Skip to main content

Beste mensen,

 

Graag vraag ik nog even expliciet wat het BTW tarief is op een stationskluis.
Ik kan dit helaas nergens vinden, niet op de kluisbon, niet in voorwaarden, nergens op dit forum.

 

Ik had terloops begrepen dat voor reizen en abonnementen 9% BTW geldt en voor alle andere zaken 21% btw.

Klopt dit?

 

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

 

Mvg,

Patrick

Ik kan het niet 1,2,3 vinden op de site van NS en bij de Belastingdienst ook niet in het specifiek. Wel kan ik vinden dat bij een zwembad ‘bijkomende diensten, zoals de verhuur van kluisjes’ onder het 9% tarief vallen (https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/tarieven_en_vrijstellingen/diensten_9_btw/sportbeoefening_waaronder_zwembaden_en_sauna/zwembaden_en_saunas). 
De vraag is dus of dat bij het openbaar vervoer hetzelfde is (gezien het niet gespecificeerd wordt, het enige dat vermeldt staat is dat fiets in de trein 9% BTW is). https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/tarieven_en_vrijstellingen/diensten_9_btw/personenvervoer

 

Mocht NS hier zelf geen definitief antwoord op hebben, kan je die vraag denk ik het beste bij de Belastingdienst neerleggen :)


Dank je voor je reactie Kairos.
Zoals je merkt is het enorm lastig om hierop een sluitende reactie te krijgen.

 

Hierop heb ik gebeld met NS klantenservice zakelijk.
Zij hebben mij het volgende medegedeeld:

 

Het BTW tarief wat betreft een bagagekluis is 21%

 

De klantenservicemedewerker geeft aan dit intern te hebben opgezocht.

De redenering hierachter is: Het betreft niet reizen, dus is het standaard BTW tarief van toepassing


Helaas is deze informatie niet publiekelijk beschikbaar, dat vindt hijzelf ook jammer. Hij heeft feedback ingediend dat dit ook publiekelijk (dus op internet) bekend moet worden (gaat wel even duren helaas).

Bedankt voor het meedenken en hopelijk heeft een toekomstige bezoeker hier iets aan.

 


Reageer