beantwoord

Bewegwijzeringsborden station Rdam Blaak

• 22 mei 2014
  • 6 reacties
  • 349 Bekeken

Hi,

Ik heb een opmerking over de bewegwijzering in station Blaak.. is het mogelijk dat er vanuit de NS eens naar gekeken gaat worden of alles nog wel logisch en vooral duidelijk is? Of opnieuw? Voornamelijk van de trein naar de juiste metrolijn/richting blijkt niet duidelijk aangegeven. Borden die duiden op de metro richting B Nesselande en de C De Terp, leiden naar het platform voor de andere richting, Schiedam Centrum en een ongebruikt metrospoor.

De medewerkers van de RET op het station lieten een aantal keer nadat ik een trap op liep naar het verkeerde platform weten dat de RET, helemaal in lijn met hun modus operandi, zij er in ieder geval niets mee te maken willen hebben. Ook voegde de RET medewerker toe dat er verschil is tussen pijlen die naar het noorden staan (doorlopen, niet de trap op, bord staat naast trap), en noordoosten (wel trap op), maar zo duidelijk als het op andere stations is, zo ervaar ik het regelmatig niet.

Groeten,
EPlugge
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 22 mei 2014, 19:01

Beste EPlugge!

Welkom op ons NS serviceforum! Ik begrijp dat dit dan inderdaad erg verwarrend kan zijn. Ik ga je signaal intern doorzetten en ik laat er even naar kijken door de desbetreffende beheerder. Wellicht dat het dan spoedig wat duidelijker aangegeven staat op het station.

Vriendelijke groet,
Laura
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Ik hou nu in iedergeval rekening met dat ik voorin moet zitten als ik vanuit Rotterdam CS kom, en dan de massieve/stenen trap omhoog moet gaan om bij het juiste perron te komen.
Inderdaad, je komt dan aan de zuidkant uit, en de zuidelijkste trap is massief en leidt naar het zuidelijke metroperron, voor de richting B Nesselande en de C De Terp,.

Ook heb ik in de gaten dat ik vanuit Dordrecht geen enkele doorkijkbare/metalen trap omhoog moet om thuis te komen.
Inderdaad, de doorkijkbare/metalen trap leidt net als op het andere treinperron naar het noordelijke metroperron, voor de richting Schiedam. Je moet weer de zuidelijkste trap hebben, die ook hier massief is en leidt naar het zuidelijke metroperron, voor de richting B Nesselande en de C De Terp.
Is het mogelijk op het intern doorkaarten wat feedback te krijgen? Ik vind t op deze manier echt heel erg onhandig. Als je de trap afloopt van t metrostation naar de treinen, dan staan er links en rechts van de trap 2 verschillende borden met juist wel de pictogrammen verkeerd (want als er 2 verschillende zijn, moet er 1 fout zijn).

Ik hou nu in iedergeval rekening met dat ik voorin moet zitten als ik vanuit Rotterdam CS kom, en dan de massieve/stenen trap omhoog moet gaan om bij het juiste perron te komen. Ook heb ik in de gaten dat ik vanuit Dordrecht geen enkele doorkijkbare/metalen trap omhoog moet om thuis te komen.

Ik heb echt qua treinen op veel plaatsen gewoond en gewerkt de laatste jaren, kriskras door regio's Den Haag, Utrecht, Arnhem en Tilburg en echt waar, dit station is zo ontzettend klote. Ik zou graag op de hoogte gehouden wat betreft de vorderingen of meewerken aan het verbeteren van dit specifieke station.

(verbouwen zodat de RET medewerkers in een beter geplaatst hokje kunnen zitten en de RET het middelste metrospoor naar hun gevoel gerechtvaardigder in gebruik kunnen nemen is misschien iets 😛 Al is platgooien en opnieuw bouwen met meer verticale spelingook een hele aanlokkelijke optie.. of een metrospoor buiten werking stellen en bruggen plaatsen is ook een te onderzoeken optie..)

In welk geval dan ook zou ik naast op de hoogte gehouden willen worden, graag hebben dat ik de ervaring die je vanzelf opbouwt telkens weer kan checken met de borden; dit is het enige station waar ik puur op ervaring moet lopen omdat het anders fout gaat. En ik zie als ik de trein instap op dit station ook heel vaak mensen twijfelen, wat pijnlijk is om te zien met t karakter dat ik heb.
Dank voor je aanvulling, Dennis. Mijn collega Laura gaat dit intern aankaarten.

Vriendelijke groet,
Inge
Reputatie 6
Badge +2
Inderdaad staat er op elk van beide NS-perrons één verkeerd bord, namelijk "trap op" in plaats van "doorlopen".

Eigenlijk goede pictogrammen, maar verkeerde tekst erbij:

Op elk NS-perron staan aan weerszijden van de trap naar het noordelijke metroperron twee borden (met de beeldzijde aan de noordkant) die duiden op de metro's richting B Nesselande en de C De Terp, die vertrekken van het zuidelijke metroperron. Aan de ene kant staat het juiste bord met een pijl naar beneden ("doorlopen"), en aan de andere kant twee pictogrammen die allebei aangeven "trap op": een pijl schuin naar boven en een plaatje van een trap met twee mensen erop. Bij deze pictogrammen hoort de tekst te staan duidend op de metro richting Schiedam, maar staat zoals gezegd dezelfde tekst als op het andere bord, die duidt op de metro's richting B Nesselande en de C De Terp.

"Verwarrend" is dan ook eufemistisch, de pictogrammen zijn wel begrijpelijk, maar de tekst erbij is verkeerd.
Reputatie 6
Badge +2
Inderdaad staat er op elk van beide NS-perrons één verkeerd bord, namelijk "trap op" in plaats van "doorlopen".
Beste EPlugge!

Welkom op ons NS serviceforum! Ik begrijp dat dit dan inderdaad erg verwarrend kan zijn. Ik ga je signaal intern doorzetten en ik laat er even naar kijken door de desbetreffende beheerder. Wellicht dat het dan spoedig wat duidelijker aangegeven staat op het station.

Vriendelijke groet,
Laura

Reageer