Betalen voor toilet op station

• 4 oktober 2018
  • 91 reacties
  • 4507 Bekeken

Toon eerste bericht

91 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Maar waarom zouden niet-reiziger geen gebruik mogen maken van de toiletten? Waar moet je anders gaan plassen als je nergens in winkels, warenhuizen, winkelcentra, of andere gebouwen kunt of mag gaan? Als je in Nederland woont, kun je nog wel gauw naar huis, want dat lijkt je enige uitweg. Maar een toerist? Ik vind het dus ook zwaar anti-toerisme om te moeten betalen voor toiletten. In dat geval is het gewoon pesten.
Het is natuurlijk dwaasheid om te gaan eisen dat NS voor gratis toiletten moet zorgen voor niet-reizigers. NS is een bedrijf dat zijn eigen broek moet ophouden en geen sociale voorziening.
Reputatie 7
Badge +3
Je kunt beter vergelijk met landen waar ze wél snappen hoe het beter kan, zoals Nieuw-Zeeland, de USA, en Japan. Wat betreft de toiletten dan heh.
Als je had meegelezen had je kunnen weten dat er in Japan gratis toiletten op de stations zijn omdat de toiletten in de treinen zijn afgeschaft (afgezien van in de Shinkansen). In de VS zijn al die openbare toiletten me overigens nog nooit opgevallen.
Reputatie 6
En nog een opmerking openbare gelegenheid en openbaar terrein en voorzieningen daarop betaal je via de belastingen van rijk en gemeente.
Het stationstoilet is op privaat terrein van de NS en zal je apart moeten betalen of via de prijs van het vervoerbewijs.
Bij de toiletjuffrouw van vroeger betaalde je 15 cent tot een kwartje maar daar doet ze het nu niet meer voor.
Reputatie 1
Je kan aan de rails in stations als amsterdam en utrecht en elders wel zien dat 70 cent voor een toiletbezoek veel te duur is. overal uitgereden stront met toiletpapier op rails en wissels. jammer dat van een noodzakelijke levensbehoefte een goudmijnjte word gemaakt.
Reputatie 7
Badge +3
Ik ben deze week in Duitsland en daar kost het toilet op het station overal €1. Dus hoezo duur in Nederland?

Jaja. Geen gratis toiletten willen voorzien voor mensen met dringende levensbehoeften (nog niet te denken aan ouderen, zieken, mensen die vaker dan gewoonlijk moeten plassen e.d.) maar wel uitzendkrachten uit slavische landen tegen slavenlonen laten werken in onze sectoren en ze met 10 op 1 kamer laten hokken tegen woekerprijzen. Netjes, Nederland, netjes.

We zijn inderdaad ook zo`n arm land dat dit er absoluut niet meer af kan

Maak desnoods de treinkaartjes een beetje duurder zodat iedereen zonder verdere kosten naar het toilet kan.

Gezien de al extreem hoge tarieven in Nederland moet je mijns inziens absoluut niet nog meer extra kosten gaan toevoegen want voor je het weet wordt het weer een extraatje hier en een extraatje daar dat in de tarieven wordt omgeslagen. We zitten hier in Nederland inmiddels echt aan de grens van wat de gemiddelde burger nog voor de trein kan en wil betalen.

Misschien kunnen die meer verdisconteerd worden in de 1steklas treinkaartjes? 

Wat te denken van mensen met een ooievaarspasje of laag inkomen die een beetje korting zouden kunnen krijgen op een 2deklaskaartje? Voor hen is reizen met de trein, ook met een voordeelurenabonnement zo duur dat ze het vaak laten of heel kortje reisjes maken of weinig reizen

Reputatie 7
Badge +3

@maaltijdgezien de naam hou je van eten en zal dat ook op stations doen. Je kunt dan een kortingsbon vragen bij aankoop van een maaltijd op een station.

De wc's in de trein zijn gratis.

Ik snap niet wat slaven lonen te maken hebben met een gratis toilet.

Toiletten moeten schoongemaakt worden en zeker in deze tijd. Een schoonmaker doet dat niet voor niets en zal betaald moeten worden.

De 1e klas is al duur genoeg, waarom zouden degenen die een 1e klas kaartje kopen nog meer moeten betalen om mensen met een 2e klas kaartje nog meer voordelen te geven?

De trein goedkoper maken zodat mensen met een krappere beurs meer reisjes kunnen gaan maken is een slecht idee in een tijd dat reizen met de trein voor niet noodzakelijke reizen ontmoedigd wordt. En wie legt dat verschil bij?

Reputatie 3

@maaltijdgezien de naam hou je van eten en zal dat ook op stations doen. Je kunt dan een kortingsbon vragen bij aankoop van een maaltijd op een station.

