Boa medewerker dreigt mij van de trap de duwen | NS Community

Boa medewerker dreigt mij van de trap de duwen


Reputatie 1
De boa medewerker wou mij samen met zijn collega van de trap af gooien toen ik daar liep met mijn fiets.

Ik was hier niet van gediend en vond het ongepast. Ik zei vind je dat normaal dat is hardstikke gevaarlijk Dat vonden ze grappig waarna ik ze uitschold voor zwakzinnige.

Daarna hebben ze mij 15km achtervolgd en geprobeerd om klem te rijden met hun auto.

Ik heb telefonisch al een klacht ingediend. Maar wil graag nog wat meer gegevens weten over deze boa,s.

Hoe kan ik mijzelf beschermen tegen dit soort boa,s.? Het is toch helemaal niet de bedoeling dat een veiligheids medewerker een fetisj heeft voor het intimideren van mensen...

Ik heb gister mijn ov chipkaart weggegooid. U zult mij niet meer vinden in de trein.

Mijn vertrouwen is weg en jullie hebben mij bang gemaakt. Dit hebben jullie nog niet opgelost en ik vind het niet netjes dat zulke aggresieve medewerkers gemachtigd zijn om mij aan te vallen, te intimideren, uit te schelden en te bedreigen. Ik weet nog niet precies wat ren gepaste maatregel is om dezr medewerkers te straffen. Maar een ontslag zou op zijn plaats zijn.

Dit gebeurde allemaal om 00:20 op station alkmaar.

Graag deze medewerkers opsoren en aanpakken. Ik zal mijzelf ook beter beschermen in de toekomst tegen dit tuig wat zich verschuilt achter de ns .

42 reacties

Reputatie 7
Badge
Sorry, maar door een aantal meer dan ongelofelijke details in je verhaal geloof ik er niets van !
Maar je kunt altijd een officiële BOA klacht indienen, berust deze niet op waarheid, dan heb je wel een probleem !
Het is inderdaad een merkwaardig verhaal. Zoals @AbbeyRoad hierboven al aangeeft kunt u een officiële klacht indienen. Er zal op geen enkele wijze informatie worden vrijgegeven over de medewerkers, ivm privacy. Het is uiteraard bij de NS bekend wie er op welk tijdstip waar aan het werken is (als het gaat om een NS medewerker). U kunt in uw klacht eventueel uiterlijke kenmerken en meer details zetten, een openbaar forum is daar geen medium voor.

https://www.ns.nl/klantenservice/overig/klachtenafhandeling.html
Badge +3
Daarna hebben ze mij 15km achtervolgd en geprobeerd om klem te rijden met hun auto.


Als ze dat gedaan hebben zullen ze daar wel een hele goede reden voor hebben gehad.

Dus als je nou gewoon even gestopt was (in plaats van ze zwakzinnig te noemen en er vandoor gaan) en gevraagd had naar de reden, dan hoefde je verder niet zo bang te zijn, en jezelf willen beschermen!

Boa's zullen je echt niet zomaar iets aandoen hoor, als je alleen maar met een fiets op een trap loopt... Misschien hadden ze wel twijfels of de fiets wel van jou was of zo?

Blijf dan gewoon staan en ga vooral niet 15 km ‘op de vlucht’ om uiteindelijk klem gereden te worden en alsnog uitleg te moeten geven!

Reputatie 1
Bedankt voor uw reactie maar ik zit er echt mee dus een beetje medeleven voor een ander hebben zou gepast zijn.

Dit bericht is ook meer bedoeld om de NS ervan op de hoogte te stellen dat er medewerkers actief zijn in Alkmaar die zich misdragen.

Of u mij nou wel of niet gelooft.. maakt mij verder niet uit. Ik hoop dat de NS dat gaat uitzoeken.

Ik hoop dat de NS strenger zal toetsen op het gebied van persoonlijkheid. Zodat er geen medewerkers meer zijn die op de een of andere manier kicken op het intimideren/kleineren/bedreigen van andere mensen

Ik adviseer de NS een jaarlijkse controle op psyche en een bodycam.

Ik hoop dat uw De NS dit wel serieus neemt.
Als u daadwerkelijk in aanraking bent geweest met NS personeel, die de beschikking hebben over een dienstauto, dan moet u toch ook opgevallen zijn dat deze allemaal een bodycam dragen?
Reputatie 1
Het is voor mij duidelijk wanneer iemand zijn functie misbruikt.

