Chaos op Amsterdam Zuid na kapotte trein

• 31 augustus 2017
  • 27 reacties
  • 389 Bekeken

Reputatie 1
Goedemorgen,

Was gisteren op Amsterdam Zuid waar op perron 1/2 een kapotte trein stond.
Na enige tijd was deze wel weer weg.
Maar hierna was het een chaos wat betreft de treinenloop.
Op de borden stonden treinen uit als binnenkomend op perron 2 maar kwamen,zonder omroepbericht, op perron 1 binnen.
Treinen die opeens wel zijn vertrokken op Amsterdam Zuid maar nooit in de borden hebben gestaan.
Het blijkt dus mbt de info voorziening erg mager te zijn na een kleine gebeurtenis als een defecte trein.....

27 reacties

Reputatie 7
Als er een verstoring is met veel impact (defecte trein dus ook). Is het voor het systeem vaak lastig om het bij te houden. In dit geval zie je dus last minute wijzigingen die niet doorgevoerd worden in de schermen. Op zo'n moment zouden eigenlijk alle schermen op: "let op omroep" moeten gaan en alle treinen omgeroepen moeten worden, vind ik.
Reputatie 7
Badge
Een kapotte trein is niet echt een kleine gebeurtenis lijkt me.
Reputatie 1
@ D-trein dat zou kunnen maar om dan maar geen omroep te horen lijkt me niet correct.
Reputatie 7
Badge
@ D-trein dat zou kunnen maar om dan maar geen omroep te horen lijkt me niet correct.

Dat is waar.
Als er een verstoring is met veel impact (defecte trein dus ook). Is het voor het systeem vaak lastig om het bij te houden. In dit geval zie je dus last minute wijzigingen die niet doorgevoerd worden in de schermen.
Best wel knap om een trein 'last minute' naar een ander spoor te sturen op een plek waar geen wissels liggen. Dat lijkt me toch echt een tekortkoming in de informatiesystemen.
Reputatie 7
Badge +3
@Trein-D
Een kapotte trein is inmiddels bij NS een alledaagse gebeurtenis. Gebeurt vele malen per dag.
Op Amsterdam Zuid zit je met DVM, of nouja, de restanten ervan. Verder, laat ik het zo zeggen, de chaos is er vaak niet alleen op het perron.
Reputatie 7
Wissels bij Schiphol en Duivendrecht dan 🙂 das idd niet 1 minuut maar iets meer
Reputatie 7
Badge
@Trein-D
Een kapotte trein is inmiddels bij NS een alledaagse gebeurtenis. Gebeurt vele malen per dag.

Dat is helemaal niet waar. Ik heb het zelf dit jaar maar 1 keer meegemaakt ofzo.
Dan was je er ruim 900 keer niet bij dit jaar.
Reputatie 7
Ik weet niet of jullie bekend zijn met Rijden de treinen. Die hebben een super app voor op je telefoon (reisplanner) maar ook heel veel informatie over storingen. Bijvoorbeeld over defecte treinen;

https://www.rijdendetreinen.nl/statistieken/oorzaken/defecte-trein
Reputatie 7
Badge
Dan was je er ruim 900 keer niet bij dit jaar.

Waar was ik dan? op de maan?
Geen idee, maar het is dus wel een alledaagse gebeurtenis, ook al heb jij het zelf dit jaar maar 1 keer meegemaakt of zo.
Reputatie 7
Tussen 1 september 2015 en 31 augustus 2017 zijn er 1.657 storingen gemeld veroorzaakt door een defecte trein. Dit is een gemiddelde van 2 storingen per dag.

Echter het percentage loopt flink op. Alles bij elkaar vanaf 1 januari tot nu zitten we op 911 keer (inclusief die van vandaag)

https://www.rijdendetreinen.nl/statistieken/2017
Waar was ik dan? op de maan?
Ja, of onder een steen? Geen idee?

Def. mat. zie je ontzettend veel in ieder geval, nog meer als je alle incidenten telt, inclusief de incidenten die de verstoringsinformatie niet halen.
Reputatie 6
Badge
Gokje: Van die ruim 1600 storingen vonden er waarschijnlijk zo'n 1500 plaats op de HSL....
@slidestops

Even naar beneden scrollen, staat 910 voor 2017 bij defecte trein.
Ik verzin het niet zelf.
Reputatie 7
@slidestops

Even naar beneden scrollen, staat 910 voor 2017 bij defecte trein.
Ik verzin het niet zelf.

Had mijn berichtje zelf al aangepast, maar volgens mij doel jij op het bericht voor ik m ge-edit had:)
Inderdaad, de aanpassing zie ik nu pas. ?
Reputatie 7
Badge

Ja, of onder een steen? Geen idee?

Jij hebt zelf ook onder een steen geleefd volgens mij.
Reputatie 7
@Trein-D Je reageert op dit forum vaak vanuit eigen beleving en eigen emotie. Andere forumleden onderbouwen hun argumenten vaak, dat probeer je dan alsnog te ontkrachten. Dit wekt irritatie op. Probeer voortaan niet te snel te reageren, als je iets niet (zeker) weet. Dit soort opmerkingen heeft namelijk niemand wat aan en vind hem ook absoluut niet gegrond.
Jij hebt zelf ook onder een steen geleefd volgens mij.
Nee, dat valt wel mee eigenlijk. Heb je een beste steen nodig, wil je mij eronder krijgen 😉
Reputatie 7
Badge

Nee, dat valt wel mee eigenlijk. Heb je een beste steen nodig, wil je mij eronder krijgen ;)

Ben je zo groot dan?
Reputatie 7
Badge
@Trein-D Je reageert op dit forum vaak vanuit eigen beleving en eigen emotie. Andere forumleden onderbouwen hun argumenten vaak, dat probeer je dan alsnog te ontkrachten. Dit wekt irritatie op. Probeer voortaan niet te snel te reageren, als je iets niet (zeker) weet. Dit soort opmerkingen heeft namelijk niemand wat aan en vind hem ook absoluut niet gegrond.

Nee, dat is echt niet waar hoor. Ik verdedig ook helemaal niks of niemand verder. En wat betreft mijn emotieĀ“s...dat valt ook hartstikke mee hoor.
Maar als ik zeg dat ik maar 1 keer heb meegemaakt dat een trein stuk is gegaan (dus de trein waar ik toen in zat) dan is dat nou eenmaal mijn ervaring en daar hoef ik dan ook verder niks voor te onderbouwen...want het is namelijk zoals ik het zelf heb ervaren.

En dat ik irritatie opwek dat is echt iets wat ik nu voor het eerst hoor. Daar ben ik mij niet van bewust verder. Ik probeer juist zo productief mogelijk te zien hier op het forum
Dat is helemaal niet waar. Ik heb het zelf dit jaar maar 1 keer meegemaakt ofzo.
Dit gaat iets verder dan zeggen dat je het maar 1 keer hebt meegemaakt of hoe je het zelf hebt ervaren.
Je begint er namelijk mee dat wat Tamzin schreef niet waar is.

Reageer