beantwoord

Bewegwijzerin spoor 1-4 Utrecht Centraal

• 16 juni 2015
  • 1 reactie
  • 846 Bekeken

Lieve NS,

ik werk op Utrecht Centraal en regelmatig/elke dag zie ik hier iets misgaan wat gemakkelijk op zou kunnen worden gelost. Bij de roltrappen naar spoor 1-4 staat beneden een bord wat reizigers naar rechts wijst voor spoor 1-4. Reizigers die regelmatig op Utrecht Centraal komen weten dat de meest logische weg links is. Veel reizigers weten dit echter niet en lopen naar rechts en worden afgeschrikt door de grote muur, zij zien alleen spoor 4. Als je langs die muur loopt kom je uiteindelijk ook wel bij spoor 3,2 en 1 maar veel reizigers lopen verward terug. Ik krijg tijdens mijn rookpauze vaak de vraag waar spoor 1,2 of 3 is. Het lijkt me makkelijker voor de reiziger als dit bordje beneden bij de roltrappen gewoon naar beide richtingen wijst waardoor de reiziger minder verward raakt. Voor mij is het duidelijk waar ik heen moet, maar dagelijks zie ik minstens drie mensen verward om zich heen kijken. Ook de weg naar de stadsbussen is onduidelijk vanaf daar. Het is gewoon een observatie.

Lieve groetjes,
Sarah.
icon

Beste antwoord door Pe_pe 16 juni 2015, 15:22

Niet NS, maar ProRail gaat over de bewegwijzering in de stations. NS heeft het beheer gekregen over grofweg de delen van de stations waar geld aan te verdienen valt, ProRail over de delen die alleen geld kosten.
Bekijk origineel

1 reactie

Niet NS, maar ProRail gaat over de bewegwijzering in de stations. NS heeft het beheer gekregen over grofweg de delen van de stations waar geld aan te verdienen valt, ProRail over de delen die alleen geld kosten.

Reageer