Het dreigement was voldoende om te weten dat zulke personen niet vertrouwd kunnen worden laat staan een functie betreden ter bescherming van het publiek.

En wat je nou zegt slaat echt helemaal nergens op.. je gaat toch niet zomaar een random persoon controleren op de eerlijkheid van zijn/haar fiets.
Dat is pure discriminatie..

Het zegt echt een hoop dat er zo mooi gesproken word over deze minimaal opgeleide testosteronbommen.

De waarheid is gewoon dat er een percentage werkzaam zijn die het doen voor de kick van mensen pesten.
Reputatie 1
Hoi Slidestops.

Bedankt voor uw reactie.

Ik heb dat niet gezien maar dat stelt me wel erg gerust!

Dus als ik nu een officiele boa klacht indien zullen de beelden onderzocht worden 🙂

Het lijkt me niet dat de NS deze medewerkers nog in dienst kan nemen als alles op de beelden te zien en horen valt 🙂.

Dat zou een stapje dichterbij een mooiere wereld

Bedankt voor de reacties topic mag gesloten worden.

Fijn weekend
Je moet goed op de details letten in dit geval, er zijn namelijk verschillende wegen om te bewandelen en de term "klacht" is hier ambigu. De standaard NS klachtenprocedure houdt in dat NS deze klacht volledig intern af kan handelen. In de regel krijg je daar geen enkele terugkoppeling van, behalve een ontvangstbevestiging.

Je zou ook specifiek een klacht tegen de boa in kunnen dienen onder de noemer boa-klacht, waar AbbeyRoad het al over heeft. In dat geval geldt er een afwijkende procedure waarbij NS ook moet rapporteren aan haar (boa-gerelateerde) toezichthouder. Het ministerie van V&J heeft er meer informatie over: https://www.justis.nl/producten/boa/boa-worden/toezicht-en-klachten/index.aspx

De boa-klacht dien je schriftelijk in. Het origineel richt je aan het postadres van NS, dat is te vinden op https://www.ns.nl/klantenservice/overig/klachtenafhandeling.html. Ik zou persoonlijk adviseren ook een kopie te richten aan:

NS Concernveiligheid, boa-zaken
Postbus 2025
3500HA Utrecht

De klacht is in principe vormvrij verder, maar ik zou duidelijk aangeven dat het een boa-klacht betreft met bijvoorbeeld een verwijzing naar de informatiepagina van Justis hierboven gelinkt.

Wanneer je het niet eens bent met de reactie van NS, zou je het een en ander aan de Inspectie Leefomgeving en Transport kunnen voorleggen: https://www.ilent.nl/onderwerpen/passagiersrechten/vraag-en-antwoord/wanneer-klacht-over-spoorwegonderneming-indienen-bij-ilt

Verder heeft onder andere de ombudsman het nodige geinventariseerd, onderzocht en geschreven over boa's en specifiek de klachtenregeling. Maar laten we er in eerste instantie van uitgaan dat NS de klacht correct oppakt.
0.20 op station Alkmaar op vrijdagavond, een van de beruchtste lijnen op dit tijdstip. Dat maakt dat ik dit verhaal met een korreltje zout neem.
Reputatie 7
De eigen rol in het verhaal ontbreekt helemaal en het lijkt neer te komen op een eenzijdige aanvaring en dat acht ik zeer onwaarschijnlijk maar een klacht indienen staat vrij.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb gister mijn ov chipkaart weggegooid. U zult mij niet meer vinden in de trein.

Wijs, dan heeft u geen problemen meer en zal niemand u meer vijftien kilometer achtervolgen. Het is voor iedereen beter. U beschermt zich op die wijze doeltreffend tegen die boze boa's die de genieten van de opgenomen beelden van hun bodycam. Die zijn vast terug te vinden.


Gelukkig leverde u een klacht in, en dan maar hopen dat die niet door een door u geïndiceerde 'zwakzinnige' wordt behandeld, dus zo eentje die er geen begrip voor heeft dat u de vermoorde onschuld bent. Alleen 'zwakzinnigen' zien tenslotte geen relatie tussen oorzaak en gevolg, dan wel actie en reactie.

Waarom heet ik eigenlijk Thomas?


