Boete in Eindhoven omdat poortjes op groen staan

Toon eerste bericht

114 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U betrekt alles op zichzelf. Mijn bestrijden van het Geenstijlniveau en rechtsautonoom taalgebruik heeft zelfs niets met u te maken. Ik doe dat hier al meer dan vier jaar.

Wat jurisprudentie is, zou ik toch nog eens opzoeken als ik u was, zeker in combinatie met een uitspraak van een geschillencommissie. Denkt u in ernst dat de uitspraak van de geschillencommissie aangaande het geschil met Arriva over het gebruik van een persoonlijke ov-chipkaart de status van jurisprudentie heeft? Rechters hebben er gehakt van gemaakt en die bevoegdheid hebben ze. Met jurisprudentie gaan ze echt anders om.

Jurisprudentie is verder een kostbaar juweel in onze rechtsstaat. En die is heilig, al spreek ik liever van de sociale rechtsstaat, maar dat is een opvatting.
Reputatie 5
U betrekt alles op zichzelf. Mijn bestrijden van het Geenstijlniveau en rechtsautonoom taalgebruik heeft zelfs niets met u te maken. Ik doe dat hier al meer dan vier jaar.

Wat jurisprudentie is zou ik toch nog eens opzoeken als ik u was, zeker in combinatie met een uitspraak van een geschillencommissie. Denkt u in ernst dat de uitspraak van de geschillencommissie aangaande het geschil met Arriva over het gebruik van een persoonlijke ov-chipkaart de status van jurisprudentie heeft? Rechters hebben er gehakt van gemaakt en die bevoegdheid hebben ze. Met jurisprudentie gaan ze echt anders om.

Jurisprudentie is verder een kostbaar juweel van onze rechtsstaat.

Dat kan zeker, dat heet vernietigen. De jurisprudentie vervalt dan (of zoals dat juridisch heet, vernietigd). Ook gerechtelijke uitspraken kunnen vernietigd worden door een hogere rechter.
Reputatie 3