bewaakte fietsenstalling | NS Community
beantwoord

bewaakte fietsenstalling

  • 30 November 2020
  • 14 reacties
  • 1060 Bekeken

Tot mijn niet geringe verbazing was een van de poortjes open van de bewaakte fietsenstalling in Hoofddorp. Er stond "doorgang vrij, welkom!" Oftewel welkom fietsendieven. Ik vind dit buitengewoon ernstig omdat een maand geleden mijn 3 weken oude e-bike uit de BEWAAKTE stalling werd gestolen. Ja u leest het goed. Inmiddels heb ik dankzij de verzekering een nieuwe die tegenwoordig zeer stevig aan de ketting staat in - jawel- de bewaakte fietsenstalling. Van de camerabewaking hoef je niets te verwachten want daar kijkt de politie helemaal niet naar. NS houd de bewaakte fietsenstallingen eens goed tegen het licht want dit kan echt niet.

icon

Beste antwoord door Sascha NS 30 November 2020, 21:16

Bekijk origineel

14 reacties

Goedenavond afcharperink. Welkom bij de NS Community.

Dat is een erg kwalijke zaak! Ik het beheer van de stalling hiervan op de hoogte gesteld. Mijn excuses.

Op 17 december is voor de TWEEDE keer mijn e-bike gestolen uit de BEWAAKTE fietsenstalling van station Hoofddorp. Mijn fiets stond met DRIE sloten vast. Ik ben werkelijk furieus op de NS die gewoon roept dat je fiets daar veilig staat. Ik heb uiteraard aangifte gedaan. Fiets was ook verzekerd. Ik ga nu (juridische) stappen ondernemen tegen de NS want dit is onacceptabel. Ik heb ook de fietsfabrikant en de Consumentenbond hierover ingelicht. NS ik ben he-le-maal klaar met jullie.

 

Beste Afcharperink,

Ik sluit mij geheel bij u aan. Mijn fiets van €900,- is afgelopen kerst gejat bij de 24/7 bewaakte fietsenstalling in Oss. Ik stuur allerlei bewijzen op om in aanmerking te komen voor de vergoeding van €160,-!!!!! Daar gaat het mij niet eens meer om. Ze doen mensen geloven dat je fiets daar veilig staat terwijl dat niet is. Iedereen met een ov kaart kan naar binnen ongeacht met of zonder fiets. Het kaartje registreert niets. De camera's die er hangen doen het niet. Hoe zo bewaakt!!!!

Schandalig 🤬

Ik probeer me nu hard te maken dat mensen moeten weten dat de stalling niet bewaakt is.

Ik ben daarom opzoek naar mensen die hetzelfde hebben meegemaakt want samen sta je sterker

Beste mw Van den Bergh

Goed om te lezen dat ik niet de enige ben die dit heeft meegemaakt.

Bij mij deden de camera’s het wel en de politie heeft de beelden zowaar bekeken maar helaas was mijn fiets niet te ontwaren. Ben nu bezig met een advocatenkantoor. Omdat de bewaakte stalling de eerste 24 uur kosteloos is kan ik geen gebruik maken van mijn consumentenrecht maar ik kan de NS wel aansprakelijk stellen en dit ga ik ook zeker proberen. De NS moeten weten dat ze hier niet zomaar mee weg kunnen komen. Inderdaad schandalig!!

Beste mw Van den Bergh

Goed om te lezen dat ik niet de enige ben die dit heeft meegemaakt.

Bij mij deden de camera’s het wel en de politie heeft de beelden zowaar bekeken maar helaas was mijn fiets niet te ontwaren. Ben nu bezig met een advocatenkantoor. Omdat de bewaakte stalling de eerste 24 uur kosteloos is kan ik geen gebruik maken van mijn consumentenrecht maar ik kan de NS wel aansprakelijk stellen en dit ga ik ook zeker proberen. De NS moeten weten dat ze hier niet zomaar mee weg kunnen komen. Inderdaad schandalig!!

Niet normaal. Succes ermee

Jammer dat ik dit niet eerder heb gelezen. Vandaag is mijn e-bike gestolen uit de “bewaakte” fietsenstalling in Hoofddorp. Ik ben benieuwd of de acties uit voorgaande mails iets opleveren. Het is inderdaad schandalig dat de NS hier niet mee doet

Badge +3

Beelden kunnen opgevraagd worden na aangifte, door de politie.

