals niet geschikt zijn voor creditcardbetalingen. Deze worden de komende weken vervangen. We brengen nu in kaart op welke automaten we de creditcardbetalingsmogelijkheid nog niet kunnen bieden.

Zowel als op Rotterdam Centraal als op Schiphol kan je een eenmalige OV-Chipkaart aanschaffen met een creditcard.

Ik heb je topic verplaatst naar 'Op het Station' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 1
Op Schiphol kan je bij de automaten met creditcard betalen. Ik weet niet zeker of het inmiddels ook op Rotterdam centraal kan betalen met creditcard! Dus koop alvast voor de terugweg als dat nodig is.

Je betaalt per transactie met een creditcard 50 Euro cent extra.
Reputatie 7
Badge +4
NS is er, zijn het wat erg laat, achter gekomen dat de automaten aangepast moeten worden en dat is op steeds meer plaatsen het geval. Aangegeven is dat het aan het einde van het jaar voor heel Nederland zo zou zijn maar dat wachten we toch even af. Nederland is geen creditcardland maar in de meeste landen is dat anders. Het zou bepaald snugger zijn geweest als NS dit voor het toeristenseizoen had gedaan, dat had veel gedoe ook met de betaling van de ov-chipkaart voorkomen.
Op Schiphol kan je bij de automaten met creditcard betalen. Ik weet niet zeker of het inmiddels ook op Rotterdam centraal kan betalen met creditcard!

Volgens deze pagina kan dat zowel op Schiphol als Rotterdam Centraal zowel bij de kaartautomaten als bij de balie.
Reputatie 1
NS is er, zijn het wat erg laat, achter gekomen dat de automaten aangepast moeten worden en dat is op steeds meer plaatsen het geval. Aangegeven is dat het aan het einde van het jaar voor heel Nederland zo zou zijn maar dat wachten we toch even af. Nederland is geen creditcardland maar in de meeste landen is dat anders. Het zou bepaald snugger zijn geweest als NS dit voor het toeristenseizoen had gedaan, dat had veel gedoe ook met de betaling van de ov-chipkaart voorkomen.

Ik mag het niet zeggen maar ik had laatste de N.S. klantenservice gebeld en gelijk ook even het punt weer van creditcards aangestipt. Ook over het kopen van etickets en dat dat alleen met Ideal kan met een NL banknummer. Dan heb je een NS medewerker aan de telefoon en die zegt dat NS zaken invoert als de klant er om vraagt! Dit creditcard verhaal is er ook zo'n klassieker van...

En inderdaad ik zal niet weer hetzelfde pleidooi afsteken maar eindleijk kan je de toerist binnenkort makkelijker met de N.S. sporen!🆒
Beste LTjemmes, Welkom op het NS Serviceforum. Ik wil dit topic graag aanvullen met de volgende informatie.

Vanaf 12/8 is het in het hele land mogelijk om creditcardbetalingen te doen aan de balies en in verkoopautomaten. De vraag naar creditcardbetaling is groot en ons proces is nu zo ingericht dat we deze mogelijkheid landelijk kunnen aanbieden. In de week van 12 augustus worden in ieder geval alle balies overgezet op creditcardbetaling. Daarnaast wordt op 12 augustus in het grootste deel van de verkoopautomaten de mogelijkheid tot creditcardbetaling live gezet. Er zijn in het land echter nog 120 automaten waarvan de pinterminals niet geschikt zijn voor creditcardbetalingen. Deze worden de komende weken vervangen. We brengen nu in kaart op welke automaten we de creditcardbetalingsmogelijkheid nog niet kunnen bieden.

Zowel als op Rotterdam Centraal als op Schiphol kan je een eenmalige OV-Chipkaart aanschaffen met een creditcard.

Ik heb je topic verplaatst naar 'Op het Station' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.

Reageer