beantwoord

Blowen op het perron

• 5 augustus 2015
  • 3 reacties
  • 3015 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Heey,

ik vraag mij al langere tijd af of het toegestaan is te blowen in een rookzone op een ns station.
Ben er zelf namelijk nog nooit over aangesproken oid.

Mvg,
Dinky
icon

Beste antwoord door Marleen NS 5 augustus 2015, 19:39

Hallo Dinky,

Allereerst welkom op het serviceforum. In Nederland geldt een gedoogbeleid en daarmee is geregeld dat blowen alleen toegestaan is de daarvoor bestemde ruimte, met andere woorden de koffieshop en eventueel thuis. In openbare ruimtes is het dan ook verboden, alleen wordt er niet actief gezocht naar mensen die wiet bij zich hebben. Daarnaast kan blowen overlast bezorgen bij andere reizigers en daarmee is 'de blower' in overtreding, dit past in het kader van verstoring van de openbare orde, rust en veiligheid.
Bekijk origineel

3 reacties

Het gebruik van dat soort zaken is niet verboden in Nederland. Ik denk dus dat blowen in een rookzone is toegestaan.
Echter, niet alles wat mag hoeft ook daarwerkelijk gedaan te worden. Ik denk dat veel meer mensen bezwaar hebben tegen blowen in het openbaar dan tegen roken in het openbaar. Rokers hinderen anderen vaak en zouden daar misschien rekening mee kunnen houden.
Hallo Dinky,

Allereerst welkom op het serviceforum. In Nederland geldt een gedoogbeleid en daarmee is geregeld dat blowen alleen toegestaan is de daarvoor bestemde ruimte, met andere woorden de koffieshop en eventueel thuis. In openbare ruimtes is het dan ook verboden, alleen wordt er niet actief gezocht naar mensen die wiet bij zich hebben. Daarnaast kan blowen overlast bezorgen bij andere reizigers en daarmee is 'de blower' in overtreding, dit past in het kader van verstoring van de openbare orde, rust en veiligheid.
Ofwel Nee! Alleen op dokters voorschrift lijkt het mij terecht, dus ik denk dat er hooguit een uitzondering gemaakt kan worden voor medicinale wiet. Of dat bij u het geval is hoef ik niet te weten.

Reageer