beantwoord

Camerabeelden station Rijswijk: gestolen portemonnee

• 15 juli 2020
  • 1 reactie
  • 97 Bekeken

Hi,

Vandaag, 15-07-2020, ben ik om 18.20-18.24 op station Rijswijk mijn portemonnee “kwijt geraakt", vermoedelijk (99,9%) ben ik gerold. Ik had mijn portemonnee namelijk weer teruggestopt na het inchecken en toen ik de trein een paar minuten later instapte (om 18.24) was deze weg.

Erin zat o.a. cash geld, m’n credit card, ID-kaart, bankpas en ov-chipkaart. Dit heb ik direct geblokkeerd. Ik ben ook direct terug gegaan. Ik pakte de eerstvolgende trein terug; hier heb ik gekeken of er nog een portemonnee lag op het perron met de ‘onbruikbare’ inhoud. Ook heb ik een blik geworpen in de prullenbakken nabij, aangezien zakkenrollers de overige ‘onbruikbare’ spullen vaak direct weggooien. 

Ik weet, daar hangen bordjes van op het station, dat er camerabewaking is op station Rijswijk.

Graag zou ik willen weten of er in zo’n geval gekeken kan worden naar de camerabeelden? 
Aangezien er cameratoezicht is op stations ter bevordering van veiligheid van de reizigers… Mijn gevoel van veiligheid is namelijk behoorlijk aangetast zoals u zich waarschijnlijk wel voor kan stellen. 

Naast antwoorden zijn tips/adviezen over waar ik hiervoor terecht kan zeer welkom! 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 15 juli 2020, 22:59

Hoi lau_96,

Balen zeg. Eventuele camerabeelden kunnen alleen door de politie bij de NS opgevraagd worden. Hiervoor is het noodzakelijk dat je aangifte doet. Hopelijk vind je nog iets terug.

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

Hoi lau_96,

Balen zeg. Eventuele camerabeelden kunnen alleen door de politie bij de NS opgevraagd worden. Hiervoor is het noodzakelijk dat je aangifte doet. Hopelijk vind je nog iets terug.

Reageer