Beverwijk-amsterdam sloterdijk hedenochtend

• 24 oktober 2016
  • 5 reacties
  • 162 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Vandaag weer blij verrast door de NS/Pro(contra)rail. Op beverwijk aangekomen werd er al weer omgeroepen dat wegens uitgelopen werkzaamheden de sprinter niet kon rijden. Via de "intercity" in Haarlem aangekomen en hoera ook hier werd omgeroepen dat door uitgelopen werkzaamheden de intercity naar Amsterdam wegens uitgelopen werkzaamheden niet kon rijden. (ik vraag mij dan af waarom kunnen er dan wel sprinters rijden maar ja?) Vervolgens komt er een kleine sprinter aanrijden terwijl het perron op spoor 1 zwart zag van de mensen. Ook gisteren zondag proberen te reizen met weekend vrij, maar door veel te veel werkzaamheden uiteindelijk na 2 uur gestrand in Leiden ipv Roosendaal. Bij NS/Prorail staat de reiziger duidelijk op plaats 10, 11 en 12. (onderweg ook nog tussen Castricum en Amsterdam Sloterdijk meegemaakt dat Reizigers niet meegenomen konden worden omdat de trein overvol was (Op zondag!!!). NS/Prorail ga je schamen.

5 reacties

Reputatie 6
@hlubbers: als Weekend Vrij-abonnementhouder kijk ik voordat ik 's weekends voordat ik op pad ga wat de werkzaamheden zijn. Het spoor is immers een grote gatenkaas in het weekend.
Ik verbaas mij echter ook over het materieelinzet in het weekend. Mooiste voorbeeld is een zaterdagavond tussen Amsterdam en Utrecht, waar ik regelmatig VIRM4 heb gezien (en in heb gezeten). Want 's weekends rijden er minder mensen ofzo...
Reputatie 7
Met een weekend vrij abonnement kun je een deel van je abonnementskosten terug krijgen bij vertraging ;)
Namelijk:
U heeft bij een vertraging van een half uur recht op 1/12 deel van uw maandabo en bij een vertraging van een uur op 1/6 deel.
Slidestops zoals aangegeven heb ik voor de weekenden weekend vrij dus reis gratis. Dat je hier door allerlei verbouwingen aan het spoor nauwelijks gebruik van kan maken is een ander verhaal.
Reputatie 7
ProRail verantwoordelijk voor de werkzaamheden en eventuele uitloop daarvan, de NS heeft daar helaas niets over te zeggen. Het is erg lastig om op het laatste moment een trein nog te verlengen, het materieel en personeel kan op dat moment niet aanwezig zijn. (Er moet gecombineerd worden, trein mag niet te lang worden voor 1 conducteur, het treinstel moet uberhaupt aanwezig zijn).

Misschien nog een schrale troost, als u meer vertraging heeft gehad dan dat van te voren is gecommuniceerd in verband met de werkzaamheden, zou u nog telefonisch contact op kunnen nemen met de klanten service, voor geld terug bij vertraging / afbreken van de reis in Leiden..
Reputatie 4
De werkzaamheden van dit weekend aan het emplacement en een aantal perronsporen in Amsterdam Centraal waren uitgelopen. Hierdoor was het niet mogelijk om alle treindiensten in Amsterdam Centraal te laten komen, waaronder dus alle intercity's uit Haarlem en de helft van de sprinters uit Uitgeest/Zaandam. De sprinters uit Haarlem komen altijd op spoor 1 aan waar ze schijnbaar dan geen last hadden van die werkzaamheden en daarom konden die wel blijven rijden.

Reageer