Succes ermee @YvonneR, het is dus bij ‘bewaakt’ niet zo dat iemand jouw fiets in de gaten houdt als iemand anders ermee aan de haal gaat.. :tired_face:

Ho en wacht eens even, dat is niet jouw fiets maar die van @YvonneR dus kom maar even snel terug daarmee!

Dat lukt een leraar basisonderwijs, een paar boefjes terug roepen en straf geven. Camera’s lukt dat niet helaas.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @YvonneR en welkom op onze NS Community! 
Wat ontzettend vervelend dat je e-bike uit de bewaakte stalling is gestolen! Uiteraard proberen we er alles aan te doen om dit te voorkomen. Zoals Robert B ook aangeeft, kan de politie de camerabeelden opvragen wanneer je aangifte hebt gedaan. Ik adviseer je wel om dit zo snel mogelijk bij beheerder van de stalling te melden om de camerabeelden veilig te stellen.

Misschien moeten het dan geen bewaakte fietsenstalling genoemd worden. De NS beweert op de website dat je je fiets veilig in een bewaakte fietsenstalling kunt zetten. Dat is, ook gezien de andere reacties in deze Community, dus niet waar. Je zou het misleiding kunnen noemen.

Misschien is “overdekte fietsenstalling” een betere term.

Reputatie 7
Badge +3

Dat is in andere topics ook aan de orde geweest. De manier waarop NS het begrip "bewaakte fietsenstalling" gebruikt suggereert toezicht dat er niet is. 

Wanneer ik in een theater mijn jas en tas in bewaring geeft bij de bewaakte garderobe kan het theater bordjes ophangen dat ze niet aansprakelijk zijn voor diefstal. Dat alles ontslaat degene die jouw spullen in bewaring neemt niet van verantwoordelijkheden. 

In feite heb je een bewaarnemingsovereenkomst en moet de bewaarnemer over je spullen waken. Zie bijvoorbeeld: Aansprakelijkheid van de directie voor verlies of diefstal - Axius Advocaten & Mediators

Reputatie 7
Badge +1

Dat is in andere topics ook aan de orde geweest. De manier waarop NS het begrip "bewaakte fietsenstalling" gebruikt suggereert toezicht dat er niet is. 

Wanneer ik in een theater mijn jas en tas in bewaring geeft bij de bewaakte garderobe kan het theater bordjes ophangen dat ze niet aansprakelijk zijn voor diefstal. Dat alles ontslaat degene die jouw spullen in bewaring neemt niet van verantwoordelijkheden. 

In feite heb je een bewaarnemingsovereenkomst en moet de bewaarnemer over je spullen waken. Zie bijvoorbeeld: Aansprakelijkheid van de directie voor verlies of diefstal - Axius Advocaten & Mediators

 

Ik heropen dit topic maar even want ik zie op dit forum en op twitter momenteel heel veel meldingen van gestolen fietsen uit zogenaamd bewaakte fietsenstallingen. Politie doet er niets aan. 

 

Ik neem aan dat NS een verzekering heeft voor die fietsenstallingen, maar ik kan mij voorstellen dat een verzekeraar zich langzamerhand achter de oren begint te krabben bij zoveel gestolen dure elektrische fietsen. 

 

Gaat NS iets aan dit probleem doen?

Uiteraard proberen we er alles aan te doen om dit te voorkomen. De politie kan de camerabeelden opvragen wanneer er aangifte is gedaan. Het advies is om dit de beelden zo snel mogelijk bij de beheerder veilig te laten stellen. Mijn collega's van de social media kanalen zullen de signalen doorzetten van de meldingen die daar binnen komen, net als wij dat doen indien via de community een melding wordt geplaatst.

Vanmorgen hadden vandalen alle rekken naar voren getrokken en met fietsen gegooid.

Nu was ik echt niet de eerste die (7.00) na dit incident de fietsenstalling in kwam, maar er hangen toch camera's?? 

Waarom is er niemand gestuurd om in ieder geval poolshoogte te nemen?

Volgens mij werken die camera's helemaal niet en kan je beter je fiets buiten de "bewaakte” stalling plaatsen, dan zien omstanders tenminste als er wat vreemds gebeurt... 

Oh meen je! Wat onbeschoft zeg. Ik kan me voorstellen dat je niet vrolijk werd van dit beeld. Ik heb dit direct aangekaart bij de betreffende stallingsmanager. Fijn dat je dit even doorgeeft. Ik weet zelf niet hoe het in elkaar steekt qua signalering hiervan.

Reageer