Het kan wel wat minder allemaal, lijkt me zo. Over zwakzinnigen maak je geen grappen, imho. Hoe intelligent uw actie is, mag u zelf beoordelen.

....dat zulke aggresieve medewerkers gemachtigd zijn om mij aan te vallen, te intimideren, uit te schelden en te bedreigen. Ik weet nog niet precies wat ren gepaste maatregel is om dezr medewerkers te straffen. Maar een ontslag zou op zijn plaats zijn.

U kunt ook aangifte doen. U noemt strafbare feiten die niet meer in een klacht horen. Het doen van een valse aangifte is echter strafbaar en ons recht werkt anders dan op sommige fora gesuggereerd wordt.

Eerlijk gezegd hoop ik dat u aangifte doet. En, om in uw termen te spreken: Het is natuurlijk erg beledigend voor ons, omdat u klaarblijkelijk vooronderstelt dat wij hier zo 'zwakzinnig' zijn dat we uw onzin nog geloven ook.
Reputatie 7
Badge
Het leuke is fat bij je het lezen van een bericht vaak een beeld krijgt van de persoon erachter. Dat komt door het beschrevene, maar vooral ook door de toonhoogte, laat ik nu ook sterk hebben.

Er kloppen gewoonweg enkele zaken niet in je verhaal, dat is het meest opvallende.
Verder zou ik jou kant van het verhaal eens neerschrijven, want alleen met een fiets de trap aflopen zal het niet geweest zijn.....
Badge +3

Amen voor de vier bovenstaande reacties (maak er vijf van, met de neutrale van @Henk_NL erbij, gratis info over wat te doen!).

Niets aan toe te voegen.🙄 Ik dacht het en jullie zeggen het!

Wil je dus een "sorry" van een boa die je een duwtje gaf waardoor je bijna (maar bijna is nog niet half hè?) een trap afdonderde met jouw fiets, en of die fiets wel van jou was?

En waarom werd je dan 15 km achtervolgd en 'bijna' klem gereden? En waarom moeten die 'macho mannen' (of zwakzinnigen) dan ontslagen worden? Zodat jij iets kunt doen dat niet mag (of misschien niet weet dat wat je doet niet mag)?

Daar mogen ze je best op wijzen, en soms best hardhandig (zie andere topics). 15 km achter je aan en klem (proberen te) rijden heeft echt wel een reden. Wat vind je zelf?

Het waren er dus in ieder geval meerdere, dus dan is het hun woord tegen het jouwe. Gezamenlijk besluit dus om jou (waarom dan?) op een trap met je fiets te fucken/duwen en te gaan achtervolgen, spannend hoor!

Maar goed..
 

Het lijkt me niet dat de NS deze medewerkers nog in dienst kan nemen als alles op de beelden te zien en horen valt 🙂 Dat zou een stapje dichterbij {zijn naar?} een mooiere wereld


Laten we het hopen. Succes met de kater en volgende stappen, of gewoon lesje geleerd en weten dat je er een volgende keer mischien niet meer mee weg komt? 🤔

Badge +3

Om het even af te sluiten..
 

je gaat toch niet zomaar een random persoon controleren op de eerlijkheid van zijn/haar fiets.
Dat is pure discriminatie..


Controleren mag (random, steekproef)... Wie/waar/waarom vindt dat discriminatie? Ja, jij op dat moment "waarom ik hier/nu/opvallend gedrag misschien?

En random is soms nogal subjectief inderdaad want ze mogen aan iedereen vragen "wat doe jij met die fiets?"

Ik heb ook wel eens (terwijl ik volkomen zwart aan het rijden was 1e klasse, dagkaart niet opgeladen) aan een conducteur gevraagd "Zeg, moet je niet controleren?"

Hij zei "ik pik ze er feilloos uit meneer". Hij stond op en één station verder stonden er 4 'bontkraagjes' (vul zelf maar de afkomst in, durf ik ook wel maar dat mogen we niet zeggen want dan gaat het ineens over discriminatie en zo) tegen de trein te spugen en te schoppen.

Die HC was in zijn eentje, en als hij ze het station uit had willen 'trappen' hadden ik (en veel medereizigers, klein applaus) hem gewoon met liefde geholpen. Dat komt dan in de media "reizigers trappen/zetten zwartrijders een treetje lager, en blokkeren de poortjes voor ze!"...(nee lieverds, die waren al dicht in Woerden.. dus hoe kom je dan een trein in?).

