beantwoord

Boete gekregen

• 10 juli 2015
  • 6 reacties
  • 307 Bekeken

Mijn dochter ging met de E lijn richting rotterdam centraal met op haar ov 10 euro precies genoeg. Daar aangekomen ging ze gelijk naar de burger king en om weer naar de uitgang te gaan moet ze langs een poort. Daar werd ze staande gehouden door een poortbeveiliger hij zei je heb niet genoeg op je ov je moet 20 euro erop staan. Mijn dochter zei ik ben met de metro de E lijn ( je hoef dan niet 20 euro erop te zetten) en niet met de trein niks mee te maken je krijg een boete van 35 euro reden te weinig op haar ov, alleen maar omdat ze even eten ging halen want de burger king zit achter de poorten. Ik vind dat niet kunnen hoor ik wist dat ook niet. Wat kan ik doen? Gr Stella. Een boze moeder.
icon

Beste antwoord door Marjan NS 11 juli 2015, 12:28

Hallo Estrella86,

Zoals al aangegeven door de andere forumleden is het alleen mogelijk om bij de Burgerking te komen door in te checken. Jouw dochter was op het station zonder in te checken en daarmee niet in het bezit van een geldig vervoerbewijs. Dit is dan ook de reden geweest waarom zij een boete heeft gekregen. Je kunt hierover contact opnemen met de klantenservice, dan kunnen ze even met je meekijken naar de boete en kijken wat de mogelijkheden zijn. Je kunt het beste contact opnemen met de klantenservice wanneer je de acceptgiro in huis hebt, dan staat de boete ook in het systeem. Je kunt telefonisch contact opnemen via: 030-751 51 55 of via Twitter: @NS_online.

Groet,
Marjan
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Hoe is ze zonder bij NS in te checken bij de Burger King gekomen?
De Burger King heeft er namelijk niets mee te maken! Ik ga vanuit dat ze namelijk een anonieme ov chip kaart heeft. Bij de NS moet er namelijk minimaal € 20 op staan. Bij RET is minimaal € 10 omdat het instaptarief bij de NS namelijk hoger is. Zij heeft dan geen geldig vervoerbewijs en dan kan je namelijk worden beboet. Dus wat er achter de poortjes is, dat doet er dus niets aan toe. In dat geval is er in Rotje Knor vast en zeker nog meer eetgelegenheden.
Reputatie 7
Badge +4
Als u vanuit de E-lijn naar de BurgerKing wilt, moet je inchecken bij NS met 20 euro saldo op de kaart, die wordt afgeschreven en vervolgens weer wordt teruggestort als ze binnen een uur weer uitcheckt. Het lijkt er op dat ze kans heeft gezien zonder in te checken naar binnen te komen. Dat leek handig maar was het dus bepaald niet. Je kunt alleen bij Burger King komen als je incheckt, de gang met de hamburgerketen is van alle kanten met poortjes afgesloten. Nu wilde ze uitchecken zonder ingecheckt te zijn en dat gaat dus niet. Ik zou als boze moeder uw dochter toch eens diep in de ogen kijken of dat het geval is geweest 😉 Omdat ze met tien euro had gereisd en de metro was betaald, moest het saldo wel te weinig zijn. Als u wilt inchecken bij NS en u heeft geen abonnement dan moet er inderdaad twintig euro op staan. In de praktijk zestien overigens. Of dochterlief naar binnen is gepiept zonder in te checken, zal ze zelf het beste weten maar er zijn haast geen andere mogelijkheden te bedenken. Ik hoop maar dat ik ongelijk heb.
U kunt de eerste keer de boete terugvragen bij de telefonische klantenservice NA betaling.
Hallo Estrella86,

Zoals al aangegeven door de andere forumleden is het alleen mogelijk om bij de Burgerking te komen door in te checken. Jouw dochter was op het station zonder in te checken en daarmee niet in het bezit van een geldig vervoerbewijs. Dit is dan ook de reden geweest waarom zij een boete heeft gekregen. Je kunt hierover contact opnemen met de klantenservice, dan kunnen ze even met je meekijken naar de boete en kijken wat de mogelijkheden zijn. Je kunt het beste contact opnemen met de klantenservice wanneer je de acceptgiro in huis hebt, dan staat de boete ook in het systeem. Je kunt telefonisch contact opnemen via: 030-751 51 55 of via Twitter: @NS_online.

Groet,
Marjan
Ik wil iedereen bedanken voor de reactie,s het is voor mij nu duidelijk het was voor mijn dochter de eerste boete dus dit was de laatste keer ,diefout maak ze niet nog een keer. Ik had die man van de poort nog aan de lijn hij was zeer onvriendelijk en onbeleefd ik legde nog uit wat er was gebeurd en dat ze nog nooit een boete had gehad. Ik Denhaag zijn die poorten er nog niet en de regels daarvan wist ik ook niet. Mijn dochter komt nooit in Rotterdam ze ging daar iemand meeten een vriendin die in Zeeland woont dus of er andere eettentjes zijn dat wist ze niet. Later bleek dat er ook niet veel was of heel duur ze is net 18 en ze verdient ook niet superveel. Als je nooit in Rotterdam komt is het best moeilijk daar om je weg te vinden. Ik ga het laatste zeker proberen goeie tip Marjan. Fijn weekend iedereen.

Reageer