Toiletten moeten schoongemaakt worden en zeker in deze tijd. Een schoonmaker doet dat niet voor niets en zal betaald moeten worden.

De 1e klas is al duur genoeg, waarom zouden degenen die een 1e klas kaartje kopen nog meer moeten betalen om mensen met een 2e klas kaartje nog meer voordelen te geven?

De trein goedkoper maken zodat mensen met een krappere beurs meer reisjes kunnen gaan maken is een slecht idee in een tijd dat reizen met de trein voor niet noodzakelijke reizen ontmoedigd wordt. En wie legt dat verschil bij?

Eerste klas dalvrij is niet duur. Pensionado kunnen namelijk zeer voordelig met de trein 1e klas reizen evenals de gewone reizigers 'buiten' de spits. 

Gaat de NS nog wat doen met de abonnees om het aantal reizigers te beperken? 

Reputatie 7
Badge +3

Eerste klas dalvrij is niet duur. Pensionado kunnen namelijk zeer voordelig met de trein 1e klas reizen evenals de gewone reizigers 'buiten' de spits. De reactie van mode is dan ook ongepast en van het niveau "kansloos". 

Leg mij maar uit wat in mijn reactie ongepast is.

Maar goed we kunnen ook al die goedkope 1e klas weekend en Dalvrij abonnementen duurder maken, om mensen gratis naar stations toiletten te kunnen gaan. Er is alleen 1 probleempje. Die toiletten van €0,70 zijn niet van NS. Dus dat betekent dat NS ze eerst moet opkopen om ze gratis te beschikbaar stellen.

Reputatie 3

Eerste klas dalvrij is niet duur. Pensionado kunnen namelijk zeer voordelig met de trein 1e klas reizen evenals de gewone reizigers 'buiten' de spits. De reactie van mode is dan ook ongepast en van het niveau "kansloos". 

Leg mij maar uit wat in mijn reactie ongepast is.

Maar goed we kunnen ook al die goedkope 1e klas weekend en Dalvrij abonnementen duurder maken, om mensen gratis naar stations toiletten te kunnen gaan. Er is alleen 1 probleempje. Die toiletten van €0,70 zijn niet van NS. Dus dat betekent dat NS ze eerst moet opkopen om ze gratis te beschikbaar stellen.

Vragen staat vrij... Zelfs als het een kortingsbon bij aankoop van een maaltijd betreft. Voor de rest wil ik best ingaan op je reactie, maar voordat je het weet krijg je hier het stempeltje. 👼

Reputatie 6

‘Vroeger’ werden in warenhuizen en winkelcentra de ‘twaletten’ vaak verpacht en waren de breiende en poetsende ‘juffrouwen van de retirade’, zelfstandig ondernemer, al dan niet met personeel. Of dat ook op het station het geval was, durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar het kenmerkende beeld van de toiletjuffrouw met op een formica tafeltje een schoteltje, dat was zeker op de grotere stations een bekend beeld.

Zo’n juffrouw is natuurlijk vreselijk inefficiënt. Tegenwoordig is het veel beter geregeld.

In het geval iemand met weinig richtingsgevoel naast de pot plast, kan de volgende zeikerd dat ‘ergens’ melden. De assistent-stationsmanager neemt een kijkje, geeft de melding door aan de stationsmanager, die vervolgens het schoonmaakbedrijf opdracht geeft voor een extra schoonmaakbeurt. Hoe snel de opvolging is laat zich raden: in ieder geval lang genoeg om geblinddoekt het toilet te vinden: ga op de geur af.

De toiletdeuren zijn hi-techinstallaties geworden en wanneer die onverhoopt defect gaan, dan duurt het door de ‘efficiënte processen’ weken voor de toiletten weer toeganglijk zijn…

Bij nader inzien… die juffrouw van de retirade was toch zo gek nog niet... 

Te lering ende vermaeck:

Reputatie 7
Badge +3

@Tijdvoor je geeft mij wel een stempeltje, maar bent bang zelf een stempel te krijgen?

Ongepaste berichten kun je overigens melden via de 3 puntjes.

Reputatie 3

@Tijdvoorje geeft mij wel een stempeltje, maar bent bang zelf een stempel te krijgen?

Ongepaste berichten kun je overigens melden via de 3 puntjes.

Reageer meer in 'algemeen' belang. Fijn dat er wederom een vanuit jou een retorische reactie komt. 

Vooruit, speciaal voor jou dien ik hierbij een klacht in tegen MoDe? Op moet ik op .... ..... .... ... klikken. ...👍

Mijn stempeltje doe ik cadeau aan j&u. 🤗

Reputatie 6

Tegenwoordig hebben die toiletten modieuze namen zoals Sanifair en 2theloo oftewel toedeloe. En ze werken ook nog eens met vouchers. Leve de vooruitgang.

Reageer