Gedraag je, voldoe aan verzoeken "blijf staan" en er iets niets aan de hand. Geloof me, je hoeft niet tegen 'dat tuig' in bescherming genomen te worden dus, want ze weten heel goed waar ze mee bezig zijn en doen gewoon hun werk.

Iemand 15 km achtervolgen en klem proberen te rijden heeft echt een reden.

Reputatie 7
Badge
Vooral dat 15 km achtervolgen vind ik interessant. Kunnen BOA's van NS dat? Hebben ze buiten het station een vervoersmiddel? Of hebben ze 15 km hard gelopen achter een fietser?
Reputatie 7
Ik heb zelf verscheidene keren in het verleden een verdomd grote muil gekregen van NS-medewerkers. Zo maar, uit het niets.

Zelf heb ik nooit terug gereageerd met "Hou jij ff je kop, zwakzinnige !", hoewel dat wel gerechtvaardigd zou zijn geweest.
Jongen24 blijkbaar wel. Nu, ik ben niet verbaasd dat dat soort dan uiterst agressief reageert.
Reputatie 7
Badge
Vooral dat 15 km achtervolgen vind ik interessant. Kunnen BOA's van NS dat? Hebben ze buiten het station een vervoersmiddel? Of hebben ze 15 km hard gelopen achter een fietser?

Een van de zaken welke niet kloppen in het verhaal. Ik zie de V&S medewerkers nog niet achter @Jongen24 aanrennen / rijden van Alkmaar, via Heilo en Castricum tot voorbij Uitgeest.......
Reputatie 7
Badge +4
Gelukkig zijn er genoeg van het 'soort' NS-medewerkers die wel ruggengraat hebben en optreden tegen, laten we het vriendelijk zeggen, deze mentaliteit van enkel eigenbelang, die zich uit in pure grofheid.

Tot welke 'soort' deze mensen gerekend moeten worden, laten we maar in het midden. Stel je voor dat we hun gevoel voor autonomie, bestaand uit een vulgaire variant van het existentialisme, aantasten,


De moderne solidariteit, verdedig elkaar in a-sociaal gedrag, dan kun je zelf ook je gang gaan met je misdragingen, daar ben ik inderdaad niet zo van geporteerd.

Ik vraag me soms af hoe ik meer dan vijftig jaar frequent in de trein heb kunnen reizen, en met ov-jaarkaarten indertijd soms meer dan 100.000 km per jaar, (vijf keer in de week Groningen-Den Haag v.v.), zonder een spoortje van agressie van welke conducteur dan ook.

Ergste voorval bij het dreigend overlijden van mijn chipkaart: ' U heeft toch geen problemen met inchecken?' Nou, u begrijpt dat ik zwaar beledigd was, ik diende natuurlijk meteen een klacht in en plaatste een bericht op het forum om dat 'soort' aan te pakken. IK ben tenslotte het centrum van het universum, doe wat ik wil, betaal natuurlijk niet want dat doet een ander ook niet. De moderne schandpaal is er niet voor niks tenslotte, je verzint er gewoon wat onzin bij en lang leve de elektronische Middeleeuwen. Er is vast wel een gelijkgestemde die me steunt. Samen voor ons eige!


Een geldig kaartje, respectvolle omgangsvormen en een wat minder kort lontje?

Het kan echt, en is zelfs lang de norm geweest. Het leeft een stuk prettiger en is beter voor iedereen.
Reputatie 7
Badge
Sorry maar ik geloof hier echt helemaal niks van. Dit komt voor mij echt over als een troll topic.
Grappig is ie wel. 😌
Reputatie 7
Badge +4
Een beetje ziek moet haast wel, het is natuurlijk (laat-) puberale onzin.
Reputatie 7


Een geldig kaartje, respectvolle omgangsvormen en een wat minder kort lontje?

Het kan echt, en is zelfs lang de norm geweest. Het leeft een stuk prettiger en is beter voor iedereen.


Helemaal mee eens. Daarom zal ik dan toch het voorbeeld uitschrijven waar ik aan moest denken, toen ik dit las.

Den Haag CS. Chaos op het net vanwege een paar fikse bliksemsinslagen. Chaos - natuurlijk - op het station.

