beantwoord

Boete roken op station

• 1 juni 2015
  • 6 reacties
  • 385 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Ik heb februari 2014 een boete gehad voor roken op het station van Rotterdam Centraal.
Deze heb ik nu (1.6-2015!) nogsteeds niet binnen gehad.
Weet iemand hoelang zo'n boete binnen mag komen?

Groet, Vera
icon

Beste antwoord door Loes 1 juni 2015, 22:18

Ik weet dat die boetes via de officier van justitie lopen en via het CJIB en ik weet ook dat deze boetes, combibonnen goed geschreven moeten worden. Of deze is nog niet in behandeling genomen of de verbalisant zijn verklaring was onvoldoende bewijs om de boete door te zetten. Ook dat kan voorkomen. Normaal zou de boete binnen zes weken binnen moeten zijn, maar meer dan dit kan ik er nu niet over zeggen.
Bekijk origineel

6 reacties

Geen idee dan had het allang binnen moeten zijn. In jou geval had als ik jou was helemaal niets over gezegd. Volgens mij is dit slapende honden wakker maken!
Ik weet dat die boetes via de officier van justitie lopen en via het CJIB en ik weet ook dat deze boetes, combibonnen goed geschreven moeten worden. Of deze is nog niet in behandeling genomen of de verbalisant zijn verklaring was onvoldoende bewijs om de boete door te zetten. Ook dat kan voorkomen. Normaal zou de boete binnen zes weken binnen moeten zijn, maar meer dan dit kan ik er nu niet over zeggen.
Ik weet dat die boetes via de officier van justitie lopen en via het CJIB en ik weet ook dat deze boetes, combibonnen goed geschreven moeten worden. Of deze is nog niet in behandeling genomen of de verbalisant zijn verklaring was onvoldoende bewijs om de boete door te zetten. Ook dat kan voorkomen. Normaal zou de boete binnen zes weken binnen moeten zijn, maar meer dan dit kan ik er nu niet over zeggen. Loes, misschien zijn het stomme vragen: Wat gebeurd als er iemand ondertussen verhuisd is, zowel binnenland als naar het buitenland? Wat gebeurd er als iemand een vals adres op geeft en eventueel geen legitimatiebewijs bij je hebt, moet je naar het politiebureau?
@Senang

De boete die hiervoor wordt uitgeschreven heeft de betreffende persoon zich identificeren, anders zou zijn of haar identiteit idd op het politiebureau worden vastgesteld. Men heeft toegang tot het gba, dus tot het gemeentelijke basis administratie, dus als men verhuist is men nog steeds te achterhalen. Verdwijnt men naar het buitenland blijft de boete op naam staan en mocht iemand om wat voor reden gecontroleerd worden, zal de boete ter plekke voldaan moeten worden.
@Senang

De boete die hiervoor wordt uitgeschreven heeft de betreffende persoon zich identificeren, anders zou zijn of haar identiteit idd op het politiebureau worden vastgesteld. Men heeft toegang tot het gba, dus tot het gemeentelijke basis administratie, dus als men verhuist is men nog steeds te achterhalen. Verdwijnt men naar het buitenland blijft de boete op naam staan en mocht iemand om wat voor reden gecontroleerd worden, zal de boete ter plekke voldaan moeten worden.
gelukkig heb ik altijd een geldig vervoersbewijs. Ik heb een Weekend vrij abonnement, en als ik door de weeks reis kan ik altijd nog in de daluren met korting reizen. Ik zat mij idd zo af te vragen. Bedankt voor je antwoord. Dan ben ik op voorbereid mocht ik in de toekomst een boete krijgen.
@Senang

Er zijn twee verschillende soorten boetes, de ene is het welbekende Uitstel van Betaling met wettelijke verhoging die in eerste instantie door NS zelf geind wordt en anders via een proces verbaal en we hebben de echte bekeuringen, bij ons de combibon genoemd. Als er een combibon wordt geschreven is het direct de Officier van Justitie waar die onder valt. Als je dus zwart reist heb je te maken met een uvb en geen bekeuring. Dan moet je het echt dol voor maken. Ik schrijf deze alleen maar uit als men absoluut niet mee wil werken. Ik schrijf er gemiddeld maar 3 per jaar uit en das voor een hc veel heb ik me laten vertellen.

Reageer