buitenlanders reiziger helpen met check-in

• 29 augustus 2019
  • 11 reacties
  • 309 Bekeken

heb inmiddels meerdere buitenlandse reizigers voor de poortjes op Utrecht CS zien worstelen omdat ze niet kunnen lezen waarom het poortje weigert. Deze tekst is namelijk alleen in het Nederlands beschikbaar. Meestal betreft het gewoon onvoldoende saldo. Iedereen loopt voorbij en de persoon stelt niemand en vraag. Hoe kunnen we hen toch helpen? Blijkbaar zijn er maar weinig Nederlanders die spontaan hun hulp aanbieden.

11 reacties

Misschien Is vertalen niet persé nodig. Een mooi internationaal pictogram hiervoor ontwerpen is wellicht wel mogelijk?
Badge +3
Balance (saldo) insuficcient, please add some more €$£¥ to travel with NS trains!

At least €16 (or equivalent domestic currency) needed, even if your next stop/destination is (very) closeby!

Sorry, don't ask us (NS) why, because this is simply how it works in NL/Holland.

Deal with it, or ask the locals for cheaper alternatives. 🤣
Badge +3
Wanneer ik in het buitenland een foutmelding krijg in een voor mij onbekende taal dan schrijf ik de foutmelding op en zoek via internet op wat de foutmelding betekent. Haal "onvoldoende saldo" door een vertaalmachine en je krijgt "insufficient funds".

In Nederland is het Nederlands nog steeds de voertaal. Ondanks de heftige pogingen om het Nederlands in te ruilen voor steenkolenengels.
Hallo ChristiaanKlerk en welkom bij de NS Community,

Ik zal je suggestie om dit te vertalen doorzetten. Ik ben wel bang dat dit niet doorgaat omdat reizigers niet de mogelijkheid hebben om een voorkeur voor de taal te selecteren bij zowel een paaltje als een poortje. Bij onze kaartautomaten is dit gelukkig wel het geval. Op Schiphol staan onze kaartautomaten al standaard op Engels.
Heb je een suggestie hoe dit er uit moet zien?
Vaak zo simpel mogelijk houden. Wat dacht je hiervan?

Beetje groot, maar wel toepasselijk. Bedankt voor je suggestie.
Badge +3
Dat betekent dat euro's niet geaccepteerd worden.🤔
Graag gegaan en is uiteraard te schalen naar ieder gewenst formaat.
Reputatie 7
Badge +3
In Nederland is het Nederlands nog steeds de voertaal. Ondanks de heftige pogingen om het Nederlands in te ruilen voor steenkolenengels.
Klopt, maar NS doet natuurlijk al heel veel communicatie in Nederlands en Engels. Omroepen in de trein en op het station, aanwijzingen op de borden, de website, etc. Om nog maar te zwijgen van de handtekeningen van Community-leden 😉
Reputatie 5
Badge
Interessant topic.
Ik heb pas van iemand op Twitter gehoord dat er een paar poortjes in Utrecht voorzien zijn van logo's op het display i.p.v. de text "Geen doorgang". mensen die het rode kruisje niet zien, moet dit nu beter opvallen, wat al een beetje bijdraagt aan de oplossing van het probleem.

Vermoedelijk betreft het een proef, maar ik hoop dat dit snel wordt uitgerold.
Dit is inderdaad veel duidelijker, lijkt me? 😉

Maar voor andere zaken: Saldo te laag, u bent al in/uitgecheckt zou wel een pictogram moeten worden gemaakt die iedereen snapt. Ik denk gewoon dat die in het Nederlands en het Engels moeten worden getoond. En anders trekken ze maar een NS-persooneelslid aan hun mouw 😉.

Reageer