beantwoord

Boete voor roken op het station

• 10 januari 2015
  • 44 reacties
  • 11711 Bekeken

Toon eerste bericht

44 reacties

Reputatie 6
@ Loes:

Ik weet niet of aangegeven is, tot welke afstand van de pafpaal gepaft mag worden, maar omdat jij als "spoorvrouw" daar geen antwoord op kunt geven, is aan te nemen dat dat niet nader omschreven is, of in de trant van "bij de rookzuil".

Misschien kan een van de moderatoren uitsluitsel geven?
Reputatie 7
2meters
Reputatie 7
Badge +3
Vroeger was het 3 meter, en dat stond ook op een sticker op de paal. Maar sindsdien zijn er tegels, cirkels, vierkanten, zones, enz. bij gekomen, dat niemand het nog weet 🙂
Het liefst niet meer roken op stations en perrons, dit aangeven met een duidelijke streep voor binnenkomst zodat duidelijk is waar het verbod begint.

Ik hoop dan alleen dat er vaker (en vooral strenger) op roken bij ingangen van stations wordt gecontroleerd, want bij bv. station Almere Centrum (bus plein zijde) kom je vaak eerst door een rookgordijn (spreekwoordelijk) voordat je de centrale hal binnen stapt.

Vaak zijn het ook nog mensen die bij winkels in de centrale hal werkzaam zijn,maar politie en NS personeel staan er regelmatig.
Ik weet nu wat ik mis in me uitrusting. Eerder kwam ie al voorbij voor de bagage, nu voor de pafpaal, een rolmaat :?......
Reputatie 7
Was een tikfoutje moet 3 zijn
Ik weet nu wat ik mis in me uitrusting. Eerder kwam ie al voorbij voor de bagage, nu voor de pafpaal, een rolmaat :?......

Beetje inschattingsvermogen doet wonderen.. 😉
Voor waarschuwen wel, voor verbaliseren wordt het wel wat lastig met schoenmaat 38 😉
Reputatie 6
Als de treinen morgen op tijd rijden, heb ik voldoende overstaptijd om de pafpalen eens goed te bekijken om te zien of de maximale pafafstand is aangegeven. 🆒
Reputatie 7
Als het er op staat staat daar 3 meter op 😉
Reputatie 6
Gisteren had m'n trein naar Rotterdam Centraal "+10" dus geen tijd om de pafpalen eens te bekijken, maar vandaag reed alles volgens plan en dus tijd voor een onderzoekje.

Op de pafpalen is alleen "rookzone" aangegeven, maar niet tot hoever die zich uitstrekt. Rondom de rookzuil is geen markering aangebracht.
@Bertus

Dus ik moet me rolmaat gaan meenemen....
Het zou duidelijker zijn, zoals bv in Den Bosch dat er markeringen zijn aangegeven. Is voor iedereen dan duidelijk te noemen.
Reputatie 6
Een constructie als dit lijkt me wel wat als "rooksalon"
Reputatie 7
Badge +3
Veel plezier met je rolmaat, maar als die 3 meter nergens wordt aangegeven, gaat de rechter daar niet in mee ben ik bang :D

Markeringen lijken me inderdaad erg handig, maar vooral ook eenduidigheid. Het is nu op elk station anders, dat maakt het er niet duidelijker op.
Tot op heden alleen bekeurd door mij wat betreft roken voor roken in de trein, daar is gelukkig geen rolmaat voor nodig.
Reputatie 6
@Bertus

Dus ik moet me rolmaat gaan meenemen....
Het zou duidelijker zijn, zoals bv in Den Bosch dat er markeringen zijn aangegeven. Is voor iedereen dan duidelijk te noemen.

En een verfkwast met goeie, slijtvaste verf, die bestand is tegen de schoonmakers. Die doen hun werk namelijk erg goed, dat mag ook wel eens gezegd 😳
Reputatie 6
Veel plezier met je rolmaat, maar als die 3 meter nergens wordt aangegeven, gaat de rechter daar niet in mee ben ik bang :D

Markeringen lijken me inderdaad erg handig, maar vooral ook eenduidigheid. Het is nu op elk station anders, dat maakt het er niet duidelijker op.

Of zo'n zelfde soort constructie als waar de kaartautomaten in staan. En vanzelfsprekend mag alleen daarbinnen worden gerookt.
Reputatie 7
Badge +3
Whatever, als het maar duidelijk is :D
Een sticker 'zone' zonder verdere aanduiding is dat gewoon niet.
In Amersfoort had je op perron 6/7 jarenlang een rookpaal (later rooktegel). Het bordje 'rookzone' hing meer dan 5 meter daarvandaan ...
En binnen de oude markeringen op Amf 1/2 staat nu een bord dat roken daar _niet_ is toegestaan.

Reageer