Boete achter iemand aanlopen door poortje met geldig vervoerbewijs

• 15 januari 2017
  • 76 reacties
  • 4218 Bekeken

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

76 reacties

Badge +3
@Arend7

Hetgeen jij beschrijft is ook mijn handelswijze. Ik had laatst een echtpaar aangesproken. Die waren aan het tailgaten. Het eerste wat ik vroeg was hun vervoersbewijs of passagerecht. Ze hadden allebei een e-ticket en dachten dat het wel kon zo. Gewoon mee gesproken dat het niet de bedoeling was.

Gelukkig werken er bij NS mensen die logisch kunnen nadenken. Kun jij die BOA in Amersfoort niet opnieuw instrueren? Die man heeft NS volkomen voor gek gezet.

'Tailgaten' is alleen een probleem wanneer er wordt zwartgereden. Betalende klanten kunnen derhalve per definitie niet van 'tailgaten' beschuldigd worden. Betalende klanten kunnen door dienstdoend personeel natuurlijk wel aangesproken worden op het niet geheel juist gebruiken van de 'voorzieningen' op het station.

Je kunt de juridische kant van de zaak ook omkeren. Saar had een geldig vervoerbewijs en is onterecht beschuldigd van zwartrijden. In feite is ze belasterd door een medewerker van NS en zou ze wat mij betreft in aanmerking komen voor een schadevergoeding vanwege aantasting van haar goede naam en mogelijk een strafblad door deze idiotie. Ze heeft immers een boete gekregen die dezelfde hoogte heeft als die voor zwartrijden terwijl ze dat niet deed.

Zoals ik in een eerdere post al schreef is er op veel niveaus van alles mis bij NS. De regelgeving deugt niet, waardoor personeel verkeerd geïnstrueerd is en betalende reizigers last hebben van BOA's die er weinig van begrepen hebben. Episch falen op vele fronten door NS.