beantwoord

Beveiligde fietsenstalling in Lelystad gratis???

Vandaag kreeg ik het bericht dat men de fietsenstalling in Lelystad gratis gaan maken per eind februari. Wat een onzalig idee! Al jaren betaal ik trouw een abonnement om mijn fiets veilig neer te zetten. Er ontstaan nu 2 problemen: iedereen wil zijn fiets wel warm en droog gratis neerzetten. De stalling is nu al overvol dus waar moeten die honderden extra fietsen dan staan? En iedere nederland heeft ondertussen een ov kaart op zak. Dus weg beveiliging, die deur hoeft er eigenlijk niet meer in. Hoe kan ik mijn fiets nu nog veilig ergens stallen, ik heb een dure fiets... gaat de NS schade en diefstal vergoeden? Of toch maar eens over de auto nadenken? Dit is eigenlijk het opheffen van de beveiligde stalling in Lelystad. Dit gaat me aan schade waarschijnlijk meer kosten dan het abonnement 😠
icon

Beste antwoord door Denice NS 10 februari 2018, 11:41

Welkom op het Serviceforum, jeroenvds.

Ik kan me voorstellen dat jullie niet enthousiast worden van het feit dat men straks elke keer de 1e 24 uur gratis kan stallen. Ondanks dat er straks geen beheerder meer aanwezig is zal er wel 24 uur per dag cameratoezicht zijn en kan je altijd contact opnemen met een klantenservicemedewerker via de intercom. Ook zal het abonnement voor de fietsenstalling wellicht niet meer uit kunnen tenzij je je fiets regelmatig langer dan 24 uur stalt. Opzeggen kan uiteraard. Dit kan telefonisch via 030-7515155 (lokaal tarief) of door een bericht te sturen via Twitter of Facebook.

Jullie reacties zal ik delen met de verantwoordelijke afdeling. Een verandering in de nieuwe regels kan ik helaas niet beloven.

Bekijk origineel

8 reacties

Ik deel jou zorg volledig en heb dezelfde bezwaren. Ik postte er, onder het verkeerde topic (OV-fiets), ook een bericht over: https://forum.ns.nl/ov-fiets-48/wijziging-ns-zelfservicestalling-station-lelystad-per-23-februari-2018-45030 Ik heb speciaal om (te) lange reistijd (na wegvallen rechtstreekse IC-verbinding Lelystad-Amsterdam Sloterdijk) vol te houden een e-bike aangeschaft na verhuizing naar plek 4 km vanaf het station. Ik zie mij straks genoodzaakt om de bus naar het station te nemen, waardoor de reistijd nóg langer wordt en voor mij persoonlijk niet meer op te brengen valt. Ik ben totaal niet blij met de ontwikkelingen!
Welkom op het Serviceforum, jeroenvds.

Ik kan me voorstellen dat jullie niet enthousiast worden van het feit dat men straks elke keer de 1e 24 uur gratis kan stallen. Ondanks dat er straks geen beheerder meer aanwezig is zal er wel 24 uur per dag cameratoezicht zijn en kan je altijd contact opnemen met een klantenservicemedewerker via de intercom. Ook zal het abonnement voor de fietsenstalling wellicht niet meer uit kunnen tenzij je je fiets regelmatig langer dan 24 uur stalt. Opzeggen kan uiteraard. Dit kan telefonisch via 030-7515155 (lokaal tarief) of door een bericht te sturen via Twitter of Facebook.

Jullie reacties zal ik delen met de verantwoordelijke afdeling. Een verandering in de nieuwe regels kan ik helaas niet beloven.
Beste Denice NS, in de huidige situatie is er al geen beheerder aanwezig. Het betreft een met camera's beveiligde zelf servicestalling met intercomverbinding voor het geval de poortjes het niet doen. Zelf heb ik gisteren mijn abonnement, met grote tegenzin, reeds opgezegd omdat mijn e-bike daar bijna nooit langer dan 24 uur staat. Wat aan de ene kant een service lijkt door de stalling gratis te maken voor de eerste 24 uur, is aan de andere kant rampzalig voor de mensen die verzekerd willen zijn van een veilige stalling voor hun kostbare fiets en het niet erg vinden om daarvoor een vast bedrag per jaar te betalen. Per 23 februari zijn zij niet meer verzekerd van een plek, zonder dat er een alternatief is geboden. Graag deze reacties bespreken met de verantwoordelijke afdeling. Graag verneem ik de oplossing per de datum dat de wijziging in gaat, anders wordt mijn al zeer onaangenaam lange reis nog langer als ik de bus naar het station moet nemen omdat ik mijn e-bike niet meer verzekerd is van een veilige plek.
Ik snap je punt, waldes. Wij hebben een overweging gemaakt en hiervoor gekozen. Ik zal je wens deze reacties door te spelen honoreren. Ik verwacht hier geen terugkoppeling van aangezien de keuze al gemaakt is. Alsnog hoop ik dat mijn collega Chiel nog wat voor je kan betekenen want die was nog informatie hierover aan het inwinnen in dit topic.
Helaas als abonnement houder ben ik niet geïnformeerd over deze wijziging!
Ik werd er gisteren (19/02) mee verrast ivm de al uitgevoerde werkzaamheden.
Hierdoor heb ik geen kans om eventueel mijn abonnement op tijd af te zeggen of zelfs een verzekering voor mijn fiets te regelen.
Ik denk ook dat NS/gemeente hier de plank volledig mis slaat.
Dat er iets gedaan moet worden aan alle fietsen die overal staan op straat, behalve in de fietsen rekken, dat moet aangepakt worden. maar die passen niet in de stalling erbij.
De NS bewaakte fietsenstalling is altijd al vol. Nu staan de fietsen al regelmatig naast de rekken en tegen de muren aan. Ik ben meestal vroeg en vind dan nog wel een plek, maar als ik s'middags terug kom dat moet ik soms al fietsen opzij zetten om er fatsoenlijk uit te komen. Als het straks gaat toenemen met 40% aan fietsen zullen de fietsen echt over al komen te staan.
Verder vraag mij ook af of de algemene voorwaarden hetzelfde blijven, zoals bij vermissing fiets...

(artikel 11)
Ook ik maak me zorgen over de beschikbare capaciteit in deze stalling. Die zorgen kunnen worden weggenomen als we zouden weten wat er gaat gebeuren met de huidige 2 onbewaakte overdekte fietsensallingen?gaan die ook met camera’s worden bewaakt en de 1e 24 uur gratis?dan hoeven we ons geen zorgen te maken dat al deze fietsgebruikers voortaan hun fiets gratis in “onze” stalling gaanzetten. Graag hoor ik wat de plannen zijn.
Ik heb de vraag uitstaan, heg. Ik laat het je zo snel mogelijk weten.
De overige fietsenstallingen blijven zoals ze zijn. Er zal niets veranderen behalve dat deze fietsenstalling gratis wordt voor de eerste 24 uur. Ik heb jullie klachten doorgespeeld zodat we ervan op de hoogte zijn.

Reageer