Borden station Lage Zwaluwe en Breda

• 19 december 2017
  • 42 reacties
  • 773 Bekeken

Beste NS,
Op station Lage Zwaluwe is het informatiebord met vertrektijden van de treinen (aan de zijde van de bushalte/A16) al meer dan een halfjaar kapot. Dit is erg vervelend aangezien het een klein station is met verder geen informatie. Daarnaast is ook het informatiebord op het station Breda met vertrektijden van de treinen beneden in de tunnel aan de zijde van het centrum geruime tijd kapot. Zouden beiden borden op korte termijn gemaakt kunnen worden? Ik heb al verschillende keren gezien dat dit voor reizigers zonder telefoon met internet tot vervelende situaties kan leiden.
Bij voorbaat dank!

42 reacties

Reputatie 7
Die op Breda daar weet ik ook van, volgens mij is dat al net zolang als dat die uitgang open is ondertussen. Is een hardnekkig probleem en ik verwacht ook niet dat die binnenkort is gemaakt. Die van Lage Zwaluwe kan een moderator doorzetten 🙂
Welkom op het NS Serviceforum, Nicoleee :)

Ik kan me voorstellen dat dit inderdaad vervelend is. Zou je me de nummers van de borden kunnen doorgeven?
Snelle reactie! Waar op het bord staat een nummer? Ik heb net op Lage Zwaluwe gekeken maar ik kan hem niet vinden? Het is zo'n klein bord met de vertrektijden voor alle treinen die komen
Deze staat op de onderkant, Nicoleee.
Heb je hem nog gevonden, Nicoleee?
Vanochtend zag ik hem niet maar ik zal straks nog een keer kijken
Bedankt alvast 🙂
Ik zie geen nummer. Wel heeft er nu iemand een sticker met 'defect' aan de onderkant geplakt. Ik denk over het nummer heen ?
Mijn hemel, waar heb je een nummer voor nodig. Stuur gewoon een monteur of andere onderhoudspersoon naar Lage Zwaluwe, en die zal heus binnen 2 minuten zien welk bord defect is, zo groot is dat station niet, waar is dat nummer voor nodig? En anders kijkt de "stationsmanager" zelf even in zijn bestand welke bordnummers er op Lage Zwaluwe hangen, en geeft hij opdracht die bordnummers na te kijken op eventueel defect. Klaar. Waarom moeten reizigers die zo vriendelijk zijn om een defect te melden, óók nog zich in allerlei bochten wringen om serienummers of bordnummers te gaan noteren? Moeten we ze soms ook nog zelf maken, nóg makkelijker...
Hoi Pejeka, in bochten wringen lijkt me niet nodig 🙂 We kunnen het op deze manier het snelst en meest efficiënt doorgeven.

Nicoleee, blijkbaar is dit defect dus al bekend, maar ik zal het nog eens aangeven. Bedankt voor de moeite en het doorgeven!
En de tijden op het het linker bord, Amsterdam Centraal, lijken mij ook niet te kloppen. ;)

Nee, dat lijkt mij ook niet Nooduitgang 😉 Heb je het nummer ook gecheckt?
Naast de appie aan de ij-zijde Iris. 🙂
Hoi Pejeka, in bochten wringen lijkt me niet nodig 🙂 We kunnen het op deze manier het snelst en meest efficiënt doorgeven.

Nicoleee, blijkbaar is dit defect dus al bekend, maar ik zal het nog eens aangeven. Bedankt voor de moeite en het doorgeven!

Want... een bord defect op station Lage Zwaluwe snapt men niet? En dan kan er alleen een monteur gestuurd worden als vóóraf met nummer en type-aanduiding vast staat welke van de 2 borden het is?
Nooduitgang, ik heb echt een nummer nodig om een reset te kunnen laten uitvoeren. Mocht je weer op Amsterdam Centraal zijn, zou je het bord dan nog eens kunnen checken?

