beantwoord

Bewaakte stalling Den Haag HS vies

Kan de bewaakte stalling van station Den Haag HS eens een keer worden aangeveegd en schoongemaakt. De stalling zit vol met stofnesten, overal ligt papier en zelfs tissues, de prullenbakken puilen uit en dat al maanden. Ik betaal 105 euro per jaar en dan mag toch wel een beetje nette stalling verwachten?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 24 augustus 2017, 13:22

Hallo couvreur, welkom op het NS Serviceforum.

Vervelend om te lezen dat deze fietsenstalling zo vies is! Ik heb het bij deze doorgezet, zodat het zo spoedig mogelijk kan worden opgeruimd en schoongemaakt.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge
Denk niet dat die situatie ligt aan NS zelf, maar aan het gajes dat er in de wijk rondom Hollands Spoor woont.

Betekent niet dat je ongelijk hebt, de stationsmanager moet zich inzetten om de stalling zo vaak mogelijk schoon te laten maken.
Hallo couvreur, welkom op het NS Serviceforum.

Vervelend om te lezen dat deze fietsenstalling zo vies is! Ik heb het bij deze doorgezet, zodat het zo spoedig mogelijk kan worden opgeruimd en schoongemaakt.
Reputatie 5
Zomaar uit nieuwsgierigheid ; worden fietskluizen wel eens schoongemaakt ?

Ik realiseer me dat er geregeld een fiets in zal staan die grondig schoonmaken bemoeilijkt, maar zo eens in de paar jaar moet toch te doen zijn. Mijn kluis stoft zo ondertussen bijna dicht met alles dat er in waait of rolt ... er liggen zelfs koolzuurpatronen (ja, zo'n buurt is het helaas).
Denk niet dat die situatie ligt aan NS zelf, maar aan het gajes dat er in de wijk rondom Hollands Spoor woont.

Betekent niet dat je ongelijk hebt, de stationsmanager moet zich inzetten om de stalling zo vaak mogelijk schoon te laten maken.

Het gaat mij om de BEWAAKTE stalling. De buurtbewoners - de kwalifikaties laat ik voor jouw rekening - komen daar niet.
@Goner: De stallingen worden inderdaad wel schoongemaakt, maar niet op reguliere wijze. We kunnen ook altijd een melding uitzetten waar dit nodig is. Dus wees onze ogen en oren en dan regelen we samen dat het er acceptabel uit blijf zien allemaal!
De stallingbeheerder komt er nooit ? Of degene die de bewaking uitvoert.

Ik neem toch aan dat zo'n iemand ook wel kan inschatten of er een rotzooi is ?

(Ik wil niet eens weten hoe de onreguliere manier gaat, brrrrrr....)
De onregelmatige manier werkt eigenlijk als volgt. Er wordt door de stallingsbeheerder, andere medewerkers of reizigers opgemerkt dat er viezigheid ligt. Zij geven dit vervolgens aan en dan wordt er zorg voor gedragen dat dit weer wordt opgeruimd. Op sommige stations zal dit met een hogere frequentie gebeuren door het stationsbeheer, omdat hier bijvoorbeeld meer (doorloop) behoefte aan is dan op andere stations. Een richtlijn voor een bepaalde frequentie in schoonmaken is hier echter niet voor.
Ok dat is dan duidelijker, dank je !
Reputatie 5
@Goner: De stallingen worden inderdaad wel schoongemaakt, maar niet op reguliere wijze.
Ik bedoel niet de stalling, maar een fiets-kluis die je zelf afsluit. Ik heb er eentje op Lombardijen en die is echt in geen 8 jaar schoongemaakt.
Heb hier ergens anders (ivm diefstal uit dat soort kluizen) gelezen dat er van die kluizen geen extra sleutels zouden zijn, dus als dat waar is zou het een verklaring kunnen zijn.

Reageer