beantwoord

Betalen van treinkaartje

• 4 mei 2015
  • 2 reacties
  • 295 Bekeken

Voor niet ingezetenen van Nedreland wordt het steeds moeilijker een treinkaart te kopen. E-ticket gaat niet want iDeal accepteert alleen Nederlandse banken voor betaling. Heb ik niet. Betalen aan automaat, want loketten zijn er niet op kleine plaatsen, met de meest gebruikte methoden Visa, Amex, debet card, Euro bankbiletten gaat niet. Alleen maar Mastercard en die heb ik niet. Verwacht de NS dat ik 40 Euro aan munten los in de zak heb?
Is de NS een vervoersmiddel exclusief voor inwoners van Nederland? Wat hebben de ontwikkelaars van betaalsystemen bij NS gedacht hoe de duizenden buitenlanders dagelijks hun kaartje betalen? Ik heb gestaan in Assen, in Didam, in Den Haag LOI en kon geen kaartje kopen ondanks diverse geldige betaalmiddelen in de zak.
icon

Beste antwoord door Tochjo 4 mei 2015, 22:08

Het is sinds eind vorig jaar mogelijk om bij kaartautomaten met creditcard (VISA of MasterCard) te betalen, ook op kleine stations zoals Didam.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Het is sinds eind vorig jaar mogelijk om bij kaartautomaten met creditcard (VISA of MasterCard) te betalen, ook op kleine stations zoals Didam.
Bedankt. Dat is een geweldige verbetering.

Reageer