Pejeka, de centrale bij Pro Rail werkt a.d.h.v. nummers en heeft helaas geen plattegrond van de verschillende borden. Op een heel klein station zouden ze dan nog alle schermen kunnen resetten, maar op Amsterdam bijvoorbeeld zullen de reizigers daar niet heel blij mee zijn denk ik :)

Nicoleee, ik heb begrepen dat er schermen onderweg zijn om de voorraad aan te vullen voor vervanging. Grote kans dat dit scherm in januari vervangen wordt. Zou je het nummer van het bord op Breda nog door kunnen geven?
ProRail heeft in haar tijd als verantwoordelijke altijd plattegronden hiervan bijgehouden :?

http://www.arcgis.com/home/webmap/viewer.html?url=http%3A%2F%2Fmapservices.prorail.nl%2Farcgis%2Frest%2Fservices%2FPGT_wfs_001%2FFeatureServer%2F6&source=sd
Hoe kan ik hier de nummers uit afleiden, Henk_NL?
Niet, ik reageerde meer op jouw opmerking dat ProRail werkt a.d.h.v. nummers en er geen plattegrond is. Nou is ProRail hier al een aantal jaren niet meer voor verantwoordelijk, maar in ProRail-tijd was hiervan gewoon een openbare plattegrond. Het lijkt mij dat NS deze gewoon heeft overgenomen toen ze de verantwoordelijkheid voor reisinformatie overnamen 🙂
Tussen de NS servicebalie en de ah in. Even door de poortjes en dan het linker bord voordat je de deuren door gaat. Dat nummer heb je echt niet nodig. Misschien wel het tel nummer van de servicebalie aan de ij-zijde. 😳
5900 bellen zal ook vast wel werken, lol :?
Nooduitgang, ik heb echt een nummer nodig om een reset te kunnen laten uitvoeren. Mocht je weer op Amsterdam Centraal zijn, zou je het bord dan nog eens kunnen checken?

Pejeka, de centrale bij Pro Rail werkt a.d.h.v. nummers en heeft helaas geen plattegrond van de verschillende borden. Op een heel klein station zouden ze dan nog alle schermen kunnen resetten, maar op Amsterdam bijvoorbeeld zullen de reizigers daar niet heel blij mee zijn denk ik :)

Nicoleee, ik heb begrepen dat er schermen onderweg zijn om de voorraad aan te vullen voor vervanging. Grote kans dat dit scherm in januari vervangen wordt. Zou je het nummer van het bord op Breda nog door kunnen geven?

Maar... als er één scherm op een heel station kapot is, en alle andere doen het wél, zou het dan niet zomaar heel misschien wellicht zo kunnen zijn dat het niet aan de software ligt, maar aan een mechanisch/technisch defect (hardware dus?). Kapot kabeltje, of doorgebrand printplaatje, weet ik veel. Dan heeft een reset (vanaf afstand) toch geen enkele zin? Dus in zo'n geval zal er toch een monteur ter plaatse moeten gaan kijken wat er mis is en het euvel verhelpen?

Vergelijk het met een computernetwerk in een bedrijf: als één van de aangesloten PC's niet correct werkt, en álle andere werken wel, heeft het geen zin die PC te resetten, want blijkbaar ligt het probleem dan ergens anders: in de aansluiting met het netwerk, of in een interne fout in die PC, in elk geval, in een oorzaak die niet vanaf afstand (door een reset) te verhelpen is, maar waarvoor iemand fysiek naar de lokatie moet gaan waar die PC staat en daar het probleem verhelpen.

Of zijn alle stationsmanagers e.d. tegenwoordig mensen die alleen maar "vanaf afstand" kunnen werken, en die al zuchten en kraken en piepen als ze uit hun gerieflijke bureaustoel moeten komen om op het station waar het probleem zich voordoet, poolshoogte te gaan nemen?
Ben één van de weinigen zonder laptop op mijn werk en eigenlijk bevalt me dat wel. :8

Kan wel met één vinger typen op mijn tablet en anderen hebben er tien vingers voor nodig. Ben wat dat betreft redelijk efficiënt. 😳
Badge +3
Die borden zijn autonoom dus zolang er een netwerkverbinding is kunnen ze die prima op afstand rebooten als het OS (ik vermoed een Linux variant) vastgelopen is. Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Preboot_Execution_Environment

Maar ja, dan moet je wel weten welke want anders gaan ze allemaal (eventjes) op zwart.
Borden zoals die van @Nooduitgang zijn niet volledig vastgelopen, want het klokje rechts bovenin loopt nog wel. Draait idd een Linux-variant.
Er moet eerst een reset door Pro Rail worden uitgevoerd. Als dit niet helpt, dan moet het scherm inderdaad vervangen of gerepareerd worden. In het doorgeven van zo'n storing wordt in eerste instantie verder nog geen stationsmanager betrokken. Wij geven dit meteen zelf door.

Reageer