beantwoord

Chipknip werkt niet bij de onbemande stalling

• 19 december 2014
  • 1 reactie
  • 143 Bekeken

goedendag, sinds enige dagen ondervind ik problemen met mijn chipknip bij de onbemande stalling in Almere centrum.
De eerste keer dat het probleem ontstond was bij het "uitchecken" van de fiets.

Ik was dezelfde dag probleemloos naar binnengegaan volgens procedure; fiets netjes in het gootje en chippen, hek ging automatisch open en voila fiets stond binnen.
's Avonds kwam ik aan op station Almere en ging vanaf het perron via de tourniquet de stalling in (tourniquet staat op slot en draait pas NA AANBIEDEN van de chipknip, daar deed de pas het dus gewoon)
Zelfde procedure voor het uitchecken, fiets in de goot en chippen maar toen werd de pas ineens niet gelezen!?

Dacht het kan een keer gebeuren dus via de intercom het hek laten openen.

Vervolgens mijn chipknip gecheckt bij een oplaadpunt, deze werd gewoon gelezen en voldoende saldo erop.

Dacht dat het iets eenmaligs is, helaas niet dus....

Sinds deze dag kan ik dus ook de stalling niet in met mijn fiets op de chipknip. Heb nu inmiddels een aantal dagen via de intercom de stalling in en uit moeten gaan en vind dit vrij vervelend.

Ik heb inmiddels een stallingsabonnement besteld maar dat laat nog even op zich wachten.

Totdat ik mijn pas heb wil ik toch echt niet mijn fiets op straat zetten...

Heeft u een oplossing hiervoor of is er iets bekend over een storing bij de stalling bij station Almere centrum, misschien iemand anders die een soortgelijk probleem heeft meegemaakt?

Wanneer ik eruit wil geeft het apparaat de melding onbruikbare pas, dat vind ik raar omdat de oplader de chip gewoon leest en ik bij het tourniquet vanaf het perron ook gewoon naar binnen kan met de pas.

alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Jan NS 19 december 2014, 18:49

Wat ontzettend vervelend dat het gebruik van de fietsenstalling niet gaat zoals het zou moeten. Ik kan je hier helaas niet mee helpen. Je kan contact opnemen met NS Fiets. Dit kan je onder andere doen via het volgende contactformulier. Ik heb je topic verplaatst naar "Op het station".
Bekijk origineel

1 reactie

Wat ontzettend vervelend dat het gebruik van de fietsenstalling niet gaat zoals het zou moeten. Ik kan je hier helaas niet mee helpen. Je kan contact opnemen met NS Fiets. Dit kan je onder andere doen via het volgende contactformulier. Ik heb je topic verplaatst naar "Op het station".

Reageer