beantwoord

Bezetting P+R Alkmaar en Alkmaar Noord

• 30 oktober 2018
  • 2 reacties
  • 127 Bekeken

Reputatie 6
Ik hoor regelmatig horrorverhalen over bezetting van de P+R voorzieningen bij stations. Dat als je na 7.00 komt er al geen plekje te krijgen is op een werkdag. Nu reis ik regelmatig tussen Alkmaar en een dorp met een bus. Alleen met de nieuwe dienstregeling heeft Connexxion de aansluiting op de laatste spits intercity vanuit Haarlem eruit gehaald waardoor je daarmee sowieso 55 minuten moet wachten.

Nu gaat dat over het algemeen wel aardig en hoef ik niet te gokken op die laatste spitsIC. Ik kan inmiddels sprinten want heb vaak slechts 5 minuten en we weten hoe handig het station en bussen ten opzichte van maar liggen. Toch ben ik aan het kijken naar andere opties.

1) Q park PR bij Alkmaar. Weliswaar 4 euro per dag als treinreiziger maar valt te overzien. Kan ik ergens de bezetting zien? Ik las dat je voor een zeker plekje een abonnement moet aanschaffen maar dan zou ik dit vaker moeten doen volgens mij en is het duurder omdat ik geen traject abonnement heb en niet als treinreiziger door kan gaan.

2) Alkmaar Noord. Is 5 a 7 minuten dichterbij en gratis. Maar ik hoor vaak dat het daar dus al om 7.00 vol staat? Heeft iemand hier ervaringen mee?

Het was vandaag helaas te donker om vanaf de traverse in Alkmaar poolshoogte te nemen mbt bezetting aldaar.

Hoor het graag!
icon

Beste antwoord door Ben NS 30 oktober 2018, 22:15

Hi Lies87,

Ik heb het even nagevraagd, en ik kan zo snel niet achter de bezettingsgraad komen.
Verder vind ik inderdaad terug dat de maandelijkse abonnementskosten €87,98 zouden zijn,
en met een NS-abonnement €48,00.

En hoe druk het doorgaans is op Alkmaar Noord, heb ik helaas ook niet kunnen achterhalen 😞.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Hi Lies87,

Ik heb het even nagevraagd, en ik kan zo snel niet achter de bezettingsgraad komen.
Verder vind ik inderdaad terug dat de maandelijkse abonnementskosten €87,98 zouden zijn,
en met een NS-abonnement €48,00.

En hoe druk het doorgaans is op Alkmaar Noord, heb ik helaas ook niet kunnen achterhalen 😞.
Reputatie 6
Dank je wel @Ben NS dat je hebt geprobeerd het zo snel al uit te zoeken. Ik werd net gewezen op de Q park app. Daarin staat een real time bezetting lijkt het van Alkmaar. Zal morgen eens kijken daarin want op woensdagen werken minder mensen.

Reageer