beantwoord

Blokkerende fietsen station Amersfoort

• 29 augustus 2019
  • 9 reacties
  • 335 Bekeken

Reputatie 1
In de fietsenstalling aan het Piet Mondriaanplein in Amersfoort staan regelmatig fietsen geparkeerd tegen de achterwand. Als hier fietsen staan is het moeilijk om je fiets uit het bovenste uitschuif rek te halen, omdat hier dan geen ruimte meer voor is.

Is het mogelijk om op deze wand bordjes te plaatsen dat je hier je fiets niet mag zetten?

Er is in Amersfoort aan deze kant overigens voldoende capaciteit om je fiets in het rek te zetten, maar dat is voor sommige teveel gevraagd.

icon

Beste antwoord door Laura NS 29 augustus 2019, 10:54

Vervelend, dit, trein_meneer! Bedankt voor het doorgeven. Ik ga er melding van maken. 🙂
Bekijk origineel

9 reacties

Vervelend, dit, trein_meneer! Bedankt voor het doorgeven. Ik ga er melding van maken. 🙂
Reputatie 1

Zo in de november drukte staan er dagelijks fietsen buiten de rekken. In de gehele stalling toch al snel 20-30 stuks. Vanochtend stond er zelfs een snorfiets in de fietsenstalling. Is het een idee om af en toe met de bezem er doorheen te gaan en alle fietsen die buiten de stalling staan naar het fietsendepot te brengen? Bovengronds wordt dit regelmatig gedaan, ondergronds zie ik dit eigenlijk nooit gebeuren.

Ik kom vaak tussen 06:00 en 10:00 binnen en heb nog nooit gehad dat er geen plek meer is. Van ondercapaciteit is geen sprake, dit lijkt mij eerder luiheid om een vrij plekje te zoeken.

Fietsen mogen maximaal 28 dagen aaneengesloten gestald worden. Als dit wordt overschreden wordt de fiets uit de stalling verwijderd en naar het depot gebracht. Tegen betaling is de fiets vervolgens bij het depot op te halen. Begrijp ik goed dat de klemborden inmiddels wel zijn geïnstalleerd?

Reputatie 1
Ik zag deze week enkele NS personeelsleden met klemborden door de stalling lopen. Fijn dat het opgepakt wordt!
Reputatie 1

Ik heb het over fietsen buiten de rekken geplaatst. Mijn ervaring is dat die per direct naar het depot worden gebracht. Maar dat gebeurd bij deze stalling niet.

Met klemborden bedoel ik een notitieblok om iets op te schrijven.

Zonet bij het verlaten van de fietsenstalling om 22:10 stond er ook nog een bromfiets. Het lijkt mij levensgevaarlijk om uitlaatgassen in een betonnen kelder te hebben.

Kentekens 14-FBL-2 en F-646-LD

Oei, in deze stalling is dat inderdaad niet toegestaan! Ik zal het doorgeven!

Reputatie 1

De scooter stond er deze ochtend weer.

Ik heb er wederom achteraan gemaild trein_meneer. Hopelijk zal er spoedig verbetering komen in de situatie.

Ik heb te horen gekregen dat er naar gekeken zal worden en regelmatiger gecontroleerd gaat worden. Het verwijderen van de fietsen en/of scooters is echter wel iets wat (blijkbaar) wettelijk gezien niet zomaar mag gebeuren, dus dit zal hoogstwaarschijnlijk niet tot nauwelijks gebeuren ben ik bang..

Reageer