Een Française naast mij vraagt in haar beste Engels aan een NS-er: "How can I get to Woerden ?"
De NS-er verwijst haar kortaf - in het Nederlands - naar Leiden.
Ik: "Dat kan dus niet. Daar is de bliksem ingeslagen." (dat was net omgeroepen)
NS-er: "ALS JIJ HET DAN BETER WEET, LOS HET DAN ZELF OP ! OETLUL !"
Ik "Venez avec moi. Je suis en route pour Woerden aussi."

Quizvraag jongens... hoe zou het zijn afgelopen als ik de testosteronbom met NS-hesje in kwestie ook op zijn gebrek aan IQ had gewezen, net zoals Jongen24 dat heeft gedaan ?

Idem hier. Betalende klant wordt direct uitgekafferd. De conductrice reageerde niet agressief, ze begon agressief.

Overigens reageert Thom vrij consequent zowel in deze thread als in de geciteerde post door ff lekker op het moraalorgel te jengelen en de klant te beledigen. Waarom Thom dan toch geen problemen heeft gehad met gele NS-hesjes ? Omdat Thom - net zoals ik - slim genoeg is om zijn waffeltje te houden als het nodig is.

Terzijde: de directe lijn Den Haag C.S. - Woerden reed die dag gewoon. Geen last van de bliksem te Leiden.
Zelfs zonder vertraging. Blije Française... maar dat lag niet aan de NS.
Reputatie 7
Badge
Een Française naast mij vraagt in haar beste Engels aan een NS-er: "How can I get to Woerden ?"
De NS-er verwijst haar kortaf - in het Nederlands - naar Leiden.
Ik: "Dat kan dus niet. Daar is de bliksem ingeslagen." (dat was net omgeroepen)
NS-er: "ALS JIJ HET DAN BETER WEET, LOS HET DAN ZELF OP ! OETLUL !"
Ik "Venez avec moi. Je suis en route pour Woerden aussi."

Heeft hij dat echt gezegd? 😨 Wauw! Dat zou wel vrij ernstig zijn. Ik kan het haast niet geloven.
Aan de andere kant....ik heb mij zelf ook wel eens geïntimideerd gevoeld door sommige SV.
Tja, ook wel eens gehad dat ik op een station om een stukje begeleiding vroeg naar mijn aansluiting aan een S&V’er of beveiliger. De manier van reageren was sowieso bijzonder onprofessioneel, er werden enkele opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd die als discriminerend konden worden gezien en meneer dreigde zelfs mijn legitimatiebewijs te vorderen als ik het station niet verliet. Want zo ga je dus kennelijk om met klanten?

Aan de andere kant zat ik eens in een coupe in de buurt van een stelletje dat uit een eerdere vertraagde trein kwam. Zij vroegen aan de HC wat de reismogelijkheden waren, en de HC verwees hen naar de laatste trein waarvan ik wist dat deze alleen in het weekend reed. Toen ik dat ook zei, ging de HC dat ook dubbelchecken en werd ik ook vriendelijk bedankt voor mijn oplettendheid. Zo kan het dus ook!
Reputatie 7
Natuurlijk, VIRM, ze bestaan in allerlei soorten en maten. Gelukkig maar.
Gelukkig trekt Loes hier op het forum het gemiddelde enigszins recht !

De dooddoener "We waren er niet bij" is misschien nog te rechtvaardigen, maar de OP wordt hier als een leugenaar en een asociaal afgeschilderd. Dat vind ik erover. Ik heb zelf iets te veel fratsen met spoorwegpersoneel meegemaakt - meestal als getuige - om het meteen als onwaar af te doen.

Of het V&S-personeel is geweest ? Geen idee.
Er loopt tegenwoordig in Europa van alles los rond in fluovestjes.
Reputatie 7
Badge

De dooddoener "We waren er niet bij" is misschien nog te rechtvaardigen, maar de OP wordt hier als een leugenaar en een asociaal afgeschilderd. Dat vind ik erover. Ik heb zelf iets te veel fratsen met spoorwegpersoneel meegemaakt - meestal als getuige - om het meteen als onwaar af te doen.


Sorry....maar deze TS is duidelijk een troll. Iedereen ziet dat behalve jij.
Wat TS nu allemaal vertelt geloof ik echt geen ene sikkepit van.

Reageer