beantwoord

Buitenlands ticket zonder QR-Code

• 28 juli 2015
  • 2 reacties
  • 227 Bekeken

Ik reis binnenkort naar Duitsland met de trein. Bij de Deutsche Bahn heb ik hiervoor een treinticket aangeschaft dat ook geldig is op het Nederlandse deel van de reis.Dit ticket beschikt niet over een QR-Code. Ik moet echter opstappen op een station (Helmond) waar de poortjes gesloten zijn. Hoe kom ik nu het station op en de trein in?
icon

Beste antwoord door Loes 28 juli 2015, 01:15

Ik zou ook de servicepaal gebruiken en als u een retour heeft (dus ook een terugreis), vraag op de terugreis een keycard op een onbemenst station of een poortpassage bij een hoofdconducteur. Wij kunnen ze gewoon uitgeven voor dit soort situaties.
Bekijk origineel

2 reacties

In en direct weer uitchecken met jouw ov-chipkaart (niet toegestaan), neem via de sos/info-paal contact op met de NS en vraag heel lief of ze de poortjes willen openen of ga naar het loket en vraag 'n QR-printje.
Ik zou ook de servicepaal gebruiken en als u een retour heeft (dus ook een terugreis), vraag op de terugreis een keycard op een onbemenst station of een poortpassage bij een hoofdconducteur. Wij kunnen ze gewoon uitgeven voor dit soort situaties.

Reageer