beantwoord

Brede poortjes blijven vaak ‘hangen’ met uitchecken

  • 14 March 2022
  • 9 reacties
  • 204 Bekeken

Reputatie 5

Ik heb de laatste tijd regelmatig meegemaakt dat (vooral) de brede poortjes vaak blijven hangen als ik wil uitchecken. Het is niet zo dat ze niet reageren, maar ze blijven dan halverwege ofzo hangen, of één helft gaat maar open. Soms kan ik me er dan nog wel doorpersen, maar soms lukt het niet. Je kunt het daarna ook niet opnieuw proberen, want je bent dan al uitgecheckt en kunt de poortjes niet meer openen. Ik ben dan al meermalen noodgedwongen achter iemand anders aangelopen om buiten te kunnen komen. Ik neem nu vooral de smalle poortjes om dit probleem te voorkomen, maar met veel bagage of een (vouw)fiets is dat lastig.

Is dit probleem bij NS bekend? Ik neem aan dat het vaker voorkomt, het zal toch niet aan mijn chipkaart liggen ofzo, want het poortje reageert/registreert wel.

icon

Beste antwoord door Daniël NS 15 March 2022, 17:42

Bekijk origineel

9 reacties

Zelf ook dat probleem gehad. Ik neem aan dat een moderator je bericht zal zien en er een melding van zal maken!

Badge +3

Alkmaar toevallig?

https://twitter.com/41_jordy/status/1503442662061490183

Hoi @NS_online, op station Alkmaar gaat een poortje maar voor de helft open. Dat was flink proppen met een zware rugzak. Gaat om poortje 2.8 of 2.9, uit de stickers kon ik niet opmaken welke sticker bij welk poortje hoort.

Ik maak er inderdaad graag melding van, maar dan heb ik wel de locatie en de nummers nodig, anders kom ik ook niet zo ver ben ik bang. Of gaat het om meerdere poortjes bij meerdere stations?

Badge +3

Alkmaar is al doorgemeld, maar het schijnt regelmatig voor te komen. Grootste oorzaak zal wel vandalisme zijn (poortjes open trappen).

Reputatie 7
Badge +1

Afgelopen weekend (met mijn weekendvrij ) 3x mogen meemaken dat maar 1 helft openging: Houten (uitgang naar fietsenstalling), Ams CS (centrumzijde, geheel west) en 1 te Utrecht CS. Dat was denk ik een score van 40% van alle poortpassages.

Blij zat op een kleinere halte te wonen zonder poorten, maar wel met 2 roltrappen die tenminste al 1 jaar buiten dienst staan.

Reputatie 7
Badge +3

Ik merk het ook regelmatig, o.a. op Helmond. Maar die poortjes worden ook zo vaak opengetrapt dat het me verbaast dat ze überhaupt nog iets doen :wink:

Reputatie 5

Ik maak er inderdaad graag melding van, maar dan heb ik wel de locatie en de nummers nodig, anders kom ik ook niet zo ver ben ik bang. Of gaat het om meerdere poortjes bij meerdere stations?

Nee, het is niet één specifiek poortje of station. Ik heb het vaker op verschillende stations gehad (bv Utrecht C, Den Haag C, Leiden), dus ik denk eerder dat het een algemeen probleem is van die brede poortjes. Misschien omdat ze naar beide zijden open kunnen dat ze storingsgevoeliger zijn?

Reputatie 7
Badge +3

Smalle poortjes kunnen ook naar beide kanten open, maar misschien dat er bij brede poortjes vaker iets tegenaan botst (rolstoel, koffer, fiets, kinderwagen). 

Reputatie 6

We kunnen dit doorzetten, maar het is heel handig als we een voorbeeld hebben. Als je dit nogmaals tegenkomt wil ik dus alsnog vragen of je de locatie en het nummer van het poortje noteert en dan doorgeeft. Met deze informatie kunnen we stuk sneller aan de slag.

Reageer