beantwoord

betalen met papiergeld bij de automaten

• 16 juli 2014
  • 3 reacties
  • 1884 Bekeken

Waarom kun je niet met papiergeld bij de automaat betalen.
In andere landen kan het wel, dus technisch moet het geen probleem zijn.
Laatst was er weer eens een storing met het betalen met de pinpas. Toen kon ik alleen met munten betalen! Wie heeft er nu voor € 20 munten bij zich?
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 17 juli 2014, 08:19

Welkom Wimpie99! Er is al eerder een topic gestart over papiergeld bij de kaartautomaten, namelijk: Kaartautomaat. Ik wil je naar dat topic verwijzen! Ik heb daarnaast je topic naar Op het station verplaatst om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 1
Een goede vraag, Deutsche Bahn automaten accepteren ook volgens mij papier geld. Dit gaat echter niet altijd goed, er hoeft maar een rare vouw in een biljet te zitten een automaat accepteert het biljet niet.

Ook zit er wel wat in dat de automaten een verhoogde kans hebben om te worden open gebroken! Dit is volgens mij ook gebeurd toen N.S. nog strippenkaarten via de automaat verkocht. De automaat open brekeen was geld waard 😞
Reputatie 1
Wat niet weg neemt dat N.S. nu wel eens snel werk er van mag make om ook credit cards op alle automaten in NL te laten accepteren zonder die 50 cent heffing! Met de nieuwe CMV chip (de chip boven op de kaart) zou het nu wel veilig moeten zijn om creditcards te accepteren!
Welkom Wimpie99! Er is al eerder een topic gestart over papiergeld bij de kaartautomaten, namelijk: Kaartautomaat. Ik wil je naar dat topic verwijzen! Ik heb daarnaast je topic naar Op het station verplaatst om de vindbaarheid te vergroten.

Reageer